کد خبر: ۶۶۶۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۳

واکنش چین به توافق اسرائیل و امارات

سخنگوی وزارت خارجه چین به توافق رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز جمعه به توافق رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط واکنش نشان داد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ اوت) در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

واکنش چین به توافق اسرائیل و امارات

در متن بیانیه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این توافق گفت: «چین از گزارش‌های مربوط در این خصوص و بیانیه مشترک صادرشده که می‌گوید اسرائیل الحاق بخش‌هایی از اراضی فلسطین را متوقف می‌کند مطلع است و به حصول راه حلی جامع، منصفانه و ماندگار برای مسئله فلسطین پایبند است.»

او اضافه کرد: «چین، از اقداماتی که به کاستن از تنش‌ها بین کشورهای خاورمیانه کم کند و باعث ترویج صلح و امنیت در منطقه شود استقبال می‌کند. امیدواریم طرف‌های مربوط، اقدامات ملموسی برای بازگرداندن مسئله فلسطین به گفت‌وگوهای متوازن انجام دهند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تأکید کرد: «موضع چین درباره مسئله فلسطین روشن و ثابت است. ما به ایفای نقش سازنده و حمایت قاطع از آرمان مردم فلسطین برای به دست آوردن حقوق ملی مشروع خود و ساختن کشوری مستقل ادامه خواهیم داد.»

شمار زیادی از مردم فلسطین ظهر امروز جمعه در واکنش به این توافق، تصاویر محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی را به آتش کشیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین