کد خبر: ۶۶۴۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
جان باختگان کرونا در ایران به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۱۱ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۵۴۸ و ۲۱۶ فوتی جدید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۶ نفر دسخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.ر ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران، ۱۱ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۵۴۸ و ۲۱۶ فوتی جدید

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۶۵ هزار و ۸۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تا کنون دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: استان سمنان در وضعیت قرمز و استان یزد در وضعیت هشدار قرار دارد. در اسفند سال گذشته در استان سمنان شاهد خیز قابل توجهی در موارد بستری و ابتلا بودیم که از فروردین ماه امسال مثل سایر استان‌ها با رعایت پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها، موارد ابتلا و بستری کاهش قابل توجهی داشت. از نیمه خرداد ماه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان‌های استان سمنان به میزان بیش از دو برابر هستیم. در حال حاضر پنج شهرستان از استان سمنان در وضعیت قرمز هستند و شیب موارد بستری در شهرستان‌های شرق این استان، مثل شاهرود و دامغان روند تندتری دارد. با همکاری مسئولان استانی، اعمال محدودیت‌های بیشتری در این استان انجام شده و رعایت پروتکل‌ها نیز توسط مردم این استان افزایش یافته و امیدواریم در هفته‌های آتی شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری و فوت در این استان باشیم.

وی درباره وضعیت استان یزد نیز اظهار کرد: در استان یزد نیز در اسفند ماه خیز قابل توجهی از بیماری داشتیم و در اواسط خرداد ماه نیز نمودار بستری روزانه در این استان روند صعودی گرفته و موارد ابتلا و بستری در شش هفته گذشته رشد دو برابری داشته است. در حال حاضر 5 شهرستان از استان یزد در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. موارد بستری در شهرستان‌های یزد، تفت، خاتم، مهریز و میبد شیب تندی دارد. رعایت پروتکل‌ها در استان یزد فقط 55 درصد است و اگر این میزان با همکاری مردم افزایش پیدا نکند، ممکن است شاهد قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: پرستاران، بهیاران، پزشکان، دستیاران تخصصی، دانشجویان پزشکی، کارورزان، خدمه و کلیه پرسنل بیمارستان‌ها در سراسر کشور، 6 ماه است که جان برکف متحمل سختی‌های زیاده شده و از هیچ کوشش و تلاشی برای نجات بیماران دریغ نکرده‌اند. در این مدت عده‌ای از جهادگران عرصه سلامت را از دست داده‌ایم و خانواده‌شان داغدار شده و عده‌ای نیز خودشان متحمل درد و رنج این بیماری شده‌اند. تنها راه قدردانی و حمایت از مدافعان سلامت و خانواده‌های آنها در شرایط فعلی، رعایت جدی اصول سه گانه شاهد فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک است. امیدواریم به زودی با همکاری یکدیگر شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین