کد خبر: ۶۶۶۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷

ماجرای بحث‌برانگیز ترامپ و سر دوش حمام

در پی گلایه دونالد ترامپ در مورد مشکلی که برای شستشوی موی سرش دارد، دولت آمریکا پیشنهاد کرده است که مقررات مربوط به "سر دوش حمام" به منظور افزایش خروج آب تغییر یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

طبق قانونی که در سال ۱۹۹۲ به تصویب رسید از سر دوش های نصب شده در آمریکا نباید در هر دقیقه بیش از ۲.۵ گالن (حدود ۹.۵ لیتر) آب خارج شود.

دولت آمریکا پیشنهاد کرده است که این محدودیت به جای آب خروجی سر دوش، برای تعداد حفره های آن وضع شود اما گروه های حمایت از مصرف کننده و محیط زیست این تغییر را باعث افزایش مصرف و اسراف آمیز می دانند.

ماجرای بحث‌برانگیز ترامپ و سر دوش حمام

تغییر جدید روز چهارشنبه از سوی وزارت نیرو آمریکا براساس تجربه ترامپ مطرح شد. ماه گذشته رئیس جمهوری از امکانات شستشو و استحمام در کاخ سفید گلایه کرده بود.

او گفته بود: "اما در مورد سر دوش ها، می خواهید دوش بگیرید، آب بیرون نمی آید. می خواهید دستتان را بشویید، آب کافی نیست. باید چه کار کنید؟ باید بیشتر زیر دوش بمانید، بیشتر آب بریزید." وی افزوده بود: "وضعیت شما را نمی دانم، اما آرایش موهای من باید کاملا بی نقص باشد."

اندرو دلاسکی، مدیر اجرایی گروه حفاظت از محیط زیست به نام "آگاهی از استاندارد وسایل و تجهیزات خانگی" اظهارات رئیس جمهوری را "مسخره" توصیف کرده است.

او در مورد افزایش افزایش خروجی آب گفته است با چهار یا پنج سوراخ خروجی "هر دقیقه ده تا پانزده لیتر آب از دوش خارج می شود و عملا آب شما را می برد."

به گفته او "اگر رئیس جمهوری برای پیدا کردن یک دوش خوب به کمک احتیاج دارد می توانیم او را به وبسایت های راهنمایی مصرف کننده ارجاع دهیم که در آنها تعداد زیادی سر دوش توصیه شده که از آنها آب به میزان زیاد خارج می شود."

دیوید فریدمن، معان رئیس سازمان گزارشگران مصرف کننده گفته است که در حال حاضر، مصرف کنندگان آمریکایی از سر دوش های موجود رضایت کامل دارند و در پول آب هم صرفه جویی می کنند.

خبرگزاری رویترز گفته است که اگر دولت در تغییر مقررات فعلی اصرار داشته باشد ممکن است گروه های حمایت از مصرف کننده و سایر گروه ها کار را به دادگاه بکشانند.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین