کد خبر: ۶۶۶۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

اضطراب ناشی شیوع کرونا خشونت را وارد فضای خانواده‌ کرد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اینکه خانواده همواره تحت تاثیر شرایط و بحران‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، گفت: این روزها اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا خشونت را وارد فضای خانواده‌ها کرده است.
اضطراب ناشی شیوع کرونا خشونت را وارد فضای خانواده‌ کرد
آفتاب‌‌نیوز :

لیلا آژیر روز شنبه به مناسبت روز ملی تکریم خانواده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خانواده نخستین نهادی است که در شرایط مختلف اجتماعی و بحران‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و از قِبل آن با مشکلات و موانع زیادی از جمله فروپاشی بینان خود روبرو خواهد شد.

وی افزود: در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا بر روی کانون خانواده تاثیر گذاشته و روح و روان اعضای از یک طرف بدلیل استرس ابتلا به بیماری و کم شدن ارتباطات خویشاوندی، رفت و آمدها و صله‌ارحام و از طرف دیگر جنبه اقتصادی مورد هدف قرار گرفته و حتی خشونت وارد فضای بسیاری از خانواده‌ها شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با تاکید براینکه هنر خانواده این است که بحران‌ها را مدیریت کند، یادآور شد: بهترین راهکاربرای جلوگیری از این تنش‌ها، حمایت‌های روحی، روانی و کمک‌های مشاوره‌ای و مداخله‌ای است که در بسیاری از مواقع از سوی خانواده‌ها بخصوص جوانان جدی گرفته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: خدمات مشاوره‌ای علاوه بر کمک به تحکیم بنیان خانواده‌ها، به توانمند شدن افراد کمک کرده و تاب‌آوری آنان در مقابل مشکلات و بحران‌هایی که در جامعه وجود دارد را افزایش می‌دهد که امیدواریم این فرهنگ در میان خانواده‌ها بیشتر نهادینه شود.

آژیر در ادامه به برنامه‌هایی که در استان برای تکریم خانواده و تحکیم بنیان خانواده انجام شده اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ تاکنون دوره‌های تاب‌آوری در تمام شهرهای استان و مناطق حاشیه برگزار می‌شود و در این زمینه مدرسی نیز تربیت شده و خروجی بسیار خوبی نیز داشته است.

وی تشکیل کانون آموزش مدرسان پیش از ازدواج و تلاش برای رفع تعارض‌های میان زوجین، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و اعطای تسهیلاتی در قالب مشاغل خانگی، انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، رفاه کارگران و صندوقث کارآفرینی امید برای برای ایجاد اشتغال در میان خانواده‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده در استان اعلام کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان همچنبن به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده اشاره کرد و افزود: این سند با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب شد و براساس این سند، ۹ اولویت برای دستگاه‌ها تعریف شده است.

وی یادآور شد: وظایف مطرح شده در این سند به دستگاه‌ها ابلاغ و ‌اکنون در مرحله گزارش‌گیری از اقدامات انجام شده هستیم تا بزودی وارد سامانه ۱۰۱ شده و در این سامانه بارگذاری ‌شود.

۲۵ ذی‌الحجه که امسال مصادف با ۲۵ مرداد است، در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین