کد خبر: ۶۶۵۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
رئیس سازمان پدافند غیرعامل مطرح کرد؛

هشدار نسبت به احتمال تکرار انفجار بیروت در ایران؛ تاسیسات پرخطر از شهرها خارج شوند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: لبنان مقاوم همچون سرو که نماد این کشور است از این تندباد که احتمال عامدانه بودن وقوع آن از سوی دشمنان جبهه مقاومت می رود، عبور خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در واکنش به حادثه انفجار در بندر بیروت لبنان، طی یادداشتی نوشت: حادثه بیروت بسیار تلخ بود. به ملت بزرگ لبنان به ویژه برادر عزیزمان سید حسن نصرالله عرض تسلیت داریم. قطعا لبنان مقاوم همچون سرو که نماد این کشور است از این تندباد که احتمال عامدانه بودن وقوع آن از سوی دشمنان جبهه مقاومت می رود، عبور خواهد کرد. البته این احتمال از تحلیل تبعات به دست می آید و برای اظهار نظر قطعی باید منتظر بررسی های جامع و تخصصی دولت لبنان بود.

این حادثه برای همه دنیا از منظر پدافند غیرعامل، نیز میتواند عبرت باشد؛ چه در حوزه جانمایی و چه پروتکل های نگهداری از مواد شیمیایی و چه نحوه واکنش در برابر بلایایی که می تواند در یک روز تمام نظامات یک جامعه را بر هم بریزد.

هشدار نسبت به احتمال تکرار انفجار بیروت در ایران؛ تاسیسات پرخطر از شهرها خارج شوند

به نظرم ضرورت دارد تا موضوع پدافند شیمیایی و خروج تاسیسات پرخطر از شهرها که از بندهای مهم سیاست‌های نظام در امور پدافند غیرعامل است بیشتر از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

سازمان پدافند غیرعامل کشور، به طور جدی پیگیر این موضوع است اما اجرایی کردن آن به یک عزم ملی نیاز دارد و در مرحله نخست نیز دولت باید برای تحقق آن کمر همت ببندد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین