کد خبر: ۶۶۶۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۰

افزایش ۲۹درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در ۱۳۹ روز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته وقوع جرایم سایبری در استان مرکزی ۲۹درصد افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسن مفخمی شهرستانی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: در ۴ ماه و ۱۵ روزه سال جاری در حوزه جرایم سایبری ۲۹ درصد افزایش وقوع جرایم سایبری اتفاق افتاد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۰۲ درصد افزایش کشفیات در حوزه جرایم سایبری در استان مرکزی ثبت شده است.

وی افزود: افزایش درصد کشفیات نشان می‌دهد که نیروی انتظامی استان مرکزی مجهز به زیرساخت‌های علمی و به روز است تا بتواند نه‌تنها در جرایم سایبری بلکه در دیگر جرایم نیست مجرمان را دستگیر کند تا امنیت پایدار در استان مرکز بیش از گذشته حاکم شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: همچنین در ۴ ماه و ۱۵ روز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته متأسفانه در حوزه جرایم سرقت آن هم سرقت خرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش ثبت شده است.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: در این ارتباط نیز حدود ۷۰ درصد جرایم سرقت کشف شده است. رویکرد هم این است که فاصله زمانی بین وقوع سرقت و کشف سرقت کاهش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: با رویکردهای پیش‌بینی شده، شاهد کاهش ۶۲ درصدی سرقت‌های به عنف در استان هستیم. در وقوع سرقت احشام نیز ۱۰ درصد کاهش نسبت مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شده است.

مفخمی گفت: در حوزه احکام قضائی نیز بالغ بر شش هزار و ۲۹۸ مورد حکم قضائی در ابعاد مختلف در استان توسط نیروی انتظامی اجرا شده است. همچنین سه هزار و ۵۲۷ مورد جلب منجر به دستگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۶ درصد ی را نشان می‌دهد البته به دنبال دستگیری محکومین متواری هم هستیم.

فرماندهی انتظامی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود در مورد دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر افزود: در ۱۳۹ روز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این ارتباط ۶۷ درصد افزایش دستگیری عمده فروشان و حدود ۷ درصد دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر را داشتیم که بیشتر تمرکز در مناطق آلوده استان است.

مفخمی خاطرنشان کرد: در حوزه نزاع دسته جمعی ۲۴ درصد کاهش و در حوزه نزاع فردی متأسفانه ۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی در حوزه جرایم جعل و کلاهبرداری افزود: وقوع جرایم جعل و کلاهبرداری در استان ۳ درصد کاهش پیدا کرده است. ۷۲ درصد افزایش کشف در این حوزه ثبت شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق نیز بالغ بر ۵۴۵ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴ ماه و ۱۵ روز سال جاری کشف و ضبط شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۲ درصد کشف کالای قاچاق به جهت ارزش ریالی ثبت شده است. در این رابطه نیز ۱۵ درصد افزایش پرونده و ۱۲ در صد افزایش توقیف خودرو و ۳۹ درصد افزایش از دستگیری متهمان ثبت شده است.

وی با اشاره به هوشمند سازی پلیس در استان مرکزی گفت: در این حوزه نیز اتفاقات خوبی افتاده است. از جمله مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند و مرکز مانیتورینگ راهور استان مرکزی با هدف استفاده از بستر مطلوب فناوری برای امنیت پایدار راه اندازی شده است که در این زمینه گسترش این روند در دستور پلیس استان مرکزی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین