کد خبر: ۶۶۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

خوراکی‌هایی که چشمانتان را مانند عقاب تیزبین می‌کنند

گیلاس و انگور از نظر ترکیب با آب زغال اخته، سبزیجات برگ مانند، ماهی و روغن گیاهی برای چشم مفید هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

آندری سوروکین، جراح چشم در مقاله‌ای غذا‌های مفیدی را که برای بهبود بینایی به بدن کمک می‌کنند معرفی کرد.

اسفناج مهمترین مزیت آن وجود آنتی اکسیدان لوتئین است که از چشم در برابر اثرات مضر نور خورشید محافظت می‌کند. اسید فولیک، بتاکاروتن، ویتامین‌های C، K، گروه B، منیزیم و پتاسیم همه این‌ها در اسفناج نیز یافت می‌شود.

خوراکی‌هایی که چشمانتان را مانند عقاب تیزبین می‌کنند

زغال اخته حاوی آنتوسیانین است که هنگام خواب بینایی را بهبود می‌بخشد. توت همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌های A، C و روی است که در شرایط کم نور به تطبیق بینایی کمک می‌کند. علاوه بر این، زغال اخته حاوی ویتامین E است که "از ایجاد آب مروارید جلوگیری می‌کند.

تخم مرغ حاوی ویتامین‌های A، B۲، B۵، B۱۲ و E و همچنین اسیدفولیک، سلنیوم، کلسیم، آهن، پتاسیم، روی، منیزیم، پروتئین‌های کامل است که برای بهبود بینایی به انسان کمک می‌کند.

خوردن این میوه‌ها موجب جلوگیری چشمگیر از کمبود ویتامین در بدن است.

به صفحه تلویزیون یا صفحه کامپیوتر خود خیره نشوید، چون به فشار چشم کمک می‌کند.

هنگام کار با یک کامپیوتر، مانیتور را در فاصله‌ای مناسب، حدود ۱۸ تا ۲۴ اینچ دورتر قرار دهید. هر ۲۰ دقیقه یک بار با مکث پشت کامپیوتر به چشمان خود آرامش دهید. قبل از خواب، چشمان خود را از آرایش پاک کنید.

گیلاس و انگور نیز از نظر ترکیب با آب زغال اخته، سبزیجات برگ مانند، ماهی و روغن گیاهی مفید برای چشم هستند. یک رژیم متعادل و ورزش روزانه برای چشم‌ها به حفظ تقویت بینایی در طول زندگی کمک می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین