کد خبر: ۶۶۴۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
شاخص کل ۳ درصد رشد کرد

چراغ بورس سبز شد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی ۳ درصدی به سطح یک میلیون و ۹۶۱ هزار واحدی رسید تا برای حمله به شاخص ۲ میلیون واحدی آماده شود.
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان معاملات بورس روز شنبه ۱۱ مرداد شاخص کل با رشدی ۳ درصدی (۵۷ هزار و ۲۴۳ واحدی) به یک میلیون و ۹۶۱ هزار واحد رسید. در این روز شاخص کل هم‌وزن نیز ۲٫۱ درصد رشد کرد تا بورس روزی سبز را پشت سر بگذارد.

در جریان معاملات امروز بیش از ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان معامله شد. این در حالی بود که سه نماد شستا، فولاد و فارس بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند.

پایان سبز بورس در روز شنبه / شاخص کل ۳ درصد رشد کرد

در معاملات فرابورس نیز شاخص ۵۵۹ واحد رشد کرد که سه نماد کگهر، میدکو و شگویا تاثیرگذارترین نمادها بودند.

در میان برترین گروه‌های صنعت نیز گروه فراورده‌های نفتی، خودرو بانک‌ها به ترتیب با ۳۸ هزار و ۳۴۱ ، ۲۷ هزار و ۵۰۷ و ۱۷ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و دو گروه فلزات اساسی و مواد شیمایی نیز دیگر گروه‌های برتر بودند. اگر چه ارزش معاملات در گروه فراورده‌های نفتی بیش از سایر گروه‌ها بود اما اکثر نمادهای این گروه با فشار عرضه مواجه بودند.

در میان نمادها نیز شپنا، شتران و خودرو به ترتیب با ۲۴۹، ۲۲۲ و ۲۱۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در جریان معاملات امروز نیز تاخیر در ثبت سفارش و همچنین وقفه ناگهانی برخی نمادهای پرتقاضا باز هم موجب اعتراض معامله‎گران شد. باید دید این اختلالات روزمره در بورس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و کی مدیریت عملیات بازار تدبیری برای این مشکل خواهد اندیشید.

رشد ۳ درصدی بورس امروز در حالی رخ داد که شاخص کل در هفته گذشته تنها ۰٫۱۶ درصد رشد را به ثبت رسانده بود.

پایان سبز بورس در روز شنبه / شاخص کل ۳ درصد رشد کرد

پایان سبز بورس در روز شنبه / شاخص کل ۳ درصد رشد کرد

پایان سبز بورس در روز شنبه / شاخص کل ۳ درصد رشد کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین