کد خبر: ۶۶۷۵۷۷
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
میرسلیم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را تهدید به شکایت کرد

فاز جدید ادعای ۶۵ میلیاردی علیه قالیباف؛ ماجرای عیسی شریفی و هولدینگ یاس چیست؟

دفتر سید مصطفی میرسلیم نماینده تهران به مصاحبه سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان واکنش واکنش نشان داد و تاکید کرد که شکایت رییس کمیسیون عمران در مجلس دهم از میرسلیم بی‌مورد است و اعتراف نایب رییس وقت کمسیون عمران در پرونده عیسی شریفی موجود است.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با اشاره به بررسی ادعای ۶۵ میلیاردی میرسلیم در نشست هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که وی اسناد قابل قبولی ارائه نکرد و هیات نظارت دلایل ایشان را قانع‌کننده تشخیص نداد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دفتر سید مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس نیز با انتشار جوابیه‌ای به مصاحبه سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان واکنش نشان داد.

فاز جدید جنجال ۶۵ میلیاردی قالیباف؛ ماجرای عیسی شریفی و هولدینگ یاس چیست؟

موسی غضنفرآبادی درباره نشست اخیر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفته بود: آقای میرسلیم در نشست اخیر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس حاضر شد اما اسناد و مستندات قابل قبولی درخصوص ادعای پرداخت ۶۵ میلیاردی توسط شهرداری برای رای نیاوردن طرح تحقیق و تفحص شهرداری ارائه نکرد. بر همین اساس هیات نظارت دلایل ایشان را قانع‌کننده تشخیص نداد.

دفتر سید مصطفی میرسلیم نیز در اطلاعیه‌ای نوشته است: «برای استحضار ملت عزیز ایران لازم دانستیم سکوت را بشکنیم و نکاتی را پیرامون نحوه رفتار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با مهندس میرسلیم شخصیت انقلابی و فسادستیز که خود را خادم ملت می‌داند برسانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: از آقای مهندس میرسلیم دعوت کتبی نشده بود برای حضور در جلسه و ارائۀ اسناد؛ صرفا آقای پاشایی دبیر هیئت شفاهی از ایشان خواست در جلسه حاضر شوند برای مبادلۀ نظر و مهندس میرسلیم در جلسه حاضر شد و توضیحاتی دادند از جمله اینکه شکایت آقای رضائی رئیس کمیسیون عمران بی‌مورد است زیرا تا کنون ذکر نامی از آقای رضایی نشد و اگر ایشان خودش احساس اتهام می‌کند به رفتار خودش برمی‌گردد. از مهندس میرسلیم خواستند که نسخه‌ای از اسنادی که به دادستانی داده‌ام را تقدیم ایشان کنم و ایشان هم قول دادند به دست آقای پاشایی برسانند و اساسا قراری نبود که در آن جلسه اسنادی را ارائه دهند.

دفتر میرسلیم افزود است: به اعضای محترم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفتند که برای دستیابی به اعترافات نائب رئیس وقت کمیسیون عمران دربارۀ دریافت ۶۵ میلیارد تومان باید از دادستانی استعلام کنند و این موضوع بخشی از پروندۀ آقای عیسی شریفی و هولدینگ یاس است که در دوران شهرداری آقای قالیباف تأسیس شده است. خبر منتشر شده در خانۀ ملت ناقص و جهت‌دار است و امیدواریم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان برای حفظ آبروی خود و رعایت انصاف آن را اصلاح کنند و الا مهندس میرسلیم ناگزیر می‌شوند از طرز کار آن هیئت به کمیسیون اصل نود شکایت کنند.

در این اطلاعیه آمده است: در پایان مهندس میرسلیم به عنوان فردی متخصص و مشرف به امور سازمانی و ساختاری نظام مقدس جمهوری اسلامی از گذشته تاکنون همواره تلاش کردند تا خدمت صادقانه داشته باشند به کشور و نظام؛ مهندس میرسلیم نسبت به اینکه عده‌ای در تلاشند تا مساله ۶۵ میلیارد رشوه را بحثی شخصی تلقی کنند را محکوم و قطعا برای خشکاندن ریشه فساد تا پای جان ایستاده‌اند و اعلام می‌دارند ملت عزیز و قهرمان ایران اسلامی در هر نقطه‌ای از کشور که فسادی مشاهده کردند به همراه مستندات به اطلاع ایشان برسانند تا در مسیر درست رسیدگی قرار گیرد.

***

در مجلس دهم، طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران مطرح شد اما نمایندگان به آن رای ندادند. پس از رد شدن این طرح، محمدباقر قالیباف در پیامی از نمایندگان تشکر کرده بود. مصطفی میرسلیم، نماینده فعلی مجلس یازدهم در این‌باره گفته بود: «وقتی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم رای نمی‌آورد، شهردار وقت از این‌که چنین موضوعی رای نیاورده، تشکر می‌کند. موضوع تحقیق و تفحص مسئله‌ای نیست که از انجام شدنش ناراحت و یا از انجام نشدنش خوشحالی صورت گیرد. باید طبق بررسی مشخص شود که چه خدمات شایسته‌ای صورت گرفته است. طبق اسنادی که دارم نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص، انجام نشود و رد شود.»

میرسلیم نماینده مجلس پیشتر گفته بود یک رشوه ۶۵ میلیارد تومانی برای توقف یک طرح تحقیق و تفحص، به رئیس یک کمیسیون مجلس پرداخت شده است و برخی سایت‌ها همان‌زمان اعلام‌کردند در این ماجرا، شهرداری دوران قالیباف به محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس وقت کمیسیون عمران مجلس، رشوه داده است. مصطفی میرسلیم اعلام کرده بود: «مدارک رشوه ۶۵میلیارد تومانی باقر قالیباف را برای جلوگیری از تحقیق و تفحص از دوران شهرداری‌اش، به قوه قضاییه داده است.»

به دنبال این خبر‌ها قالیباف از میرسلیم شکایت کرد و علیه میرسلیم تشکیل پرونده داد. سعید احدیان، دستیار سیاسی قالیباف، در توئیتی نوشته بود که «معنی ندارد، چون کسی را جدی نمی‌گیرند، برای دیده‌شدن یک روز با بی‌بی‌سی مصاحبه کند و روزی دیگر تهمت بزند. مسئولان قضایی در حال پیگیری تهمت‌های ناروای آقای میرسلیم به رئیس و برخی دیگر از نمایندگان مجلس هستند. منتظر اعلام نتیجه فوری دستگاه قضایی هستیم.» سعید آجرلو، سردبیر هفته‌نامه مثلث، هم در توئیت دیگری نوشت که مطالبه سعید احدیان از قوه قضائیه صریح و روشن است. در سایت فردا هم خواستار پیگیری موضوع از جانب ق. ق شده بودیم. ایشان هم مطالبه کنند تا حقیقت مشخص شود. میرسلیم باید پاسخ‌گوی این تهمت ناروا باشد.

روزنامه صبح نو نزدیک به جریان محمدباقر قالیباف ضمن انتقاد از ادعا‌های اخیر مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس علیه قالیباف بر لزوم پیگیری قضایی اظهارات او تأکید کرده بود. این روزنامه نوشته بود: «آقای میرسلیم به‌صورت صریح و روشن به نمایندگان مجلس و رئیس مجلس اتهام ناروا زده و مطلب خلاف واقع و دروغی را به ایشان نسبت داده است. او که پیش از این به‌صورت مبهم از ملغی‌شدن تحقیق‌وتفحص در مجلس سخن گفته بود، این‌بار به‌صراحت به شهرداری تهران و کمیسیون اجتماعی مجلس دهم که برخی از آن‌ها در مجلس یازدهم نیز عضو هستند، تهمت بسته است که حتما خلاف واقع و نادرست است.

میرسلیم مدعی است که اسناد و مدارک خود را به مراجع قضایی ارائه کرده است لذا قوه قضاییه باید اولا روشن کند آیا این ادعا صحیح است و ثانیا با رسیدگی به ادعا‌های ایشان، صحت این تهمت‌ها را راستی‌آزمایی کنند، درصورتی‌که دروغ‌بودن سخنان میرسلیم مشخص شد، وظیفه قوه قضاییه است که بدون کوچک‌ترین اغماضی با ایشان برخورد شود تا همگان بدانند حق ندارند از ظرفیت‌های نمایندگی برای خالی‌کردن اغراض کوچک و بزرگ خویش استفاده کنند و به‌راحتی به تخریب دیگران بپردازند و به دیگران تهمت بزنند.»

حالا با بازداشت یک نماینده در این باره به نظر می‌رسد که میرسلیم در این دعوای حقوقی دست بالا را دارد. برخی منابع خبری نیز مدعی شده‌اند که سید ابوالفضل موسوی نماینده سابق مجلس به دریافت رشوه در دوره قالیباف اعتراف کرده است. موسوی در بازداشت است. قرار بود این عضو کمیسیون عمران مجلس به تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری دوره قالیباف رای منفی دهد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه نیز در واکنش به برخی شایعه‌ها درباره این پرونده گفته بود: همانگونه که در نشست خبری اعلام شد، این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و بر اساس بررسی‌ها و تحقیقاتی که از ناحیه بازپرس مربوطه انجام شده تا کنون هیچ اظهار و اعترافی دایر بر ارتباط بین متهمین و موضوع اتهامی پرونده با مدیریت وقت شهرداری مطرح نشده است. هر گونه گمانه زنی و نسبت دادن اتهام به اشخاص بدون دلیل وقبل از احراز توسط مراجع قضائی اقدام غیر اخلاقی و غیر قانونی است.

مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مصاحبه‌ای دیگر نیز گفته بود: آقای قالیباف در دوران مسئولیت‌های اجرائی خود خدمات ارزنده‌ای انجام داده که باید تقدیر شود؛ در همان حال زیر نظر ایشان اشتباهات مهمی رخ داده که به‌موقع به ایشان تذکر کتبی و شفاهی داده‌ام و باید اصلاح می‌شد و به این جا نمی‌رسید که جانشین مورد اعتماد ایشان دستگیر و گرفتار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
5
احتمالا در اینده اقای میر سلیم هم مثل اقای فتاح در رسانه ملی از همه بزرگوارانی که اتحام زده عذر خواهی میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
1
16
چه کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
3
37
میرسلیم فرد با ریشه ای است.
بعید است که اشتباه کرده باشد.
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
2
جناب میرسلیم، گرچه سال‌ها بر کرسی سِمَت های مختلف تکیه زده وَ کم وُ بیش هم قطاران را می شناسید! متاسفانه یک مطلب مهم وَ کلیدی را نادیده گرفته اید! گاه (این گاه شامل دعاوی حقوقی هم می شود) می بایست با یک «حرکت گاز انبری» حریف را تار وُ مار کرد! دیدم که میگَم ها!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
46
8
ای کاش همین طور که یقه قالیباف رو گرفتید یقه یکی از اصلاح طلبان فاسد رو بگیرید و هر روز تیتر یک بکنید ..این کار رو نمی کنید چون سیاست زده هستید و دنبال منافع اقتصادی خودتون ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
اغلب این فساد ها در جریان اصولگرا است چرا که آنها از پشتوانه آهنین برخوردارند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
شورشو در آوردین...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
تو‌خودت سیاسی هستی میگی چرا نام قالیباف رو میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
دختر نعمت زاده برادر رییس جمهور داماد نعمت زاده مهدی هاشمی و ... زندان رفتن اما یکی از اونایی که عباس پالزدار اسم برد چی شدن؟
حسین جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
3
39
بسیار پسندیده و نیکوست اقدام آقای میر سلیم.امیدوارم قوه قضائیه دقیق و جدی به این موضوع رسیدگی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
3
41
متاسفانه نمیتونن با اقای قالیباف در بیوفتن چون قالیباف فقط ی شخص نیست ی جریان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
متاسفانه میر سلیم تحت تاثیرقرار گرفته وازاینکه ریاست مجلس به نرسیده میخواد انتقام بگیره
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
پس با جریان در بیوفتید!
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
33
مگر متهمین فساد اقتصادی با هم تفاوت دارند

از دادگاه بعضی عکس و خبر مفصل روزانه

ولی از دادگاه متهم فساد بزرگ اقتصادی مانند :

عیسی شریفی ، قائم مقام شهرداری نه خبری نه عکسی!!

شاید برای جلوگیری از خدشه دار شدن جایگاه مهم

رئیس مجلس باشد یا همان حفظ آبروی مومنین خودی!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
1
42
بقول میرسلیم اینکه جناب قالیباف ازرای نیاوردن تحقیق وتفحص ازشهرداری تشکر کرد خیلی مشکوک بود!!!!جناب قالیباف درزمان شهرداریشآنقدرتراکم فروخت وکوه فروشی کرد که رهبرمعظم انقلاب نیزاعتراض کردن.حال بایدپرسیدقالیباف هزینه های میلیاردی انتخابات رئیس جمهوری راازکجامیاورد!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
2
26
دورد بر مير سليم
زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
5
1
این بنده خدا بازیچه شده
وهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
30
تعجب میکنم
از هیات رسیدگی به رفتار نمایندگان .؟ اخرپرونده ای به ان کلفتی که تاجگردون را محاکمه می کردند. پرونده قالی باف بنده خدا، حتی از یه برگ A4هم کوچکتر بود .دلم کباب شد آخر چرا؟حق قالیباف از پرونده به یک برگ هم قد نداد.هی روزگار بمیرد براش




،چطور پرونده تاجگردون به اون کلفتی درامده بود.که برای جابجایی
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
9
مگر پرونده از این مهمتر هم داریم ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
9
آن ۱۲ پرونده دیگر چه شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
4
8
آیت الله رییسی ورود کنند به موضوع تا همه چیز روشن بشه.
صفا
|
Germany
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
1
15
پرونده قالیباف به جائی نمی رسد چون ووو
عباس غلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
2
9
آخر ادعای آقای میرسلیم صحت داشته باشد و مدارک و اسناد مکفی رو ارائه کند ، خوده ایشان هم بعلت کتمان و سکوت مدت دار متهم هستند و قصد استفاده ابزاری از این موضوع را در زمان مناسب داشته اند. ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
11
0
عقده گشایی بس است. دیدید که نتوانست ثابت کند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
به کدام دادگاه نتوانست ثابت کند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
4
فساد از جانب هرکس که باشد باید رسیدگی و در صورت احراز و ثابت شدن برخورد جدی شود چرا می خواهیم فساد را جناحی کنیم . در قضیه میرسلیم هم از اول مشخص بود که مجلس و ... سعی می کنند ماست مالی کنند جریان را .‌این حرف ها را که مستندات کافی نبود و ... کشک است و مردم اینها را می فهمند و می دانند. کسانی که می خواهند سر و ته قضیه را هم بیاورند بدانند راهی جز شفاف سازی نیست چون حرفی ست که بیان شده و مردم منتظر نتایجش هستند بطور شفاف نه با جانبداری و زیر سبیلی در کردن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
7
1
ناراحتی هایتان منطقی نیست. استدلال دادگاهی نیاز هست که میرسلیم نتوانست ثابت کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
9
1
در اسلام تهمت زدن حرام است باید اسناد محکمه پسند داشته باشند. تقوا داشته باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
3
هر وقت دولت مردان تقوا داشتند و در عمل نشان دادند مردم هم به همان سمت گرایش پیدا می کنند . نه اینکه مردم متقی باشند و آقایان فقط حرف تقوا را بزنند . حرف نه عمل .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
1
2
دم میرسلیم گرم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین