کد خبر: ۶۶۴۶۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

ثبت تصویری زیبا از پلنگ ایرانی

مستندساز کهگیلویه و بویراحمدی تصویری زیبا از پلنگ ایرانی ثبت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید جواد هادی‌اصل گفت: طی ۴ سال گذشته، در مناطق مختلف استان با هزینه شخصی به دنبال پلنگ رفته‌ام و با وجود کمبود تجهیزات تصویرهای خوبی ثبت کرده‌ام.

وی عنوان کرد: علاوه بر ثبت تصویر پلنگ، گزارش‌های مردمی در اکثر مناطق استان و وجود نشانه‌ها ما را بر این باور داشته که استانمان میزبان اصلی پلنگ ایرانی باشد.

ثبت تصویری زیبا از پلنگ ایرانی

این مستندساز جوان عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به دارا بودن ویژگی‌های جغرافیایی منحصر به فرد، از دیرباز میزبان حضور گونه‌های جانوری متنوعی از جمله پلنگ بوده است.

هادی‌اصل عنوان کرد: برخی از کارشناسان و فعالان محیط زیست بر این باورند که این استان مهد پلنگ ایرانی است و تعدادی از این گونه ارزشمند را در خود جای داده.

وی افزود: گل سرسبد طبیعت استان ما پارک ملی دناست. با حمایت اداره کل محیط زیست استان و همراهی اعضای گروه خود، سید رضا فصیح فرد، امیر غلامیان و ایمان هاشم‌پور تاکنون موفق به ثبت حدود ۲۰ قلاده پلنگ در این مناطق شده‌ایم. قطعا تعداد بیشتری پلنگ در دنا وجود دارد. نیازمند حمایت مادی و معنوی لازم از طرف مسئولین هستیم تا آمار دقیقی از این گونه ارزشمند به دست بیاوریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
سید وحیدجزایری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
1
0
عرض سلام و خسته نباشید چرا همه تصاویر پلنگ رو که گرفتید نشون ندادید
مهربان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
1
3
در میان اماج اخبار بد محیط زیستی خبر جان گرفتند دوباره دریاچه ارومیه به لطف باران این نعمت الهی و این خبر مرحمی بر دردهای محیط زیست کشور است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
1
0
چه گربه خوشکلیییی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین