کد خبر: ۶۶۵۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

حذف ویدیوی ترامپ در فیس‌بوک و توییتر

فیس بوک و توییتر ویدیویی که از سوی رییس جمهور آمریکا ارسال شده بود را به دلیل نقض مقررات عدم انتشار اطلاعات نادرست حذف کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

این پست حاوی کلیپ ویدیویی از مصاحبه دونالد ترامپ با شبکه فاکس نیوز بود که در آن رییس جمهور آمریکا مدعی شده بود کودکان از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مصون هستند.

سخنگوی فیس بوک اعلام کرد این ویدیو شامل ادعاهای نادرست درباره مصون بودن گروهی از مردم از ابتلا به کووید ۱۹ بود که سیاستهای این شبکه اجتماعی در خصوص اطلاعات نادرست آسیب رسان پیرامون کووید ۱۹ را نقض می کند.

حذف ویدیوی ترامپ در فیس بوک و توییتر

یک توییت حاوی ویدیویی که توسط اکانت کمپین ترامپ ارسال و توسط رییس جمهور آمریکا به اشتراک گذاشته شده بود هم از سوی توییتر به دلیل نقض مقررات عدم انتشار اطلاعات نادرست کووید ۱۹ مخفی شد.

سخنگوی توییتر اعلام کرد مالک اکانت "تیم ترامپ" باید پیش از این که دوباره توییت کند، توییت مذکور را حذف کند.

کمپین ترامپ شبکه های اجتماعی را به ضدیت با رییس جمهور آمریکا متهم و اعلام کرده که وی حقیقت را گفته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرده که اگرچه بزرگسالان عمده مبتلایان به کووید ۱۹ را تشکیل می دهند اما برخی از کودکان و نوزادان هم علایم این بیماری را نشان داده و می توانند آن را منتقل کنند.

طبق تحلیل سازمان جهانی بهداشت از شش میلیون مورد ابتلا در فاصله ۲۴ فوریه تا ۱۲ ژوییه، سهم کودکان ۵ تا ۱۴ ساله، حدود ۴.۶ درصد بوده است.

طبق اظهارات سخنگوی فیس بوک، برای نخستین بار است که فیس بوک پست ترامپ را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست ویروس کرونا حذف کرده است.

همچنین به نظر می رسد برای نخستین بار است که این شبکه اجتماعی پست رییس جمهور آمریکا را به دلیل نقض مقررات عدم انتشار اطلاعات نادرست حذف می کند.

فیس بوک در ماههای اخیر از سوی نمایندگان کنگره و کارمندانش به دلیل عدم اقدام علیه پستهای جنجالی ترامپ هدف انتقاد قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت پیش از این تبلیغات کمپین انتخاباتی ترامپ را به دلیل نقض مقررات اطلاعات نادرست حذف کرده بود. همچنین پستهای ترامپ و تبلیغات انتخاباتی که یک مثلث معکوس قرمز را نشان می داد که نماد مورد استفاده نازیها برای شناسایی زندانیان سیاسی بود را به دلیل نقض سیاست ضد نفرت سازمان یافته حذف کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین