کد خبر: ۶۶۴۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴

هند 33 جنگنده جدید از روسیه خریداری می‌کند

هند با قرارداد خرید 33 جنگنده جدید از روسیه به ارزش 2.4 میلیارد دلار موافقت کرد.
هند 33 جنگنده جدید از روسیه خریداری می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

دهلی نو با یک قرارداد تسلیحاتی بزرگ با مسکو برای خرید جنگنده‌های جدید سوخو و میگ برای نیروی هوایی خود موافقت کرد. بر اساس این توافق، تعدادی از جنگنده‌های روسی هند نیز به روز رسانی می‌شوند.

سخنگوی دولت هند روز پنجشنبه اعلام کرد که 12 جنگنده سوخو-30MKI و 21 جنگنده میگ-29S به ناوگان جت‌های جنگنده نیروی هوایی هند اضافه خواهند شد.

مهندسان روسی نیز 59 جنگنده میگ-29S را که پیشتر توسط نیروی هوایی هند مورد استفاده قرار می‌گرفته به روز رسانی خواهند کرد که مجموع ارزش هر دو قرارداد بالغ بر 2.4 میلیارد دلار خواهد بود.

هند برای نخستین بار در سال‌های 1980 اولین جنگنده‌های سبک وزن تک نفره را دریافت کرد به همین دلیل در حال حاضر به شدت به جنگنده‌های پیشرفته قرن 21 نیاز دارد.

هر دو جنگنده سوخو-30MKI و 21 جنگنده میگ-29S با هدف پیروزی در نبرد هوایی و دفاع از حرم هوایی کشور میزبان طراحی شده‌اند و برای خلبانان هندی نیز آشنا هستند.

برآوردها حاکی از آن است که 270 جنگنده سوخو-30S و 65 فروند جنگنده میگ-29S ستون اصلی خط مقدم نیروی هوایی هند را تشکیل می‌دهند. اما هند تعدادی جنگنده‌های میراژ 2000 و رافائل فرانسوی نیز دارد و جنگنده «تجاس» ساخت داخل هند نیز در نیروی هوایی این کشور به کار گرفته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین