کد خبر: ۶۶۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

نتانیاهو: توافق صلح با امارات در خفا صورت گرفت/ از طرح الحاق دست نمی کشم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهاراتش درباره توافق صلح با امارات اعلام کرد که این توافق در خفا انجام شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل الیوم» گفت: من روند توافق عادی‌سازی روابط با امارات را از رهبران حزب آبی و سفید پنهان کردم زیرا ترسیدم این موضوع به شرکای آنها در این حزب درز پیدا کند.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: من از سالها پیش به این روند پیوسته‌ام و بنی گانتس(وزیر جنگ اسرائیل) و گابی اشکنازی(وزیر خارجه اسرائیل) از دو ماه پیش در این مسیر حضور دارند و هدف از حفظ محرمانه بودن این توافق، اجازه ندادن به ایران و دیگران برای ناکام گذاشتن این گام بود.

نتانیاهو همچنین تصریح کرد: من معتقدم مفاهیم تغییر کرده است و این ایده که ما به مرزهای ۱۹۶۷ باز گردیم یا شهرک‌ها را تخلیه کنیم در واقعیت عملی نمی‌شود. این تغییری است که من و ترامپ برای آن با هم همکاری کردیم.

وی در خصوص اجرای طرح الحاق گفت: طرح الحاق تنها با موافقت آمریکا انجام می‌شود. من برای سه سال تلاش کردم و هرگز از آن دست نمی کشم. طبق طرح صلح آمریکا، اسرائیل ۳۰ درصد از کرانه باختری را به دست می‌آورد، ۱۰ برابر بیشتر از چیزی که در طرح‌های قبلی بود که بدون تخلیه هیچ شهرک که برای امنیت اسرائیل مهم است، انجام می‌شود.

نتانیاهو همچنین اظهار داشت: بلافاصله پس از رونمایی از طرح ترامپ من خواستم این مسأله را به دولت مطرح کنم اما آنها از من خواستند که صبر کنم. من بارها خواستم منتظر بمانم تا به آنها اجازه دهم در مسیر توافق صلح با امارات و شاید با سایر کشورها قدم بردارند.من اولویت‌ها را تغییر دادم.

وی گفت: صلح در ازای صلح.صلح با قدرت نه با ضعف! ما صلح را بدون چشم‌پوشی و واگذاری اراضی محقق کردیم و برای اولین بار طی 25 سال قبل صلح را محقق کردیم اما نه بر اساس امتیازدهی‌ها و عقب‌نشینی‌های اسرائیل.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: دشمنان من از جمله ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین اسرائیل تا چند روز پیش می‌گفتند هیچ کشور عربی وجود ندارد که با ما صلح رسمی برقرار کند مگر تا زمانی که درگیری با فلسطینیان را حل کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین