پایگاه خبری آفتاب
۰۷ /تير /۱۴۰۵
Sunday 28 June 2026
کد خبر:۶۶۷۰۹۴
۰۴:۱۱
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

هجوم ملخ آسیایی به مراتع هیرمند

هجوم ملخ آسیایی به مراتع هیرمند
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: طی هفته گذشته تاکنون دستجات ملخ آسیایی از سوی کشور افغانستان و از طریق مرزهای شهرستان هیرمند وارد استان گردیده اند و شدت هجوم این ملخ ها در هفته جاری بیشتر شده است.
۰۴:۱۱
۱۳۹۹/۰۵/۲۸
به گزارش آفتاب نیوز،

غلام حسین تیموری افزود: این آفت پس از ملخ صحرایی خطرناکترین آفت برای بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: درسال ۹۵ این آفت در مراتع شهرستان هیرمند مشاهده و در سطحی بالغ بر ۶۰۰۰ هکتار مبارزه صورت گرفت.

هجوم ملخ آسیایی به مراتع هیرمند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان پیش بینی کرد: بر اساس بررسی های اولیه، حدود ۲۰۰۰ هکتار از مناطق این شهرستان به ملخ آسیایی آلوده شده باشد و درصورت ورود دستجات جدید این سطح افزایش خواهد یافت.

وی اظهارکرد: در حال حاضر از طریق فرمانداری شهرستان هماهنگی با سازمان ها و ادارات مرزبانی، عشایری، منابع طبیعی، شیلات دهیاریها و... انجام شده وبزودی کار مبارزه شیمیایی شروع خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال پیام
captcha