کد خبر: ۶۶۵۱۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
منزل عضو نهضت آزادی تفتیش و وسایلش توقیف شد

مهدی معتمدی‌مهر بازداشت شد

منزل مهدی معتمدی‌مهر، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی تفتیش و او به دادسرای انقلاب کرج خوانده شد.
آفتاب‌‌نیوز :

عصر روز سه‌شنبه، چهاردهم مرداد ماه ۸ نفر از نیرو‌های اطلاعات سپاه پاسداران با مراجعه به منزل مهدی معتمدی‌مهر، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران، خانه او را تفتیش کردند. برخی اموال شخصی ازجمله گوشی تلفن همراه و لپ‌تاپ او هم در جریان این تفتیش توقیف شده است.

کانال تلگرامی نهضت آزادی ضمن اعلام این خبر، تاکید کرد که رفتار ماموران توام با احترام بوده، اما عنوان اتهامی دقیقی به معتمدی‌مهر اعلام نشده است، بنابر اعلام مامورانی که برای تفتیش به خانه آمده بودند، انتشار کاریکاتوری در ارتباط با اعتراض به حکم اعدام‌های اخیر درمورد متهمان اعتراضات آبان ماه ۹۸ که معتمدی‌مهر در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده، دلیل این برخورد قضایی و امنیتی بوده است.

مهدی معتمدی‌مهر بازداشت شد

به مهدی معتمدی‌مهر اعلام شده که در روز‌های آینده احضاریه‌ای برای او ارسال خواهد شد که پس از ارسال آن، باید به دادسرای انقلاب کرج مراجعه کند. مهدی معتمدی‌مهر، عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی همچنین سال ۹۷ با حکم شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. به فاصله یک هفته پس از صدور این حکم، معتمدی‌مهر با حکم صادره از شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری ۲ استان البرز به اتهام نشر اکاذیب علیه مسوولان به یک سال حبس تعلیقی دیگر در مرحله اولیه محکوم شد. همان زمان نهضت آزادی اعلام کرد که این احکام متعاقب شکایتی به‌دلیل اظهارات معتمدی‌مهر در یکی از جلسات پرسش و پاسخ در دفتر کرج حزب اتحاد ملت بوده که به باور نهضت آزادی حاصل گزارش غیرمستند مخبران بوده است. پیش از این در سال ۹۱ معتمدی‌مهر برای گذراندن حکم ۵ سال حبس خود به زندان رجایی‌شهر رفت و در سال ۹۵ آزاد شد.

هشتگ «اعدام نکنید» در فضای مجازی در روز‌های گذشته و در اعتراض به حکم اعدام صادر شده برای برخی معترضان آبان ماه ۹۸ ترند شده بود. پویشی مجازی که بین‌المللی شد و مورد توجه قرار گرفت. در این راستا بسیاری از کاربران فضای مجازی در صفحات مجازی‌شان با هشتگ «اعدام نکنید» به انتشار مطالبی در این حوزه پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
5
6
باسلام ... تاکنون محاکمه وبازداشت و زندانی و اعدام و ردصلاحیت کردن چه نتجه داشت برای کشور و مردم جز فقر مشکلات افتصادی وبیکاری فرزندان گرانی وتورم وتحریم ... وحوادث گوناگون معضلات اجتماعی جامعه وغیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
2
2
امیدوارم روزی برسه که تمام زندانی های سیاسی ازاد بشن ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین