کد خبر: ۶۶۵۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰

وزیر کار لبنان : استعفا نمی دهیم

"لمیا یمین " وزیر کار لبنان شامگاه یکشنبه به صراحت گفت که کابینه "حسان دیاب" دولت این کشور هیچ تصمیمی برای استعفا ندارد.
وزیر کار لبنان : استعفا نمی دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر کار لبنان این سخنان را پس از نشست یکشنبه کابینه که به ریاست «حسان دیاب» نخست وزیر این کشور برگزار شد، اعلام کرده است.

«عماد حب الله» وزیر صنعت لبنان نیز در حین خروج از جلسه امروز هیات دولت لبنان گفت: دولت استوار است. ما به کار خود ادامه می‌دهیم و متعهد به انجام مسؤولیت در قبال مردم هستیم.

وی ادامه داد: برخی نیز خواستار توقف تحقیقات جنایی و قضایی [در خصوص حادثه انفجار اسکله بیروت] هستند، اما [ما به آنها اعلام می‌کنیم] استعفا نخواهیم کرد و مسؤولیت خود را خواهیم پذیرفت و تحت فشارها و باج‌خواهی‌ها قرار نخواهیم گرفت.

تکذیب استعفای دولت دیاب، پس از آن روی می‌دهد که "منال عبدالصمد" وزیر اطلاع‌رسانی لبنان از مقام خود استعفا کرد و خبرهای ضد و نقیضی نیز از استعفای دمیانوس قطار" وزیر محیط زیست لبنان منتشر شد که تاکنون به صورت رسمی تأیید نشده است.

بیروت پایتخت لبنان شنبه شب با به خیابان آمدن هزاران تن در اعتراض به آنچه ناکارآمدی دولتمردان در حادثه انفجار اخیر این شهر بندری عنوان شده بود، شاهد ناآرامی گسترده به همراه درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان، دستگیری و مصدومیت دهها تن بود.

به دنبال انفجار بندر بیروت در عصر سه شنبه که به دلیل وجود ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم صورت گرفت و موجب کشته شدن ۱۵۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۵ هزار نفر دیگر شد، از عصر جمعه و با هدایت برخی رسانه های داخلی و همچنین رسانه‌های غربی - صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه و عوامل داخلی آنها شماری از معترضان به ساختمان های پارلمان، وزارتخارجه، اقتصاد، محیط زیست و تجارت لبنان حمله کرده و با نیروهای ارتش و امنیتی این کشور درگیر شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین