کد خبر: ۶۶۵۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

زاکربرگ سومین ثروتمند ۱۰۰ میلیارد دلاری جهان شد

مارک زاکربرگ که در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده، فیس بوک را سال ۲۰۰۴ تاسیس کرده و وعده داده است ۹۹ درصد سهام در اختیار خود را به مرور وقف امور خیریه کند.
زاکربرگ سومین ثروتمند ۱۰۰ میلیارد دلاری جهان شد
آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش قیمت سهام گروه فیس بوک، مارک زاکربرگ ۳۶ ساله وارد باشگاه ۱۰۰ تایی ها شد.

به گزارش بلومبرگ، پس از آن که خوشبینی به عرضه نسخه آمریکایی اپلیکیشن چینی تیک تاک باعث افزایش تقاضای خرید سهام فیس بوک شد، ارزش ثروت مارک زاکربرگ- بنیان گذار و مدیرعامل این شرکت برای نخستین بار از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد. زاکربرگ ۳۶ ساله اکنون در کنار جف بزوس- مدیرعامل آمازون و بیل گیتس- بنیان گذار مایکروسافت، سه فرد در جهان هستند که ثروت آن ها بالای ۱۰۰ میلیارد دلار است.

مارک زاکربرگ که در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده، فیس بوک را سال ۲۰۰۴ تاسیس کرده و وعده داده است ۹۹ درصد سهام در اختیار خود را به مرور وقف امور خیریه کند.

در حال حاضر زاکربرگ مالک ۱۳ درصد کل سهام فیس بوک است و با افزایش تمایل مردم به استفاده از پلتفرم های آنلاین در نتیجه شیوع ویروس کرونا، وی نیز به مانند سایر مدیران شرکت های فناوری شاهد رشد سریع در میزان ثروت خود است. از ابتدای امسال تاکنون جف بزوس ۷۵ میلیارد دلار و مارک زاکربرگ ۲۲ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده اند. اقبال عمومی به پلتفرم های آنلاین موجب نگرانی برخی سیاستمداران شده است.

کنگره آمریکا ماه گذشته از زاکربرگ، جف بزوس، تیم کوک- مدیرعامل اپل و سوندرای پیچای- مدیرعامل الفابت دعوت کرده بود در ساختمان آن حضور یافته و توضیحاتی را در خصوص نفوذ و کنترل خود بر زندگی شخصی مردم ارائه کنند. پنج شرکت بزرگ آمریکایی که ارزش بازار آن ها در مقایسه با سال ۲۰۱۸ تقریبا دو برابر شده است، در مجموع حدود ۳۰ درصد کل تولید ناخالص داخلی آمریکا را در اختیار دارند.

برنی سندرز- سناتور ایالت ورمونت در حال طرح لایحه ای با هدف افزایش مالیات بر درآمد افراد بسیار ثروتمند آمریکا است که به موجب آن این افراد باید ۶۰ درصد ثروتی را که از تاریخ هجدهم مارس امسال به دست آورده اند، به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین