کد خبر: ۶۶۵۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
یک نماینده سابق مجلس:

مجلس، نفع یا ضرر خروج از برجام را بررسی کند

یک نماینده سابق مجلس گفت: وضعیت ایران در برجام مناسب نیست و مجلس باید ۳ ماه کار کارشناسی روی برجام انجام دهد و نفع یا ضرر خروج از برجام را بررسی کند.
مجلس، نفع یا ضرر خروج از برجام را بررسی کند
آفتاب‌‌نیوز :

اصغر سلیمی در خصوص حفظ برجام و اینکه آیا هنوز باید این قرارداد با توجه به بدعهدی اروپایی‌ها ادامه یابد؟ اظهار کرد: معتقدم هنوز باید صبر کنیم، البته آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند و توقع داشتند تنها ایران به مفاد آن پایبند باشد و خودشان هر کاری دوست داشته باشند، بکنند. در بحث "اینستکس" که اتحادیه اروپا بر آن تأکید داشت مقرر بود مبادلات مالی ایران با جهان تسهیل شود که این مقصود هم عملیاتی نشد.

وی افزود: باید باز هم صبر کنیم و ببینیم منافع کشورمان با حفظ برجام تأمین می‌شود یا خیر؟ و اگر تأمین نشد ماندن ایران در این توافق موضوعیتی ندارد.

این نماینده سابق مجلس، گفت: اروپایی‌ها دنباله‌رو آمریکا هستند و قصد دارند برجام، توافقی در حد روی کاغذ بوده و هیچ‌گونه تأثیری برای ایران نداشته باشد و با حفظ وضعیت موجود ایران را در تنگنای بیشتر قرار دهند.

سلیمی تصریح کرد: وضعیت ایران در برجام مناسب نیست و مجلس جدید باید ۳ ماه کار کارشناسی روی برجام انجام دهد و نفع یا ضرر خروج از برجام را بررسی کند و با همکاری قوای دیگر در خصوص توافق هسته‌ای تصمیم‌گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از اهداف برجام محقق نشد. آمریکا با وقاحت از توافق هسته‌ای خارج شد و کشورهای دیگر هم که این توافق را امضا کرده بودند، اقدام خاصی را برای عملیاتی شدن آن انجام ندادند، اما باید باز هم مجلس تمام جوانب امر را در نظر بگیرد تا در این خصوص شتابزده عمل نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین