کد خبر: ۶۶۷۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰

بحران کرونا و جنگ آمار بی‌خانمان‌ها در انگلیس

تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که آمار افراد بی‌خانمان به رغم ادعای دولت مبنی بر اسکان فقرای این کشور در اوج بحران کرونا، افزایش قابل توجهی داشته است.
بحران کرونا و جنگ آمار بی‌خانمان‌ها در انگلیس
آفتاب‌‌نیوز :

موسسات خیریه می‌گویند سازمان‌ها و نهادهایی که فقرا به آنها وابسته هستند در اوج شیوع کرونا تعطیل و بر اثر آن هزاران انگلیسی در بدترین وضعیت بهداشتی روانه کوچه و خیابان شدند.

دولت انگلیس مدعی است که در طرح ۳.۲ میلیون پوندی موسوم به «همه باهم هستند» ۹۰ درصد افراد بی‌خانمان را برای محافظت از ابتلا به کرونا اسکان داده است.

اما موسسه خیریه «استریت‌لینک» گزارش داد که اوضاع پیچیده‌تر از آمار رسمی دولت است. آمار هشدارها از سوی مردم درباره کارتن‌خواب‌ها ۳۶ درصد در یک سال منتهی به آوریل (فروردین/اردیبهشت) افزایش یافته و به رقم ۱۶ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است. اوضاع در پایتخت به مراتب وخیم‌تر از سایر شهرهای انگلیس است و آمار هشدارها ۷۶ درصد افزایش داشته است.

«مت‌ هریسون» مدیر خیریه «استریت‌لینک» افزایش مشهود بی‌خانمان‌ها در اوج بحران کرونا را به خلوت‌تر بودن خیابان‌ها در دوران قرنطینه نسبت داده است. او با این حال می‌گوید تعداد افرادی که برای اولین بار بر اثر بحران کرونا بی‌خانمان ‌شده‌اند رو به افزایش است.

«رابرت جنریک» وزیر مسکن انگلیس ادعا کرده که دولت از فروردین ماه گذشته هزاران کارتن‌خواب را از کف خیابان جمع‌آوری و اسکان داده است. با این حال مرکز آمار ملی انگلیس تیر ماه گذشته اعلام کرد که گزارش ادعایی دولت فاقد شفافیت و آمارهای دقیق است.

«گلن برملی» استاد دانشگاه «ادینبرو» در حوزه مطالعات شهری نیز می گوید، آمارهای دولت، تخمینی و بر اساس شمارش بی‌خانمان‌ها در خیابان است که دقیق نیست. او تصریح کرد که تعداد واقعی بی‌خانمان‌ها فراتر از آمارهای رسمی است چون وضعیت افراد دائما در حال تغییر است.

در همین حال موسسات خیریه درباره افزایش این آمار پس از پایان مهلت توقف اجرای احکام تخلیه، هشدار داده‌اند. بر اساس دستورالعمل دولت، توقف احکام تخلیه اجاره نشین‌ها ۵ روز دیگر به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود ده هزار خانوار انگلیسی در ماه‌های آینده بر اثر بحران کرونا بی‌خانمان شوند.

این در حالیست که آمار ابتلا به کرونا در انگلیس دوباره روی شیب صعودی قرار گرفته و نگرانی‌ها درباره موج دوم شیوع این ویروس که مرگبارتر از دوره قبل ارزیابی می‌شود بالا گرفته است.

آخرین آماره نشان می دهد که تا کنون ۳۱۹هزارو ۱۹۷ تن در انگلستان به ویروس کرونا مبتلا و ۴۱هزارو ۳۶۹ تن نیز فوت شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین