کد خبر: ۶۶۴۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۲

اقتصاد ژاپن آب رفت!

سومین اقتصاد بزرگ جهان بیش از دو درصد کوچک شد.
آفتاب‌‌نیوز :

رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ جهان همان گونه که پیشتر نیز انتظار می رفت کاهش داشته و به محدوده منفی رسیده است. به گفته اقتصاددانان و کارشناسان، شیوع ویروس کرونا و اخلال در زنجیره تجارت خارجی عوامل اصلی ثبت این عملکرد بد بوده اند. طبق اعلام دولت ژاپن در سه نخست امسال اقتصاد این کشور ۲.۲ درصد کوچک تر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این رشد که ۱.۲ درصد کمتر از رشد پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان است، یک از بدترین عملکردهای اقتصاد ژاپن از سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می شود. در بین بخش های مختلف، مخارج مصرف کنندگان ۱۱.۱ درصد کاهش یافته است. مخارج سرمایه ای نیز ۲۱.۹ درصد کمتر شده است. با این وجود مخارج دولتی و سرمایه گذاری ثابت رشد مثبت را تجربه کرده‌اند و به ترتیب ۰.۲ درصد و ۰.۶ درصد رشد داشته اند.

اقتصاد ژاپن آب رفت!

چین در حال حاضر بزرگ ترین شریک تجاری ژاپن محسوب می‌شود و در نتیجه شیوع کرونا، روابط تجاری دو طرف تا حد زیادی کاهش یافته است. هم‌چنین گردشگران چینی که بزرگ‌ترین بازدیدکنندگان خارجی از ژاپن هستند نیز فعلا از ورود به این کشور منع شده اند.

ژاپن یکی از کمترین خسارت ها را از شیوع کرونا در بین اقتصادهای پیشرفته متحمل شده است حدود ۳۶ هزار ژاپنی به کرونا مبتلا شده اما حدود ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد با هدف حمایت از شرکت های این کشور که در نتیجه شیوع کرونا دچار خسارت شده اند، یک بسته وام به ارزش ۱.۷ تریلیون ین ( ۱۵.۸میلیارد دلار) در نظر گرفته است. این مبلغ بیش از دو برابر مبلغی است که پیشتر اعلام شده بود به این کار تخصیص خواهد یافت.

بانک مرکزی ژاپن از ماه مارس تاکنون در مجموع حدود ۱۴.۴ تریلیون ین نقدینگی به اشکال مختلف به بازارهای مالی تزریق کرده است تا از پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا بکاهد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
فعلا اقتصاد ایران آب رفته. به آب رفتن و آب گرفتگی کشورهای دیگه هم کاری نداشته باشیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین