کد خبر: ۶۶۳۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

گزارش سازمان ملل درباره سوءاستفاده از زنان فراری کره شمالی

دفتر حقوق بشری سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) در گزارشی اعلام کرد، ده‌ها تن تن از زنان کره شمالی که در جستجوی کار به خارج از این کشور سفر کرده‌اند مورد سوءاستفاده‌های مقام‌های امنیتی و پلیس قرار گرفته و قبل از فرستاده شدن به خانه، قربانی اعمالی همچون ضرب و شتم، بازداشت در وضعیت غیربهداشتی، تغذیه ناکافی و تعرض بدنی به هنگام تفتیش واقع شده‌اند.
گزارش سازمان ملل درباره سوءاستفاده از زنان فراری کره شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

 دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در یک گزارش جدید این یافته‌ها را ارائه کرده است؛ گزارشی که در آن گفته شده "موارد متعدد و جدی نقض حقوق بشر از سوی مقام‌های امنیتی و پلیس در کره شمالی رخ داده و این یافته‌ها بر مبنای ۱۰۰ ماجرای تعریف شده از سوی زنانی به دست آمده که از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ در این کشور بعد از بازگشت اجباری در بازداشت قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این زنان بعد از آن توانستند این روایت‌ها را به مقام‌های حقوق بشری سازمان ملل ارائه دهند که در پی بازداشتشان از کره شمالی فرار کردند.

این شهادت‌ها نشان می‌دهند، این زنان که اغلب گرفتار قاچاقچیان انسان شده‌اند، ابتدا در کشورها مورد استثمار جنسی و کاری قرار گرفته و بعد از بازگشتشان به خاطر تماس داشتن با گروه‌های مسیحی به عنوان خائن در نظر گرفته شده و مجازات شده‌اند.

میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که با گزارش مذکور همراه بود، عنوان کرد: خواندن این داستان‌ها درباره زنانی که برای امرار معاش از کشورشان فرار کرده‌ اما در نهایت مجازات شده‌اند، رقت آور است.

او تاکید کرد: "باید از این زنان مراقبت می‌شد نه اینکه آنها را بازداشت کرده و مورد سوءاستفاده‌های حقوق بشری دیگر قرار دهند".

وی افزود: این زنان حق برخورداری از عدالت، حقیقت و غرامت را دارند.

هیئت دیپلماتیک کره شمالی در شهر ژنو به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداد.

دفتر حقوق بشری سازمان ملل همچنین از کشورهایی که این زنان به آنها فرار کرده بودند خواست مردمی که در صورت استرداد به کشورهایشان با ریسک واقعی نقض حقوق بشر مواجه هستند را بازنگردانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین