کد خبر: ۶۶۸۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در شمال و جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در شمال و جنوب کشور هشدار داد.
هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در شمال و جنوب کشور
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: رشد ابرهای همرفتی از بعد از ظهر امروز ( ۲ شهریورماه) باعث وقوع رگبار و رعد وبرق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای و احتمال بارش تگرگ می شود. این وضعیت جوی امروز در ارتفاعات و دامنه ها در نیمه جنوبی استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و فردا (۳شهریورماه) در ارتفاعات و دامنه ها در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان حاکم است.

در چنین شرایطی طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به اجتناب از اتراق و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و کنترل و بازگشایی آبروها توصیه می شود.

در ادامه این هشدار با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی آمده است: رگبار، وزش باد شدید و رعدوبرق امروز (۲ شهریورماه) برای استان های گیلان، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، غرب مازندران و برخی مناطق اردبیل و فردا (۳ شهریورماه) برای استان های گیلان و مازندران پیش بینی می شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، وارد شدن خسارت به شالیزارها و آبگرفتگی محدود رخ می دهد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به کنترل و باز کردن مسیر آبروها، اجتناب از تردد، اسکان و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات، محکم سازی سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم از سوی کشاورزان شامل شالیکاران، باغداران، گلخانه داران، مرغداری‌ها و پرورش‌دهندگان ماهی توصیه می کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. همچنین زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین