کد خبر: ۶۶۷۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
تبلیغات

تحصیل در رشته‌های پزشکی ترکیه چگونه است؟

دانشگاه‌ها در کشور ترکیه دولتی و خصوصی هستند و برای ورد به این دانشگاه‌ها باید به زبان تحصیل انگلیسی و یا ترکی تسلط داشت. دوره تحصیل برای دانشجویان پزشکی کشور ترکیه ۶ ساله است.
آفتاب‌‌نیوز :

اگر مایل به تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه هستید با این مقاله ترکیش مگ همراه باشید، تمامی اطلاعات مربوط به این رشته‌های تحصیلی را به شما ارائه می‌دهیم.

اخذ پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی ترکیه کار بسیار دشواری نیست، با داشتن مدارک لازم مربوط به تسلط به زبان انگلیسی یا زبان ترکی استانبولی می‌توانید برای دریافت پذیرش اقدام کنید.

تحصیل در رشته‌های پزشکی ترکیه چگونه است؟

تحصیل پزشکی در ترکیه

یک دوره کالج یک ساله اولین شرط ورود به رشته‌های پزشکی ترکیه است تا برای کنکور پزشکی ترکیه آمادگی لازم را پیدا کنند. در واقع تحصیل پزشکی ترکیه بدون آزمون امکان پذیر نمی‌باشد.

دانشگاه‌ها در کشور ترکیه دولتی و خصوصی هستند و برای ورد به این دانشگاه‌ها باید به زبان تحصیل انگلیسی و یا ترکی تسلط داشت. دوره تحصیل برای دانشجویان پزشکی کشور ترکیه ۶ ساله است.

برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی ترکیه دو نوع آزمون وجود دارد، یکی YOS و دیگری SAT است. فرق آزمون SAT و YOS در این است که برای تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های دولتی اشخاص نیاز دارند تا آزمون YOS را بدهند و افرادی که می‌خواهند در دانشگاه‌های خصوصی مشغول به تحصیل شوند آزمون SAT را باید پشت سر بگذارنند. پس از اینکه اشخاص توانستند وارد دانشگاه‌های پزشکی کشور ترکیه شوند، عموماً باید دو سال اول را به خواندن دروس علوم پایه اختصاص دهند.

هزینه‌های تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی در ترکیه دارای هزینه‌های بسیار متفاوتی است. هزینه‌های دانشگاه‌های خصوصی با دانشگاه‌های دولتی تفاوت بسیار زیادی دارند. مثلاً در دانشگاه‌های دولتی شما اگر بخواهید تحصیل کنید باید سالیانه هزینه‌ای بین ۲۴۰ تا ۱۵۰۰ دلار پرداخت کنید، اما در دانشگاه‌های خصوصی هزینه‌های تحصیل شما بین ۱۰ تا ۲۵ هزار دلار متفاوت خواهد بود.

ورود به دانشگاه‌های دولتی سخت‌تر بوده و به خاطر هزینه‌های کم ورود به این دانشگاه‌ها بسیار رقابتی می‌باشد. کسانی که دوره‌های YOS را گذرانده باشند، می‌توانند در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های دولتی شرکت کنند و کسانی که دوره‌های SAT را گذرانده باشند می‌توانند در آزمون ورودی دانشگاه‌های خصوصی شرکت کنند. در واقع هزینه‌هایی که دانشگاه‌های کشور ترکیه افراد زیادی را به این فکر انداخته است تا در این کشور بتوانند مشغول به تحصیل دوره‌های پزشکی شوند.

تحصیلی دندان پزشکی در ترکیه

۵ سال طول می‌کشد که تحصیل در رشته دندان پزشکی در ترکیه به پایان برسد و در ۲ سال اول مطالب به صورت تئوری یا تئوری- عملی آموزش داده می‌شود و در ۳ سال بعد دانشجویان وارد محیط بیمارستان می‌شوند و به صورت عملی در محیط واقعی آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.

سالانه تعداد بسیار زیادی از دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی به منظور تحصیل در ترکیه و رشته دندانپزشکی وارد دانشگاه‌های این ترکیه می‌شوند، رشته دندانپزشکی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه می‌باشد. دانشگاه‌های ترکیه در رشته دندانپزشکی و پزشکی از اعتبار جهانی برخوردار هستند به عنوان مثال دانشگاه حاجت تپه از لحاظ عملکرد دانشگاهی در جایگاه اول دانشگاه‌های ترکیه قرار دارد. طبق گزارشات سیستم رتبه‌بندی جهانی یو. اس. نیوز در سال ۲۰۱۸، دانشگاه حاجت تپه در رشته پزشکی در ترکیه رتبه نخست و در جهان رتبه ۲۰۸ را دارا می‌باشد. دانشکده پزشکی این دانشگاه به عنوان بهترین در کشور شناخته می‌شود. باتوجه به حداقل نمرات مورد نیاز برای ثبت نام در دانشکده پزشکی، دانشگاه حاجت تپه در میان دانشگاه‌های دولتی بیش از یک دهه در صدر جدول قرار دارد.

مدارک تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه

• تکمیل فرم درخواست پذیرش از دانشگاه‌ها
• مدرک دیپلم دبیرستان و ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی
• ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی همراه با ترجمه انگلیسی یا ترکی
• گواهی تسلط به زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)
• قبولی در آزمون ورودی دانشگاه بین المللی
• پرداخت هزینه پذیرش

تحصیل در رشته‌های پزشکی ترکیه چگونه است؟

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

با توجه به نوع دانشگاه دولتی یا خصوصی هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه متفاوت است. در دانشگاه‌های دولتی ترکیه هزینه تحصیل دندانپزشکی ۱۵۰۰ لیر در سال می‌باشد، اما در دانشگاه‌های خصوصی متفاوت است و ممکن است چیزی در حدود ۳۰۰۰۰ لیر در سال باشد.

برای هزینه زندگی در ترکیه، دانشجویان هم باید ماهانه؛ ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار برای تغذیه و ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار برای اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی در نظر داشته باشند. اما اگر متقاضی قصد داشته باشد در بیرون از خوابگاه آپارتمانی را اجاره نماید بسته و امکانات و محل مورد نظر ماهیانه مابین ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ لیر باید هزینه نماید. همچنین دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می‌توانند از تخفیف در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بهره‌مند شوند. هزینه‌های درمانی دانشجویان با توجه به وجود بیمه دانشجویان رایگان بوده و در مراکز تعیین شده قابل استفاده است.

تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه پذیرش نسبتا آسانی دارند و می‌توان برای ادامه تحصیل با مدرک تحصیلی دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد وارد این دانشگاه‌ها شد. این دانشگاه‌ها دارای شرایط عمومی است که مربوط به تمام مقاطع تحصیلی در اکثر دانشگاه هاست و سایر شرایط با توجه به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی متفاوت است.

تحصیل در رشته داروسازی مانند دندانپزشکی ۵ ساله طول میکشد و برای ورود به این رشته افراد باید آزمون YOS و آزمون SAT را داده باشند. برای تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه نیازی به شرکت در آزمون نیست و این دوره برای دانشجویان علاقه‌مند چهار ساله است.

شرایط عمومی تحصیل در ترکیه

• تکمیل فرم پذیرش به صورت کامل
• مدرک مهارت زبان انگلیسی یا ترکی
• ریزنمرات دانشگاه بهمراه مدرک فارغ‌التحصیلی
• رزومه
• مدرک اثبات مالی

چنانچه می‌خواهید در یکی از رشته‌های پزشکی از دانشگاه‌های ترکیه پذیرش بگیرید و به دنبال اطلاعات جامع در این مورد هستید می‌توانید با مشاوران ترکیش مگ در ایران و ترکه تماس بگیرید، مشاوران ما زمان آزمون‌های ورودی و هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی دانشجویان را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رضا.ک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
0
سلام
هزینه تحصیل در رشته های تخصصی رایو لوزی و چشم پزشکی و شرایط آن چگونه است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین