کد خبر: ۶۶۶۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰

رکود اقتصادی بی‌سابقه در انگلیس

آمار‌های رسمی نشان می دهد انگلیس به بزرگترین رکود اقتصادی خود رسیده است که تاثیر بحران کرونا بر اقتصاد این کشور را نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر آمار ملی انگلیس گزارش کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور، حجم تولید ناخالص ملی در سه ماهه دوم امسال ۲۰.۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اسکای نیوز، بحران کرونا و تعطیلی‌ها در این کشور به بحران اشتغال هم منجر شده است.

رکود اقتصادی بی‌سابقه در انگلیس

آمار منتشر شده نشان دهنده بزرگترین رکود برای اشتغال در انگلیس در بیش از یک دهه گذشته در سه ماهه آوریل تا ژوئن است.

آمار‌ها نشان می‌دهد از زمان تعطیلی‌ها بر سر شیوع کرونا، بیش از ۷۵۰ هزار کارمند و کارگر در انگلیس شغل خود را از دست داده اند.

تاکنون شرکت‌های انگلیسی زیادی مانند جان لوویس، بوتس، بیریتیش ایر ویز و دبنهام برای کاهش هزینه‌ها تعداد قابل توجهی از کارمندان خود را اخراج کرده اند.

براساس این آمار ها، در سه ماهه دوم سال میلادی به دلیل کاهش بهرهوری تولید در انگلیس، به بیش از ۹ میلیون کارگر و کارمند مرخصی اجباری داده شد.

جاناتان آتو، معاون دفتر آمارگیری ملی انگلیس می گوید که به دلیل شیوع ویروس کرونا، این کشور درگیر رکود اقصادی بی سابقه‌ای در تاریخ خود شده است.

وی افزود: چند ماه پیش گفتم ما در حال رسیدن به اوضاع نابسامان هستیم و حال می بینیم که امروزه دقیقا به همان وضعیت رسیدیم؛ صد‌ها هزار نفر تاکنون شغل خود را از دست داده اند و در آینده بسیاری دیگر هم از دست خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین