کد خبر: ۶۶۶۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲

نداشتن تحرک و جنب و جوش، نقص است؟

یک دکترای تربیت بدنی می‌گوید: برخلاف سیر صعودی صنعت، شاهد سیر نزولی در حرکت و پویایی انسان‌ها هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

‌مصطفی بهرامی اظهار کرد:، چون زندگی امروزه نسبت به گذشته خیلی فرق کرده و تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته، متاسفانه برخی از مردم کاملاً به زندگی ماشینی عادت کرده و تنبل شده‌اند.

وی با بیان اینکه چرخ‌های صنعت با شتاب به حرکت درآمده، اضافه کرد: برخلاف سیر صعودی صنعت، شاهد سیر نزولی در حرکت و پویایی انسان‌ها هستیم.

نداشتن تحرک و جنب و جوش، نقص است؟

بهرامی تاکید کرد: لازمه زندگی انسان، تحرک و پویایی بوده و نداشتن تحرک کافی و جنب و جوش نشانه عیب و نقص است.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: نبود پویایی و جنب و جوش تأثیرات منفی داشته و سلامتی جسمانی و روانی جامعه را به مخاطره انداخته است.

وی بیان کرد: فقر حرکتی ناشی از پیشرفت تکنولوژی به همراه برخی عادات ناصحیح مثل نشستن، ایستادن، راه رفتن و… سبب یکسری دیگر از ناهنجاری‌های جسمانی شده و در نتیجه روز به روز تعداد افرادی که از ناهنجاری‌های جسمانی رنج می‌برند بیشتر و بیشتر می‌شود و باعث مشکلات عدیده‌ای در جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه امروزه تحقیقات متعددی در سطح جهان در زمینه ناهنجاری‌های جسمی انجام گرفته که نشان‌دهنده میزان شیوع این تغییر شکل‌ها در بین افراد جامعه است، افزود: در این زمینه تحقیقات مختلفی در کشورمان صورت گرفته که همگی موید میزان بسیار بالایی از این ناهنجاری‌ها در بین اقشار جامعه به ویژه دانش‌آموزان است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان تاکید کرد: می‌توان با استفاده از حرکات اصلاحی که کارآیی مؤثری در دوران تحصیلی دارد، نقش مهمی در انحرافات و مشکلات موجود ایفا کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین