کد خبر: ۶۶۷۷۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

سیاست بایدن در قبال کره شمالی

مشاوران کارزار انتخاباتی بایدن و مقام‌های سابق می‌گویند، اگر بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود، سیاست این کشور درقبال کره شمالی احتمالا تاکید کمتر بر روابط شخصی با رهبری این کشور و تمرکز بیشتر بر متحدان و دیپلماسی سطح کاری استوار می‌شود.
سیاست بایدن در قبال کره شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، سال گذتشته میلادی کره شمالی جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و او را "سگ هار" نامید که باید بابت اظهاراتش که باعث بی اعتبار کردن کیم جونگ اون، رهبریی کره شمالی شده، کتک بخورد تا بمیرد!

یکی از مشاوران سیاستگذاری بایدن که خواست نامش فاش نشود، گفت: هیچ شکی نیست که دوره نقل و انتقال نامه‌های عاشقانه که بین ترامپ و رهبر کره شمالی رد و بدل می‌شد، پایان می‌یابد.

بایدن به نیویورک‌تایمز گفته که دیپلماسی شخصی با رهبری کره شمالی را ادامه نمی‌دهد و این نشست‌ها را یک پروژه پوچ خوانده که تنها زمانی باید اتفاق بیفتد که با یک استراتژی واقعی در راستای خلع سلاح اتمی همراه باشد.

این مشاور گفت، بایدن درها به سوی دیپلماسی را نمی‌بندد اما بر قدرتمندسازی مذاکره کنندگان و تحقق یک اقدام هماهنگ و با ثبات با متحدان و شرکا به منظور فشار و تحریک کره شمالی برای خلع سلاح اتمی تاکید دارد و در عین حال به دنبال تمرکز بر نقض‌های حقوق بشر در این کشور است که سیاست گذاری کنونی آمریکا نتوانسته به آن بپردازد.

ایوانز ریور، یکی از مذاکره کنندگان سابق آمریکا با کره شمالی گفت: جامعه کنترل تسلیحات آمریکا احتمالا در دولت بایدن صدای قدرتمندی خواهد داشت و استدلال می‌کند که زمان آن رسیده که این عقیده را بپذیریم که کره شمالی اکنون یک قدرت هسته‌ای است.

وی ادامه داد: اگر بایدن در ماه نوامبر برنده شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم کره شمالی در اواخر سال جاری یک گام چشمگیر داشته باشد که احتمالا با انجام آزمایش هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک قاره پیما، هشداری برای دولت جدید آمریکا خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین