کد خبر: ۶۶۷۳۶۰
تعداد نظرات: ۱۲۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
حدادعادل با پناه بردن به دامن رهبری سعی کرد خود را تبرئه کند

جنجال حداد عادل با املاک نجومی مستضعفان و حقوق فرزندانش؛ تکرار ماجرای قالیباف

«فرشته نجات»؛ این نامی است که غلامعلی حدادعادل در واکنش به اظهارات چندی پیش پرویز فتاح درباره ملک‌هایی از بنیاد مستضعفان که دست برخی مسوولان نظام است، با طعنه بر ریاست این نهاد گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :

پرویز فتاح در آستانه دومین سال ریاستش بر بنیاد مستضعفان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی روی آنتن زنده شبکه یک سیما به چپ و راست و سیاسی و نظامی تاخت و از املاکی گفت که از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار این افراد قرار گرفته است.

ترکش گفته‌های رییس بنیاد مستضعفان که برخی صحبت‌های او را در راستای تلاشش برای نشستن بر صندلی ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم تحلیل کردند، به غلامعلی حدادعادل هم گرفت. او در راستای آنچه برخی افشاگری می‌خوانند از مدرسه فرهنگ و املاک در اختیار غلامعلی حدادعادل گفت؛ «اجاره زمینی که آقای حدادعادل در منطقه فرشته برای مدرسه گرفته‌اند، به روز نیست!» ملکی که فتاح به آن اشاره کرده، خانه‌ای ویلایی در منطقه الهیه است که با ارزشی به اندازه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان محل کار مدرسه فرهنگ دخترانه است.

جنجال حداد عادل با املاک نجومی مستضعفان و حقوق فرزندانش؛ تکرار ماجرای قالیباف

اما این تنها زمینی از بنیاد مستضعفان نیست که حدادعادل برای گسترش موسسه فرهنگ از آن استفاده کرده است. به گفته رییس بنیاد مستضعفان، حداد عادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمین دیگری برای ساخت مدرسه دریافت کرده بود که موفق به دریافت مجوز نشد؛ زیرا این زمین به متراژ 8 هزار متر در منطقه هروی روی گسل قرار دارد و به همین دلیل، آقای حدادعادل این ملک ۴۰۰ میلیارد تومانی را به ما تحویل داد.

به نوشته روزنامه اعتماد، حالا حدود ۱۰ روز پس از آن فاش‌گویی رییس بنیاد مستضعفان، حداد عادل کت شلوار پوشیده و نشسته روبروی دوربین و پشت به انبوهی کتاب چیده شده در قفسه‌های یک کتابخانه، کاغذی در دست دارد که در آن با متنی حدودا ۷۰۰ کلمه‌ای به اظهارات پرویز فتاح پاسخ می‌دهد و در اختیار گرفتن این ملک را طبق مجوز مقام معظم رهبری و زیر نظارت ایشان می‌داند. اگر چه این دو چهره را می‌توان به ‌لحاظ سیاسی به هم نزدیک دانست اما پاسخ حدادعادل نشان از آن دارد که یا قرابت و تمایلات جناحی با توجه به تعلق ‌خاطر به طیف‌های گوناگون جناح راست، ظاهرا چندان چشمگیر نبوده یا اگر بوده می‌توان آن را متعلق به تاریخی پیش از صحبت‌های فتاح در مستطیل تلویزیون دانست.

اگر چه این سیاستمدار و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل تصمیم‌گیری برای ساخت مدرسه فرهنگ را وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش می‌داند اما پیش از این همسر او، طیبه ماهروزاده گفته بود که «پسرم می‌خواست به رشته علوم انسانی برود و ما هم دنبال مدرسه‌ای بودیم که محیط آن سالم باشد اما پیدا نشد» و همین موضوع را دلیل ساخت موسسه فرهنگ اعلام کرد.

حالا حدادعادل در پاسخ به اظهارات فتاح پرسش‌هایی را پیش کشیده و می‌گوید: «آقای فتاح بنده از شما می‌پرسم آیا نمی‌دانستید که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام معظم رهبری از وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش با توصیه موکد ایشان برای احیای این رشته ایجاد شده و ایشان با تصدیق ضرورت امر به مسوولان امر وقت بنیاد دستور داده‌اند برای تاسیس و اداره این مدرسه کمک کنند و کمک بنیاد در سال ۱۳۷۲ این بود که خانه‌ای در اختیار مدرسه قرار دادند که همان خانه‌ای است که شما در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرده‌اید؟»

به گفته او، از آنجا که خانه‌ای که مدرسه شد برای مدرسه مناسب نبود، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۴ با همه احتیاطی که در باب استفاده از بیت‌المال دارند با توجه به اساسنامه موسسه فرهنگ که در آن قید شده بود اموال مدرسه متعلق به شخص نیست بلکه به بیت‌المال تعلق دارد، موافقت کردند زمینی از بنیاد در اختیار موسسه قرار گیرد تا پس از ساخت مدرسه در آن، خانه قبلی به بنیاد برگردد اما به جهت مشکلات اداری و مالی کار ساخت مدرسه به تعویق افتاد و در سال‌های اخیر معلوم شد به علت قرار گرفتن زمین روی گسل زلزله امکان ساخت مدرسه در آن وجود ندارد.

این نماینده ادوار مجلس فتاح را محکوم می‌کند که بدون اینکه به مردم بگوید چرا و از سوی چه مرجعی و با توجه به چه واقعیت‌هایی آن خانه و زمین در اختیار مدرسه فرهنگ قرار گرفته، با بیان تبلیغاتی تحریک‌آمیز و برای خوشنام کردن خود، او را بدنام و متهم به تصرف در بیت‌المال کرده است.

سکوت بهتر از پاسخ

وهاب عزیزی فعال سیاسی و تحلیلگر اصولگرا در واکنش به اظهارات اخیر حدادعادل به خبرگزاری ایلنا گفت: اگر آقای حدادعادل سکوت می‌کرد بهتر بود، دفاع ضعیف ایشان در خصوص مصاحبه تلویزیونی آقای فتاح که گفته بود بخشی از املاک بنیاد مستضعفان در اختیار مدرسه فرهنگ با مسئولیت حدادعادل است، به جای اینکه رفع اتهام و شبهه کند، بر دامنه سوءظن‌ها افزود.

وی ادامه داد: حدادعادل با پناه بردن به دامن مقام معظم رهبری و انتصاب تصرف املاک به دستور معظم له، سعی کرد که خود را از اتهام پاک کند. این حرکت ناشیانه حدادعادل ظلم در حق رهبری و کسانی است که با حجت قرار دادن حرف‌های حدادعادل به لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان به نیت تکلیف رای داده بودند.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی، در ادامه اظهار داشت: توضیحات حدادعادل در خصوص دلایل اختصاص املاک بنیاد مستضعفان به مدرسه‌سازی برای مرفهین، خالی از منطق بود. اکنون سوالات زیادی برای مردم ایجاد شده است؛ آیا مسیر تحول در آموزش علوم انسانی، وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی است؟ یا مدرسه حدادعادل. و اینکه چطور با ساختن چند مدرسه در مناطق مرفه‌نشین تهران، در کل کشور تحول در علوم انسانی ایجاد می‌شود؟ آیا کل ایران در مناطق شمال تهران خلاصه می‌شود؟.

وی افزود: اظهارات حداد عادل در خصوص دستمزد فرزندان خود بیشتر شبیه شوخی و مزاح بود و حرف‌های قالیباف در ایام انتخابات را در اذهان تداعی کرد که با اعلام موجودی حساب بانکی خود موجبات تفنن مردم را فراهم کرد.توصیه می‌کنم بعد از این مسئولان محترم قبل از مصاحبه با رسانه‌ها رعایت حال مردم را بکنند؛ توهین به درک و شعور مردم گناهی نابخشودنی است.

چرا حقوق ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی پسر حداد عادل را باور نمی‌کنیم؟

سایت عصرایران نیز در واکنش به اظهارات حدادعادل نوشته است: جناب حداد عادل رییس سابق مجلس در جریان پاسخ دادن به فتاح رییس بنیاد مستضعفان در مورد ملکی که در اختیار مدرسه فرهنگ است گفت: «یکی از فرزندان من که دکترای نانوتکنولوژی دارد در ازای کار تمام وقت تنها ماهی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و فزند دیگرم که در دو رشته مدرک فوق لیسانس دارد در ازای کار بیش از سه روز در هفته؛ ماهی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دارد.»

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 96، محمد باقر قالیباف هم لیست اموال و نزدیکان‌اش را اعلام کرد که در آن نوشته بود در حساب پسرش اسحاق تنها یک میلیون تومان وجود دارد.

خیلی از مردم این حرف‌ها و لیست‌ها را باور نمی‌کنند حتی اگر راست باشند. دلیل آنهم مشخص است؛ در تمام این سال‌ها آقازاده‌های آنقدر جولان داده‌اند که مردم باور ندارند آقازاده خوب هم وجود دارد.

در لغتنامه دهخدا، آقازاده این‌گونه معنا شده است: «زاده آقا. فرزند مردی بزرگ و بیشتر فرزندان سادات علوی و مجتهدین.»

چند سالی است اما این واژه با دگرگونی بزرگی روبه‌رو شده است و وقتی مردم با این کلمه روبه‌رو می‌شوند، به فرزند مسئولی فکر می‌کنند که از رانت ویژه پدر استفاده کرده است.

آنقدر مردم دیده‌ و شنیده‌اند که فرزندان و نزدیکان مسؤولان به واسطه شغل پدر به آلاف و الوفی رسیدند که عکس آن دیگر باورپذیر نیست و واقعا بخشی از مردم باور نمی‌کنند فرزند حداد عادل با دو میلیون حقوق زندگی می‌کند!

مردم اینها را می‌بینند و حرف‌های امثال حداد و قالیباف را باور نمی‌کنند. مردم باور نمی‌کنند چون اینگونه رفتار بخشی از فرهنگ ماست. در فرهنگ ما ایرانی‌ها رسیدن به مسؤولیت یعنی گرفتن دست دوستان و آشنایان.

دوستان و اقوام یک شاطر، هیچگاه در صف نانوایی نمی‌ایستند و همیشه از در کناری نان‌های خوب می‌گیرند و می‌روند. اقوام و آشنایان یک مدیرکل هیچگاه بیکار نمی‌مانند چون فامیل‌شان برای آنها کار درست می‌کند.

تازه اگر کسی معتقد به شایسته سالاری باشد، محکوم می‌شود به خودخواهی و اینکه دست فامیل را نمی‌گیرد و حاضر نیست برای دوستان خود کاری کند و به اصطلاح ناخن خشک است.

واقعا باید چه کرد تا دیگر شاهد رشد آقازادگی در ایران نباشیم؟

قانون و آموزش دو نوش‌داروی این ماجراست. اگر قانون در مورد انتصاب‌ها از مدیر یا وزیر سوال می‌پرسید و یا او را مواخذه می‌کرد که چگونه یک شبه بعد از رسیدن به وزارت، پسر یا دخترت به یک شرکت خصوصی وارد کننده یا صادر کننده رسیده است، دیگر کمتر مدیری حاضر می‌شد، هزینه آقازاده بازی را پرداخت کند. یا اگر «تضاد منافع» تعریف و اجرا و فراتر از خود فرد برای اعضای خانواده هم اعمال می شد چه بسا کار به اینجاها نمی کشید.

موضوع بعدی آموزش است. باید از کودکی به فرزندان خود آموزش بدهیم که برای رسیدن به شغل و زندگی بهتر باید به یک مهارت برسند نه اینکه امید داشته باشند پدرشان به جایگاهی برسد و آنها از این جایگاه به سوی زندگی بهتر پرتاب شوند.

نکته دیگر هم این که اگر احزاب واقعی داشته باشیم و پارلمان هم حزبی باشد قدرت دست به دست می شود و در این حالت یک نفر سال های متمادی وزیر نمی ماند که دختر و پسر او را خیال بردارد که تا آخر از لطف آقازادگی استفاده کند.

به خاطر همۀ این مسائل است که مردم حرف‌های حداد عادل و لیست محمدباقر قالیباف را باور نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
149
14
آفتابی های منافق صفت از چپاول های به اصطلاح اصلاح طلبان هم گزارش بدهد
برخی در پشت کلمات اصول گرا اصلاح طلب و ... چهره منافق خود را مخفی کرده اند و همه چیز را ... امثال ....میلیاردی ...
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
آیا در دنیا راهی برای حسابرسی هست؟؟ یا فقط باید بمونیم قیامت؟؟؟
ناشناس
| Spain |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
حالا کی مقصر است؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
5
151
چرا کسی حقوق پسرحدادعادل را نمی پذیرد؟
پاسخش خیلی ساده ست یک حساب کتاب دو دوتا جهارتاست کسی با این حقوق زندگی ساده را هم نمی تواند اداره کند حالاچطور کسانی با این حقوق زندگی لاکچری دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
نوع پول و مبلغی را که گفتند با پول مردم فرق میکند پول مسئولین به دلار و یا پوندو ... است
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
یعنی بند ه خدا حقوق کارگری هم نمی گیرد
فری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
مگه گفت حقوق پسرم؟؟؟وقتی چیزی نمیدونید تظر ندین لطفا ...ایشون دخترشون دکترای نانو داره نه پسرشون
عاقا زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
من به شخصه از این که حق پسر حدادو پایمال میکنم احساس شرم میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
ایشان حقوقش را گفته درامدش را که نگفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
3
111
حداد عادل
احمد توکلی
باقر قالیباف
.......
این لیست چند اسم دارد؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
9
یک کاسه آش.
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
2
80
مِنَّت خدای را عَزّ وَجَل، که کلمه مبارک «عادل» بر نام خانوادگی ایشان می درخشد وُ چنین بازتابی دارد! اگر زبانم لال «ناعادل» می بود چه ها که نمی شد! *واژه «نا عادل» به اجبار انتخاب شد تا از تیغ سانسور آفتاب نیوز در امان باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
عزیزمن از قدیم گفته اند رنگ رخساره خبر میدهد از سر ضمیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
72
حق مردم ایران. اونایی که زندکی کردن سالم راانتخاب میکنند و نمیخوان دنیا را تسخیر کنند کی باید بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
106
...از هر دانش آموز هفده میلیون می گیری ،به معلما که بچه هات هستند دوتومن حقوق میدی،خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
خخخخخخ
کی این حرف های ایشون رو باور میکنن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
فکر کرده همه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
مگه شهریه دانش آموزان رو مستقیم به معلمها بعنوان حقوق پرداخت میکنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
حاجی فقط خداکنه فرداسرکوچه نایستن بگن پول زوربده....
احسان معتمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
2
108
باید محاکمه شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
101
جناب حداد آيا حاضر هستيد حقوق من به پسرتان برسد و حقوق پسرتان را من بگيرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
نکن آقا
از گرسنگی تلف میشی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
واقعا وجود داری این کار رو بکنی یافقط حرف میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
عزیز ۰۰:۲۸ فکر کنم شما آقا زده حداد هستی
اما منظورش فقط فیش حقوقی نبود
حجم خرجهای ایشونه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
129
شهيد تندگويان زير شكنجه شهيد شد ولي دهان باز نكرد.شرم بر شما.....شرم بر شما....سفره رو پهن كرديد و از ثمره خون شهدا خورديد...باشد كه عذاب الهي دامنگيرتان شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
آمین

یا امام حسین(ع) حق مردم رو بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
الهي آمين
نوری۹
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
124
حداد عادل خجالت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
خجالت رو تو بکش که بدون اطلاعات حرف میزنی
ناشناس 1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
ناشناس حتما تو هم ....
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
ناشناس تو یکی خرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خجالت را تو امثال تو باید بکشند که به یه لقمه نون وطن و مردمت را میفروشی به اربابان ستم
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
گرسنگی نکشیدی که دو قرت و نیمت باقیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
از خون شهدا هم خجالت نكشيديد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
119
اول انقلاب بما نگفتند قرار است اینجوری شود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
اگر هم میگفتن چون خوشی زده بود زیر دلتون باز هم همون کار رو میکردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
92
تصرف اموال عمومی توسط هرکس خیانت به بیت المال است.
به من هم 200 میلیارد از اموال عمومی می دهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
شماهم بدت نمیاد نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
106
من هم برای فرزندانم مدرسه و دانشگاه سالم می خواهم به من هم مجوز می دهید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
60
من هم برای فرزندانم مدرسه و دانشگاه سالم می خواهم به من هم مجوز می دهید؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
11
59
حرص نخورید هدف بولد کردن فتاح است. قرار است کاندید ریاست جمهوری شود. بقیه اش بازیه. احمدی نژاد دوم در راه است
پاسخ ها
تنابنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
این درست. ولی در این میان سوزنکی به کسانی زده شده... آخش دراومده و مردم کمی تا قسمتی آگاه شده اند به برخی امور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
45
حق مردم رو خوردی
طیلل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
98
در منطقه بسیا گران قیمت وبالا شهر تهران کدوم مستضعفی وجود دارد ،شما فقط به خاطر سود جویی و فرزندان مسولین این کار رانتی را انجام داده اید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
63
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر چه بنویسم سانسور می شود حتی اگر خودم صد بار انرا سانسور کرده باشم!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
85
در همین کرونا یکی از قهرمانان نیروی هوایی بنام صمد بالازاده در اوج بی توجهی مقامات دولتی فوت کرد. این قهرمان به همراه شهید اردستانی از پایگاه تبریز به دزفول می روند تا هم جبهه ها را حمایت کنند و هم به عراق ضربه بزنند ۱۲۱ بار رفته به داخل عراق برای بمب باران و مدام هم در حمایت ا ز جبهه نیروهای عراقی داخل ایران را بمب باران میکرد، وقتی که بازنشسته شد، در تهران مستاجر بود و چون نمی توانست هزینه تهران را تامین کند مدتی رفت اردبیل و حالا چند سال پیش با وام قرض یک آپارتمان کوچک در بلوار فردوس منطقه ۵ تهران خرید!! این انسان اوج جوانی خودش را برای مملکت فدا کرد و دست خالی از نیروی هوایی بیرون آمد!!!چرا به امثال ایشان بنیاد یک متر ملک نداد؟چرا به حداد عادل این همه ملک داده میشود؟؟ مگر ما گاو وخر هستیم؟ این حداد عادل یک روز خطر جانی عملیات یک خلبان را قبول میکرد؟بابت چه این همه املاک به ایشان داده میشود؟ چرا به خلبانی که این همه جانفشانی کرده یک سر پناه ندادید؟ این بود عدالت؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
فقط تظاهر کردن
محسن
|
Japan
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
94
دو سه روز پیش تو سیستان و بلوچستان دست یک کودک را تمساح هنگام برداشتن آب قطع کرد رنگ اون آب را من تو همین آفتاب دیدم که گل خالی بودش ‌نوشته بود از این آب احشام و انسان مشترکا استفاده میکنن واقعا همگی ما خصوصا این آقایان باید خجالت بکشیم که از این همه ثروت ایران یک آب بهداشتی ازاین عزیزان دریغ می‌شود واین آقایان تازه از کارهای خودشون دفاع هم میکنن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
66
آخ که دلم کباب شد.۳ تا حساب بآنکی ۱۶ ملیون پول دارد و ایشانم بچه هایش همه زیر خط فقر حقوق می گیرند.
من حاظرم از حقوق ۲ ملیون ۷۰۰ ملونیم بهشون کمک کنم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
62
شرم هم حد و حساب دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
جناب عادل یه کلمه پر بارتر جایگزین وقاحت فرمایید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
49
شرم هم حد و حساب دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
28
تا وقتي أهداف سياسي بشت به ظاهر عدالتخواهي باشد حرفيي حتي درست را هم باور نمي توان كرد
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
46
مشگل اصلی عدم شفافیت دارایی مسئولین وفرزندان منتفع از رانت بابا که عمدتا در خارج از کشور به ریش همه می خندند می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
فرزندان آقا زاده ها ،فکر همه چیز را میکنند
صفا
|
Germany
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
39
اینها باید از خجالتی بمیرن غارت میکنند بستانکار هستن خ کسی که به خوان شهداواعتماد رهبری خیانت میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
74
لطفا اقای حداد حالا که میگوید موسسه فرهنگ مال مردم است . اساسنامه انرا منتشر کند و صورت های مالی 5 سال اخیر موسسه را همراه با محل هزینه کرد درامدهای انرا اعلام مستند کند
پاسخ ها
بیدل
| United States of America |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
کسانیکه اینقدر راحت با آبرو بازی میکنند در حساب سازی و ارائه آنهم استاد هستند.
علی ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
سلام
اگر این اقدامات را بنا بود انجام بده کار به اینجا نمی کشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
5
مدارس عیر‌انتفاعی کنونی‌که‌توسط‌آقایان‌تاسیس‌می‌شود‌و‌آقا‌زادگان‌در‌آنجا‌تحصیل‌می‌کنندبا‌جذب‌ارقام‌نجومی‌دارای‌امکاناتی‌است‌که‌حتی‌دانشگاه‌های‌دولتی‌فاقد‌آن‌هستند‌و‌اشخاص‌خاص‌در‌آن‌تحصیل‌می‌کنند‌و‌فرزندان‌محرومین‌‌که‌در‌مدارس‌دولتی‌که‌فاقد‌امکانات‌اولیه‌است‌توانایی‌رقابت.با‌چنین‌اشخاصی‌را‌ندارد‌اشخاصی‌مثل‌آقای‌با‌استفاده‌از‌امکانات‌‌و‌امواا‌ببنیاد‌مستضعفان‌‌‌برای‌فرزندان...‌امکانات‌خاص‌ایجاد‌کرده‌اند‌باید‌به‌دو‌علت تحت‌تعقیب‌قرار‌گیرند‌اول‌اینکه‌از‌امکانات‌مستضعفان‌بر‌علیه‌مستضعفان‌استفاده‌کرده‌اند‌دوم.اینکه‌با‌زباند ‌بازی‌ کلاه‌گداشته‌و‌اموال‌مستصعفان‌‌در‌جایی‌که‌به‌صرر‌مستضعفان‌است‌استفاده‌کرده‌است‌
حاج کاطم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
9
سخنان و رفتار و منش آقای حداد عادل چقدر با نهج البلاغه همخوانی دارد؟ فقط همین سوال ساده را هر ایرانی از خودش بپرسد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
جناب آقای حاج کاظم حرفا میزنی!! خیلی آدما اگه چیزی از نهج البلاغه و مروت و عدالت و شرف می فهمیدن که اصلا هیچکدوم از این منکرات و حرامها رو اصلا انجام نمیدادن!! از خدای بزرگ میترسیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
6
مستضعفه خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
2
2
تا بوده و هست همین بوده
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
2
میدانم که نظر من را ارسال نمیکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
8
همگی دارند اموال نجومی و حقوق نجومی همدیگه رو لو میدهند هیچ کسی هم نیست که یقه اشون رو بگیره
کریم کورانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
5
خداوند در قران فرموده است که انسان دروغ گو بدترین عذاب را دارد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
6
این صحبت ها فراهم کردن زمینه برای عذرخواهی و اظهار ندامت کردن فتاح است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
4
بابا دلم سوخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
7
ای مردم به نام تو چه کارها که نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
4
ای روزگار
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
10
اقای حداد برادر بنده معلم است و زنش هم پرستآر در یک آپارتمانن دواطاقه اجآره ایی در منیریه زندگی می کنند و ۴ ملیون ۹۰۰ هزار در ماهه در آمد.
می شود بگوید با در آمد ۲ ملیون ۷۰۰ و ۱ ملیون ۸۰۰ فرزندان شما در کجای تهران زندگی می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
8
کسی که توکاخ زندگی کنه صد درصد از حال وروز ما بدبختهاخبر ندارن بهترین زندگی بهترین تفریح بهترینهارو می خورن می پوشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
6
1
فتاح عذرخواهی کرد که سخنانش رو کوتاه بیان کرده و باعث سوتفاهم شده و از حداد حلالیت طلبید، آفتاب ، عذرخواهی را هم باید خبر اصلی میکردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
13
مردم را هالو فرض می‌کند حداد عادل با کفش های چرم اصل و کت و شلوار مارک و ماشین ایاب و ذهاب برند بیچاره ماهی 2400 میلیون و چهارصد میگیره مردم را .... حساب نکنید همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
11
جالب است كه عذر بدتر از گناه مي اورند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
11
رشته تحصیلی نانوتکنولوژی پسر شما چه ربطی به رشته علوم انسانی دارد.درضمن یک نکته جالب. درسال 1362کتاب دینی دبیرستان که تالیف آن توسط آقای حداد آنقدربدون اندیشه وسرسری تهیه شده بوداگرصد بار هم مطالعه ومرورمیکردی سر درنمی آوردی ناچارا دبیر ما گفت این مطالب از کتابهای دیگر گرفته شده وبه قول امروزی کپی paste است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
1
7
واقعا حداد ... میگه مدرسه شخصی من برای اصلاح وضعیت علوم انسانی مناسب؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
6
شما چه ها که نمیکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
9
حداقل ساکت باش
خادمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
7
اگر هر ایرانی سالانه یک تومان به حساب ایشان واریز کند می‌شود به عبارتی 84 میلیون تومان! یعنی ماهی هفت میلیون تومان که هم زندگی نسبتا خوبی برای ایشان فراهم میشه هم به کسی فشار نمیاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
15
وقتی کولبر بیچاره برای یک لقمه نان جانش را میدهد ولی پولبر اختلاسگر به راحتی از کشور خارج میشود و روزی چند هزار کودک فقط در تهران سر در باکس زباله دارند عدالت کجاست
مفسد فی الارض
|
United States of America
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
11
‌‌همه اموال مصادره و به خزانه دولت برگردد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
8
آبروی رفته را نمیشود بدست آورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
11
خداوکیلی به شعور مردم توهین نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
10
بنویسید بنیاد مستضعفان
بخوانید بنیاد ثروتمندان
طبق گفته خانم حداد عادل وقتی واسه فرزندش مدرسه خوب و متعارف پیدا نکردن به فکر افتتاح مدرسه شدن حالا این که فکر خوبیه ولی اخه چرا از بیت المال اونهم بهترین جای تهران که الان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد قیمتش هست و تعجب از اینجاست که چرا و چطور با واگذاری ان مکافقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
12
طبق گفته خانم حداد عادل وقتی واسه فرزندش مدرسه خوب و متعارف پیدا نکردن به فکر افتتاح مدرسه شدن حالا این که فکر خوبیه ولی اخه چرا از بیت المال اونهم بهترین جای تهران که الان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد قیمتش هست ...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
11
اگر شما در جهت علم و فر هنگ قدمی بر میداشتید باید امروز این مدارس و دانشگاها در مناطق محروم مثل سیستان ، کرمان ، لرستان ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی یا آبادان می بود نه در زمین های میلیاردی اون هم در مناطق مرفه نشین تهران این نشان دهنده کاخ نشینی شماست مردم گوششان از دروغ هایی مثل حقوق ۲ میلیون تومانی پر هست ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
8
انشأالله بحق پنج تن این پولها را نخورند حالا هرکی خورده نخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
7
چرا این مدرسه ای رو که میگه پایین شهر افتتاح نکرد چرا در شهرهای دیگر گسترش نداد چرا زمانیکه پسرش میخواست بره رشته انسانی اقای حداد در فکر همچنین مدرسه ای شد درود بر فتاح
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
8
..ای مظلوم نما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
1
8
گرفتار شدن به عذاب الهی دیر و زود دارد ولی سوخت سوز ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
1
7
ان مدارسی که شما می سازید استادان رشته تحصیلی مرتبط نمی خواهد شرط فرزند بودن کافی است
مستاجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
8
واقعا متاسف باید بود کاش حرف از عدل عدالت نمیزدید یعنی یی چیزهای میگید ادم شاخ که هیچ دم هم در میاره الان دیگه گارگر سر میدون هم حقوقش این قدر نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
15
0
الکی شلوغ نکنید. بیشتر حرفهای شما علیه حداد واقعیت ندارد. شما هم که به روز جزا اعتقاد ندارید هرچی دلتان میخواهد میگویید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
1
5
چه کسی زیر پای فتاح پوست خربزه انداخت؟چرا؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
3
حداد رییس فرهنگستان است!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
8
1
من حرفهای ایشان باور میکنم خودم دیدم پسر حداد با پراید مدل پایین از این املاکی به آن املاکی میرفت دنبال خانه اجارای ارزان می‌گشت
جوانمرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
13
در عصر انفجار اطلاعات دروغ نمی شود گفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
9
چرا محاکمه نمیکنید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
7
1
اگه صداقت دارید معذرت خواهی آقای فتاح رو هم منتشر کنید دو روز گذشته ولی هنوز مثل اینکه گوش شنیدن ندارید ...
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
10
حداد جهت دفاع از خودش و ان هم صدا و سیما که فتاح عذر خواهی کرد استفاده کرد درصورتیکه به هاشمی رفسنجانی تهمت میزدند اجازه دفاع ندادند
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
6
آقای فتاح قدری بنزین ریخت اما خود پاسخ دهندگان کبریت را کشیدند تقریبا بدون استثناء توجیهات دستپاچه و مبهم و بعضا نا مربوط همگی پاسخ دهندگان سوء ظن ها را به یقین تبدیل کرد.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
11
مملکت از زمان پیدایش تا این زمان ،اینچنین غارت و چپاول و ویرانی از طرف برخی مسوولین را به خود ندیده ، وغارتگران بیت المال چقدر خود را مفلس وفقیر به مردم نشان میدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
9
لطفا آقای حداد این معما را برای مردم حل کنند که چطور با حقوق اعلامی ایشان برای فرزندان و نیز ساخت چندین مدرسه آنهم با دست خالی! هر روز ایشان و فرزندان خانم ایشان در خارج از کشور اعم از ژاپن، انگلیس و آمریکا هستند؟!!!!!
در شرایطی که نه تتها قشر ضعیف بلکه قشر متوسط جامعه حتی توان خرید بلیط این سفرها را ندارند؟!!!!
این همه درآمد از کجاست؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
11
والاه دستخوش حداد با این ۱۸۰۰ حقوقی که خودت وپسرات میگیری ۱۰تا مدرسه درست کردی.خسته نباشی دلاور، پاینده باشی پهلوان
حميد يوسفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
11
من پيشنهاد ميكنم كه ايشون شماره حساب بدن تا با كمك مردم به زندگي آقاي حداد عادل و پسران ايشان كمك مالي بشه تا يك وقت از گرسنگي تلف نشن ، حرفهاي ايشون خيلي دلنشيني صادقانه بنظر ميرسه مثل حرفهاي گذشتشون و مردم هم باور كردن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
6
اصلا آقای عادل و بچه هاش تویه ایران دیگه زندگی میکنن.
آرش مسرت
|
Germany
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
8
با دکترای نانو تکنولوژی، علوم انسانی را ارتقاء بخشیدن به این سطوح، کاری است، کارستان !!!!!!! بعد هم این خانه، که واقعا خوب هم نیست، کوچک است، نورگیر ندارد، وبه قول امروزی ها وییو ش هم بدرد نمیخورد، به مکانی تبدیل گردد که برای نخستین بار در جهان، علوم انسانی، نانو یی شود !!؟ آنهم با این چندرغاز، خوب این افتخاری است برای ملت و مملکت !! آخر این چه حرفی است شما در رسانه ملی و در مقابل مردم میزنی، عزیزِ برادر؟؟؟ حالا اگر نو ه ات راه به این مدرسه دادم ؟؟؟؟حالا برو حالش رو ببر!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
13
منم میخوام گسترش فرهنگ بدم. چطور میتونم زمین دریافت کنم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
14
این آقا برای ما خیلی زحمت کشیده اندبه جای کلمه ی آسانسو. بالابر وبه جای هلیکوپتر. بالگرد را اختراع. کرده اند لطفا به مخترعین اهانت. نکنید
وهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
10
اقای حداد خودت را به کوچه علی چپ نزن.فرهنگ وتمدن ایران زمین ومردمانش از۳۰۰۰سال است که موجب فخر جهانیان است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
10
به نظر شما حداد عادل اگر در هر کشوری غیر از ایران بود چه سمتی داشت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
حتما" رییس فرهنگستان نبود
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
هیچی، یک کارمند معمولی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
4
اینا ارث بود...مستضعف بودن کلا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
6
از زمانیکه یادمون میاد حداد یا داشته شعر میگفته ....
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
5
چقدر محتاج بازخواني داستان برخورد مولا با برادرش عقيل هستيم كه درخواست صله و مرحمتي از بيت المال را داشت
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
7
یعنی چه بر خلاف قانون اساسی که تحصیل رایگان هست این آقا برای خودش کاسبی راه بیاندازد؟
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
7
اقای حداد حال شما خوبه اخوی؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
7
اگر روز خدا روبگویند روز است باور نمی کنم.
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
1
0
زمین صداق دخترشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
1
فتاح چرا سکوت کردی؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین