کد خبر: ۶۶۵۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

ثبت ازدواج‌ها در خلخال مشروط به عدم برگزاری مراسم شد

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: با هدف کاهش آسیب بیماری کرونا ، ثبت ازدواج‌های این شهرستان مشروط به عدم برگزاری مراسم شد.
ثبت ازدواج‌ها در خلخال مشروط به عدم برگزاری مراسم شد
آفتاب‌‌نیوز :

پرویز وکیلی روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی قرارگاه زیستی و مقابله با کرونای خلخال افزود: زوج‌هایی که برای انجام آزمایش قبل از ازدواج به آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراجعه می‌کنند، متعهد به ارائه تعهدنامه کتبی برای پرهیز از اجرای مراسم عروسی و هرگونه دورهمی‌های منجر به تشدید کرونا هستند.

وی اظهارداشت: علاوه بر اخذ تعهد کتبی در مراکز بهداشت شهری و آزمایشگاه‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی خلخال از زوج‌های جوانی که قصد ازدواج دارند ، تمام مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی نیز انجام اقدامات نظارتی پیشگیرانه از برگزاری جشن‌های عروسی و اجتماعاتی همچون مجالس ترحیم در روستاهای این شهرستان را برعهده دارند.

او با اشاره به آثار زیانبار برگزاری مراسم عروسی در خرداد و تیرماه امسال که منجر به افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کرونا در خلخال شد، گفت: عامل اصلی قرمز شدن وضعیت این شهرستان از لحاظ بیماری کرونا در روزهای گذشته برگزاری مراسم عروسی با حضور جمع کثیری از افراد بدون رعایت موارد پیشگیرانه از کرونا و یا فاصله‌گذاری اجتماعی در شهر و روستاهای این شهرستان بود.

وی اظهارداشت: مراسم عروسی که منجر به ابتلای شرکت‌کنندگان به بیماری مهلک کرونا و یا فوت آنها و تبدیل به عزا می‌شود ، بهتر است که از برگزاری چنین مراسمی جلوگیری شده و یکی از راهکارهای مناسب برای پیشگیری از چنین تجمعاتی اخذ تعهد قبل از انجام مراسم از زوج‌های جوان است.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام ماه محرم و صفر ۲ ماه هرگونه برگزاری مراسم جشن و عروسی از سوی مردم خود به خود تعطیل می‌شود، افزود: با این حال پس از پایان ماه صفر و تا زمان ریشه‌کنی کرونا از جامعه و بازگشت به شرایط عادی، اخذ تعهد کتبی ازدواج مشروط از زوج‌های جوانی که قصد ازدواج دارند همچنان پار برجا خواهد بود.

او اظهارداشت: در حالی که در اوج شیوع بیماری کرونا در مناطق مختلف کشور وضعیت خلخال از لحاظ ابتلا به این بیماری سفید و حتی برخی از روزها بیمارستان این شهر عاری از هرگونه مراجعه موارد مشکوک و یا مبتلا به این بیماری بود با حذف محدودیت‌های اجتماعی از جمله برگزاری مراسم عروسی شمار مبتلایان و فوت‌شدگان از این بیماری در خلخال به شدت افزایش یافت و مسوولان دانشکده علوم پزشکی را ناچار به اعمال محدودیت‌های جدید برای کنترل این بیماری در روزهای اخیر کرد.

وی از راه‌اندازی مجدد مرکز ۱۶ ساعته کنترل بیماری کرونا در خلخال خبر داد و افزود: این مرکز با هدف پیشگیری از ازدحام بیماران مشکوک به کرونا در اورژانس در بیمارستان در یکی از مراکز درمانی شهر راه‌اندازی و در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر به افراد مشکوک به بیماری کرونا ارائه خدمات پزشکی و درمانی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین