کد خبر: ۶۶۴۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸

امنیت داخلی آمریکا علیه خبرنگاران در پورتلند اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا دستور داد جمع‌آوری اطلاعات از خبرنگارانی که ناآرامی‌های پورتلند را پوشش می‌دادند، متوقف شود.
امنیت داخلی آمریکا علیه خبرنگاران در پورتلند اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد
آفتاب‌‌نیوز :

چاد ولف سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا دستور داد درباره واحدهای اطلاعاتی که به جمع آوری گزارش‌هایی علیه خبرنگاران پوشش دهنده ناآرامی‌های پورتلند پرداخته‌اند، تحقیق شود.

این جمع‌آوری، بر گزارش‌های استفاده شده از نشت اطلاعات درباره واحدهای عملیاتی در پورتلند تمرکز داشت، جایی که اعزام نیروی فدرال، با مخالفت مقامات محلی روبرو بود و جایی که افسران در شب با معترضان درگیری داشتند.

پس از آنکه ولف نخستین بار توسط واشنگتن پست از این کار مطلع شد، به اداره اطلاعات و تجزیه و تحلیل وزارت امنیت داخلی دستور داد که جمع آوری اطلاعات را متوقف کنند.

این واحد اطلاعاتی می‌گوید: وزیر امنیت داخلی به هیچ وجه این عمل را تایید نمی‌کند و او بلافاصله دستور تحقیق درباره این موضوع را صادر کرده است. وزیر متعهد است که اطمینان حاصل کند همه پرسنل وزارت امنیت داخلی از اصول حرفه‌ای، بی طرفی و احترام به حقوق و آزادی‌های مدنی پیروی می‌کنند، به خصوص که مربوط به اعمال حقوق متمم نخست قانون اساسی باشد.

از ششم خرداد ماه در پی قتل جورج فلوید سیاهپوست توسط یک پلیس سفید پوست، موج اعتراض سراسری در آمریکا علیه سیستم تبعیض‌آمیز و نابرابری نژادی آغاز شده است.

در برخی از شهرها همچون پورتلند ایالت اورگان، این اعتراض‌ها با اعزام نیروهای گارد ملی که با حمایت کامل دونالد ترامپ و بدون درخواست فرماندار یا شهردار انجام شده است، به طرز فجیعی سرکوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین