کد خبر: ۶۶۷۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

پشت پرده شکایت قالیباف از میرسلیم

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به اختلافات اصولگرایان در مجلس یازدهم و به حاشیه رفتن گفتمان اصولگرایان سنتی گفت: طرح شکایت از مصطفی میرسلیم برای منزوی کردن مخالفان جریان نواصولگرا به ویژه اصولگرایان سنتی در مجلس است.
پشت پرده شکایت قالیباف از میرسلیم
آفتاب‌‌نیوز :

پس از ادعای میرسلیم مبنی بر پرداخت رشوه ۶۵ میلیاردی برای کنار گذاشتن طرح تحقیق و تفحص مجلس دهم از سوی شهرداری تهران، اختلافات در جناح اصولگرایان و مجلس بالاگرفت، تا جایی که قالیباف از نفر دوم لیست شورای ائتلاف شکایت کرد.

در همین راستا، سلحشوری در پاسخ به این سوال که شکایت قالیباف از میرسلیم دارای چه پیام‌هایی است و اختلافات اصولگرایان چرا علنی شده است، گفت: به نظر من این اختلافات و شکایت از میرسلیم فراتر از اختلافات اصولگرایان با هم است. بحث شخصیت حقوقی نمایندگان مجلس مطرح است که با این رویکرد ریاست مجلس تضعیف می‌شود. مسئله دیگر عملکرد افراد در مسئولیت‌هایی است که برعهده داشته‌اند. همه آقای میرسلیم را به عنوان فرد سلیم النفس و از لحاظ اقتصادی پاک‌دست می‌شناسند و در حوزه تخصصی خود هم فرد متخصصی هستند. بنابراین نباید چنین فردی در مجلس منزوی شود و مدارکی ارسالی او به قوه قضاییه باید بررسی شود. من به شخصه از اینکه آقای میرسلیم رئیس کمیسیون صنایع نشد متعجب شدم.

وی ادامه داد: همه افرادی که در مجلس مقابل هم ایستادند و دچار اختلاف شده‌اند اصولگرا هستند و موتلفه هم به عنوان جریان قدیمی اصولگرا به نوعی به عنوان پدر معنوی این جریان شناخته می‌شود اما بنظر می رسد نواصولگرایی توانسته حتی جوانان موتلفه را هم جذب کند. بنابراین جریان نواصولگرا درصدد حذف شخصیت‌های منتقد در مجلس است. اقای میرسلیم بحث‌هایی مطرح کرده و مستندات خود را به قوه قضاییه ارسال کرده که باید رسیدگی شود و با طرح نام نماینده‌ای مسئله به انحراف کشیده نشود چرا که میرسلیم از رئیس کمیسیون صحبت کرد اما فردی که بازداشت شده هیچگاه رئیس کمیسیون نبوده است.

شاهد تغییرات گفتمانی در جریان اصولگرا هستیم
نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه شاهد تغییر گفتمانی در جریان اصولگرا هستیم بیان داشت: ما در جریان اصولگرا شاهد منزوی شدن جریان سنتی و برآمدن جریان نواصولگرا هستیم.جریان سنتی به خیلی از امور پایبند بود اما در جریان جدید ما این پایبندی را مشاهده نمی کنیم. به نظر می رسد این نگاه جدید که تحت عنوان نواصولگرایی در کشور راه افتاده از یک طرف شعار مبارزه با غرب می‌دهد و دیگران را متهم می‌کند اما خود به نوعی به یک اقتصاد لیبرالی و نولبیرالی غربی معتقد است. درواقع این جریان فراتر از بحث‌های پوپولیستی در حال حرکت اقتصادی است تا در کنار قدرت سیاسی قدرت اقتصادی را هم تسخیر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین