کد خبر: ۶۶۷۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

وزیر خارجه جدید عمان را بیشتر بشناسیم

هیثم بن طارق پادشاه عمان در اولین و شاید بزرگ ترین تصمیم حکومتی خود از زمان انتصاب در دی ماه سال ۱۳۹۸ بدر بن حمد البوسعیدی را جایگزین یوسف بن علوی کرد که ۲۳ سال سکان هدایت دیپلماسی این کشور را بر عهده داشت .
وزیر خارجه جدید عمان را بیشتر بشناسیم
آفتاب‌‌نیوز :

در حکم پادشاه، بدر بن حمد به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شده است بر خلاف یوسف بن علوی که سمت وزیر مشاور در امور خارجی را بر عهده داشت. وزیر مشاور با هدایت مقام بالاتر انجام وظیفه می کند در حالی که وزیر از قدرت بیشتری برای پیشبرد امور برخوردار است .

منابع نزدیک به تحولات عمان می گویند که بدر بن حمد البوسعیدی نزدیکی ویژه ای به سلطان دارد و این ارتباط به پیش از تعیین طارق بن هیثم به عنوان جایگزین سلطان قابوس بر می گردد.

وزیر خارجه جدید عمان متولد مسقط در سال ۱۹۶۰ میلادی است . او در ۱۷ سالگی برای تکمیل تحصیلات خود راهی لندن و در سال ۱۹۸۶ موفق به کسب مدرک فوق لیسانس در فلسفه ، سیاست و اقتصاد از دانشگاه اکسفورد می شود.

بدر بن حمد یک سال پس از بازگشت به کشور در سال ۱۹۸۸ در وزارت امور خارجه مشغول به کار می شود، فعالیتی که همچنان ادامه دارد.

او در وزارت خارجه سمت های مختلفی مانند دبیر اول ، مستشار و ریاست دفتر وزیر امور خارجه را بر عهده داشته است و از سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان دبیرکل وزارت امور خارجه منصوب شد.

۳۲ سال سابقه فعالیت در وزارت خارجه عمان وزیر جدید را به دیپلماتی برجسته و خبره تبدیل کرده است که به عقیده کارشناسان این سابقه در کنار نزدیکی به شخص سلطان می تواند او را به فرد قدرتمندی برای هدایت دیپلماسی این کشور در فضای پرتنش منطقه و جهان تبدیل کند.

در همین حال انتصاب وزیر خارجه جدید عمان در محافل رسانه ای عربستان مورد استقبال قرار گرفته است و برخی مدعی شده اند این انتصاب می تواند در بهبود روابط میان مسقط و ریاض که طی سال های اخیر به سردی گراییده است ، موثر واقع شود. البته روزهای آتی نشان خواهد داد که این پیش بینی چه مقدار درست بوده است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین