کد خبر: ۶۶۶۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
ترم تحصیلی پیش رو مجازی برگزار می‌شود

تکلیف ترم آینده دانشگاه‌ها مشخص شد/وزیر علوم: با خیال راحت کنکور را برگزار می‌کنیم

وزیر علوم با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در همه حوزه‌های برگزاری کنکور گفت: والدین محترم و داوطلبان خیالشان راحت باشد. همکاران ما در وزارت علوم، سازمان سنجش و وزارت بهداشت تمام تلاش خود را کرده‌اند تا محیطی سالم و به دور از نگرانی و آلودگی فراهم شود.
آفتاب‌‌نیوز :

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در این روزها درگیر کارهای مختلف از جمله برگزاری آزمون سراسری هستیم. بیماری کرونا تاثیر وسیع در همه دنیا داشته و تغییرات عمیقی را ایجاد کرده و کشور ما هم به همین میزان درگیر این ویروس شده است.

وزیر علوم توضیح داد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی هم از شیوع ویروس کرونا متاثر شدند. در اوایل شیوع بیماری که مصادف با اوایل شروع ترم تحصیلی بود به ناچار از حضور دانشجویان برای حفظ سلامت آن‌ها در محیط دانشگاه جلوگیری و ترتیبی داده شد که آموزش‌های مجازی راه‌اندازی شود.

تکلیف ترم آینده دانشگاه‌ها مشخص شد/وزیر علوم: با خیال راحت کنکور را برگزار می‌کنیم

او در ادامه با بیان این‌که آموزش‌های مجازی چالشی بزرگ و از سوی دیگر تجربه‌ای بزرگ برای دانشگاه‌ها بود، افزود: در شرایط اضطراری دانشگاه‌های ما توانستند در عرض دو تا سه هفته آموزش‌های خودشان را تحت پوشش آموزش‌های مجازی قرار بدهند. دانشگاه‌ها از نظر کیفیت و ارائه مستمر تا اواخر اسفند موفق بودند.

وزیر علوم با بیان این‌که آمادگی لازم برای آموزش‌های مجازی را نداشتیم، گفت: به تدریج در طول ترم و اواخر فروردین، ارزیابی‌های ما نشان داد که قریب به ۹۵ درصد دروس به صورت مجازی در حال ارائه شدن هستند.

به گفته غلامی، کیفیت در دانشگاه‌ها و موسسات مختلف متفاوت بود، اما با وجود این در ارزیابی‌های نهایی، میزان ارائه خدمات برای ما بسیار امیدوار کننده بود. دانشگاه‌ها تجربیاتشان را با هم به اشتراک گذاشته‌اند و امیدواریم با تجربیات بهتری بتوانیم به ارائه خدمت در ترم تحصیلی بعد بپردازیم.

ترم تحصیلی پیش رو مجازی برگزار می‌شود

وزیر علوم گفت: پیش‌بینی می‌شود ترم تحصیلی پیش رو مجازی برگزار شود. احتمال این‌که شرایط به سمت سلامتی کامل در محیط‌های جامعه پیش برود بسیار غیرمحتمل است.

وی افزود: دو بحث را در آموزش مجازی داشتیم، یکی دوره‌هایی که کاملا مبتنی بر آموزش مجازی باشد که قبلا هم داشته‌ایم و این‌که بسیاری دانشگاه‌ها درخواست داده‌اند که بسیاری از رشته‌ها را علاوه بر حضوری بودن، مجازی هم ارائه دهند. این امر باعث می‌شود که علاوه بر دانشجوی داخلی بتوانیم دانشجوی خارجی را هم پوشش بدهیم. دوم این‌که استادان با تجربه‌ای که کسب کرده‌اند، می‌توانند به صورت تلفیقی و ترکیبی درس‌های خود را به صورت مجازی ـ حضوری آموزش بدهند.

غلامی توضیح داد: آموزش مجازی در برخی مواقع می‌تواند به صرفه‌جویی در وقت و جلوگیری از رفت‌وآمدهای مکرر بینجامد. در این تجربه به صورت جدی به ارائه خدمات برخط در همه ارکان دولت از جمله دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها وارد شدیم که این امر دستاورد خوبی است و باید حفظ شود. تلاش می‌کنیم نقاط ضعف را تا حد امکان برطرف کنیم.

با خیال راحت کنکور را برگزار می‌کنیم

وزیر علوم درباره برگزاری کنکور سراسری گفت: والدین محترم و داوطلبان خیالشان راحت باشد، همکاران ما در وزارت علوم، سازمان سنجش و وزارت بهداشت تمام تلاش خود را کرده‌اند تا محیطی سالم و به دور از نگرانی و آلودگی فراهم شود. به همین دلیل دو روز کنکور را به ۴ روز افزایش دادیم تا بتوانیم هر روز یک گروه را پذیرش کنیم و بعد از آن محیط‌ها کاملا ضدعفونی شوند.

غلامی افزود: فاصله صندلی‌ها به اندازه کافی افزایش پیدا کرده است. اخیرا هم بحث تعویق آزمون برای مطالعه امکان‌پذیری فاصله حداکثری بین داوطلبان مطرح شد. طبق بررسی‌ها مشخص شد که می‌توانیم با فاصله یک متر و ۸۰ سانتی‌متر صندلی‌ها را قرار بدهیم. تعدادی از فضاها کم بود که فضای جدید به آن اضافه شد و با خیال راحت این آزمون را برگزار می‌کنیم.

به گفته وزیر علوم، به داوطلبان کنکور سراسری پک بهداشتی داده می‌شود و داوطلبانی که ماسک نداشته باشند، ماسک می‌گیرند. هرچند توصیه می‌کنیم داوطلبان خودشان حتما ماسک به همراه داشته باشند.

او گفت: جای هیچ نگرانی برای برگزاری کنکور سراسری نیست، زیرا همکاران تجربه برگزاری کنکور را دارند. وزارت بهداشت در تمامی حوزه‌ها مراقب برگزاری رعایت پروتکل‌هاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین