کد خبر: ۶۶۵۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

هلال احمر ایران ۱۵ تُن مواد غذایی به صلیب سرخ لبنان تحویل داد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از تحویل نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شامل ۱۵ تُن موادغذایی برای توزیع در میان آسیب دیدگان و متاثرین از حادثه انفجار اخیر بندر بیروت به صلیب سرخ لبنان خبر داد.
هلال احمر ایران ۱۵ تُن مواد غذایی به صلیب سرخ لبنان تحویل داد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر محمدی که به لبنان اعزام شده است روز شنبه افزود: این ۱۵ تنُ مواد غذایی شامل ۲ نوع بسته غذایی ۷۲ ساعته و یکماهه شرایط اضطراری عمومی و پیچیده بود که به صلیب سرخ لبنان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته هلال‌احمر در داخل بسته‌ای قرار دارد که وزن آن هفت کیلوگرم است و شامل وسایل اولیه غذایی همچون یک بسته خرما خشک ۷۰۰ گرمی، چهار قوطی کنسرو لوبیا ۴۲۰ گرمی، چهار قوطی کنسرو تن ماهی ۱۸۰ گرمی، ۲ کنسرو برنج آماده ۳۰۰ گرمی به همراه قاشق، چنگال و لیوان یک‌بار مصرف است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: همچنین بسته های غذایی یکماهه شامل یک کیسه ۱۰ کیلویی برنج، هشت عدد کنسرو لوبیا (۴۲۰ گرمی)، ۱۲ عدد تُن ماهی (۱۸۰ گرمی)، سه بسته عدس (۹۰۰ گرمی)، سه بسته لوبیا چیتی (۹۰۰ گرمی)، سه بسته قند شکسته شده (۷۰۰ گرمی)، سه بطری روغن مایع خوراکی (۸۱۰ گرمی)، سه بسته شکر (۹۰۰ گرمی)، یک بسته چای (۵۰۰ گرمی) و یک بسته نمک تصفیه شده خوراکی (۲۰۰ گرمی) است که در یک کارتن آرم دار استاندارد با نشان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تحویل صلیب سرخ لبنان شده که برای مصرف یک ماه یک خانوار پنج نفره کافی است.

در شرایط اضطراری و به هنگام وقوع حوادث و سوانح، دو راهکار اصلی «توزیع عمومی غذا» و «توزیع بسته های غذایی آماده» برای مدیریت وضعیت تغذیه ای افراد در ساعات اولیه حوادث در دستورکار نیروهای امدادرسان قرار دارد.

روز گذشته (جمعه ۱۷ مرداد ۹۹) نیز گروه تخصصی ارزیاب عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پس از بررسی لازم، ضروری‌ترین نیازهای مردم لبنان بعد از انفجار سهمگین بندر بیروت را برای ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به این کشور اعلام کرد که براساس ارزیابی انجام شده، هم اکنون ضروری‌ترین نیازهای مردم آسیب‌دیده و متاثر از انفجار اخیر بیروت در این شهر حادثه دیده ارسال داروهای بیماران سرطانی، کیت‌های تشخیصی و داروهای درمان کرونا است.

همچنین وسایل یکبار مصرف پزشکی از جمله ماسک، مواد بهداشتی مانند الکل و ضدعفونی کننده‌ها، اقلام بهداشتی مصرفی، وسایل و تجهیزات انجام عمل‌های جراحی کوچک، دستگاه‌های سترون کردن وسایل جراحی (اتوکلاو) و کیف‌های کمک‌های اولیه از دیگر نیازهای ضروری مردم حادثه دیده شهر بیروت است.

بسته‌های غذایی آماده برای شرایط اضطراری عمومی و پیچیده برای توزیع در میان حادثه دیدگان و متاثرین از انفجار اخیر از دیگر نیازهای شهر بیروت است.

نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حاوی ۹۵ تن مواد غذایی و دارویی به همراه یک بیمارستان صحرایی آماده، شامگاه چهارشنبه (۱۵ مرداد ۹۹) برای خدمات‌رسانی به مجروحان و حادثه دیدگان از انفجار هولناک بندر بیروت به لبنان ارسال شد.

ایران نخستین کشوری است که هلال احمر آن پس از اعلام آمادگی برای ارسال کمک‌های فوری دارویی و غذایی، تیم پزشکی و درمانی برای کمک به مجروحان، یک تیم ۳۷ نفره پزشکی هلال‌احمر شامل متخصصین عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اعزام کرده است.

جمعیت هلال احمر در مرحله نخست ارسال این محموله امدادی بشردوستانه، هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۵ بسته غذایی یک‌ماهه، ۲ دستگاه موتور برق ۵۰kw و ۲۰۰ عدد کیسه حمل جسد به وزن تقریبی ۱۳ تن به لبنان ارسال کرده است.

محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی درخواست «جرج کتانه» رییس صلیب سرخ لبنان مبنی بر نیاز به کمک‌های انسان دوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به لبنان ارسال شده است.

عصر سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی ۲ هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد که بر اثر آن، تاکنون ۱۵۴ نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

تاکنون از ایران سه فروند هواپیمای حامل امکانات پزشکی و کمک‌های مورد نیاز مردم بیروت به همراه تیم پزشکی به لبنان فرستاده شده و نخستین بیمارستان صحرایی توسط تیم پزشکی اعزامی ایران کار خود را آغاز کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین