کد خبر: ۶۶۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

استعفای مشاور ارشد ترامپ برای رسیدگی به امور فرزندانش

کلی‌ان کانوی و شوهرش جورج اختلاف نظر سیاسی بزرگی سر حمایت از دونالد ترامپ دارند. روزنامه واشنگتن پست که ابتدا خبر استعفای خانم کانوی را منتشر کرده، بیانیه‌ای او را منتشر کرده که در آن تاکید شده که تصمیم آنها برای کمک به فرزندانشان گرفته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

کلی‌ان کانوی، یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود در کاخ سفید استعفا کرده است. همزمان شوهرش که از منتقدان رئیس‌جمهوری است هم در توییتر نوشته که از ریاست گروه محافظه‌کاران ضد ترامپ کناره‌گیری می‌کند.

خانم کانوی به آقای ترامپ گفته که برای رسیدگی به وضعیت خانوادگی و فرزندانش از سمت خود استعفا می‌کند. شوهرش هم به هواداران توییتری‌اش همین حرف را زده است.

استعفای مشاور ارشد ترامپ برای رسیدگی به امور فرزندانش

خانم کانوی که در مقام رئیس کارزار انتخاباتی آقای ترامپ توانسته بود او را در سال ۲۰۱۶ به پیروزی برساند، یک روز پیش از گردهمایی بزرگ انتخاباتی جمهوری‌خواهان از دولت جدا می‌شود.

جورج کانوی، همسرش، هم اعلام کرده که پروژه سیاسی بزرگش را کنار گذاشته و برای مدتی از توییتر هم دوری خواهد کرد.

آقای کانوی، وکیلی است که برای پیش‌برد اهداف محافظه‌کاران آمریکایی کارهای زیادی انجام داده است. او در عین حال در سال‌های اخیر یکی از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بوده است. او و گروهی دیگر از جمهوری‌خواهانی که ضد دونالد ترامپ بودند، با تشکیل گروهی به نام «پروژه لینکلن» برای شکست آقای ترامپ در انتخابات پیش رو تلاش می‌کنند.

جورج کانوی از ریاست «پروژه لینکلن» استعفا کرده اما نوشته که همچنان به هدف آنها اعتقاد دارد.

آقای کانوی، در توییتر به رئیس جمهوری آمریکا انتقادهای فراوانی می‌کرد. انتقادهای او با پاسخ‌های تند رئیس جمهوری آمریکا روبه‌رو می‌شد. آقای کانوی یک بار گفته بود که دونالد ترامپ به لحاظ «عقلی» واجد شرایط ریاست‌جمهوری نیست. همسرش گاهی به این اظهارات پاسخ می‌داد. خانم کانوی یک بار گفت که «جورج روان‌شناس نیست» و اظهاراتش درباره مسائل روحی و روانی رئیس جمهوری آمریکا اهمیتی ندارد.

جورج کانوی در توییتی نوشته که به خاطر فرزندانش از «پروژه لینکلن» کنار می‌کشد و توییتر را هم برای مدتی ترک می‌کند.

استعفای مشاور ارشد ترامپ برای رسیدگی به امور فرزندانش

روزنامه واشنگتن پست که ابتدا خبر استعفای خانم کانوی را منتشر کرده، بیانیه‌ای او را منتشر کرده که در آن تاکید شده که تصمیم آنها برای کمک به فرزندانشان گرفته شده است.

آنها چهار فرزند دارند که خانم کانوی نوشته حالا بیش از هر زمانی به مادرشان احتیاج دارند.

او درباره خود و شوهرش نوشته: «ما درباره بسیاری از مسائل اختلاف نظر داریم. اما درباره آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد متحد هستیم: فرزندانمان. هر چهار فرزند ما نوجوان هستند و دوقلوها سال تحصیلی جدید را در دبیرستان باید با آموزش از راه دور شروع کنند. همان طور که میلیون‌ها پدر و مادر در سراسر کشور می‌دانند، تحصیل فرزندان از خانه به میزانی از توجه و مراقبت احتیاج دارند که به اندازه همین روزها غیرطبیعی است.»

خانم کانوی در بیانیه خود از رئیس جمهوری آمریکا، معاونش و همسران آنها بابت سال‌ها همکاری و حمایت تشکر کرده است.

او یکی از قدیمی‌ترین مشاوران آقای ترامپ بود که توانسته بود بیش از سه سال سمت خود را حفظ کند. کلی‌ان‌ کانوی، همچنین یکی از موثرترین مدافعان رئیس جمهوری در رسانه‌ها بود. مصاحبه‌های او بیشتر از آنکه پاسخ به سوال‌های مجری‌ها باشد، حمله به رسانه‌ها و رقبای سیاسی آقای ترامپ بود.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین