کد خبر: ۶۶۸۲۰۱
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
تکذیب ادعای آمریکایی‌ها در ارتباط با توقیف محموله‌های نفتی ایران

سخنگوی وزارت خارجه: روابط ونزوئلا و ایران به دیگران ربطی ندارد/ انتقاد از توافق اسرائیل و امارات/ ترامپ می‌داند راه‌حل توافق کجاست

اولین نشست خبری سخنگوی جدید وزارت امور خارجه با حضور اصحاب برگزار شد. سعید خطیب‌زاده در آغاز این نشست با ابراز خرسندی از حضور در جمع خبرنگاران از زحمات سیدعباس موسوی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه تشکر کرد.
سخنگوی وزارت خارجه: روابط ونزوئلا و ایران به دیگران ربطی ندارد/ انتقاد از توافق اسرائیل و امارات/ ترامپ می‌داند راه‌حل توافق کجاست
آفتاب‌‌نیوز :

خطیب‌زاده همچنین فرا رسیدن هفته دولت را تبریک گفت و اظهار کرد: در این هفت سال دولت در حوزه سیاست خارجی ماه‌ها و سال‌ها و روز‌های پرتلاطمی داشته است و دستگاه سیاست خارجی تلاش کرده با قدرت از منافع مردم ایران صیانت کند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد که روابط ایران و ونزوئلا مبتنی بر منافع و اصول سیاست خارجی و منافع دو کشور است و این روابط مرتبط با هیچ کشور ثالثی نیست. در مورد مبادلات و تجارت ایران و ونزوئلا خیلی‌ها دوست دارند که بدانند مبادلات بین دو کشور چگونه انجام می‌شود. همانطور که آقای دکتر ظریف گفتند ما در زمینه دور زدن تحریم‌ها دارای تبحر و تجربه هستیم و به شما می‌گویم که در این مبادلات قران به قران منافع ملت ایران حفظ می‌شود و همه این مبادلات در چارچوب منافع ملی است. وی همچنین خبر از دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محمد جواد ظریف داد.

اولین نشست خبری سخنگوی جدید وزارت خارجه/ توضیح درباره علت سفر گروسی به تهران

خطیب زاده در پاسخ به سوالی در ارتباط با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام که خبر آن از سوی مقامات روسیه اعلام شده و دستور کار این نشست گفت: جلسه کمیسیون مشترک برجام براساس رویه فصلی خود برگزار می‌شود البته چند روزی به تاخیر افتاد، ولی تاریخ آن تعیین شده بود و ربطی به تحولات اخیر ندارد.

وی با بیان این که امیدواریم شرکای برجامی ایران تلاش کنند ایران بتواند از بند‌های رفع تحریمی در این توافق بین المللی به صورت کامل استفاده کند، اظهار کرد: امیدواریم صدای واحدی که در ارتباط با موضوع برجام در این کمیسیون وجود داشته همچنان حفظ شود.

وی افزود: هیات ایرانی به ریاست آقای عراقچی در کمیسیون مشترک برجام حضور پیدا خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر اظهار تمایل رئیس جمهور ونزوئلا برای خرید موشک از ایران و دستور او به وزیر دفاع این کشور برای بررسی این امر گفت: رئیس جمهور ونزوئلا این اظهارات را در پاسخ به ادعا‌های مضحک یکی از مقامات کشور‌ها مطرح کرده بود.

وی ادامه داد: ما درخواستی در این ارتباط دریافت نکرده‌ایم.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ارتباط با سند جامع راهبردی بین ایران و چین و جدیدترین اخبار در ارتباط با این موضوع گفت: همانطور که می‌دانید این سند جامع راهبردی یک نقشه راه است تا دو کشور ایران و چین روابط خود را در حوزه‌های مختلف گسترش دهند. مقدمات برای این موضوع از سال ۹۴ و در جریان سفر رئیس جمهور چین به ایران انجام شده است.

وی گفت: ما در حال رایزنی و گفتگو با طرف چینی در این زمینه هستیم و به محض این که این امر نهایی شد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در مورد اظهارات مداخله جویانه و ایران هراسانه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: گویا خانم اورتگا فراموش کرده است که سخنگوی وزیر امور خارجه‌ای هستند که گفته بود ما در سی آی‌ای یاد می‌گرفتیم که دروغ بگوییم و تقلب کنیم. گویا ایشان فراموش کردند که سخنگوی وزارت خارجه کشوری هستند که سیاست‌های خود را با فشار روی گلوی ملت‌ها به پیش می‌برد و این که چه جنایت‌هایی در حق سیاه پوستان و رنگین پوستان در این کشور انجام می‌شود و باید به این موارد لیست کودتا‌ها و دیگر جنایت‌های آمریکا را نیز اضافه کنیم.

خطیب زاده افزود: من به سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا توصیه می‌کنم که به جای تمرکز وسواس گونه و بیمارگونه بر ایران و ملت ایران برای پیدا کردن یک چیز کوچک و تبدیل آن به یک چیز بزرگ بر روی مسائل خود این کشور و مشکلاتی که آمریکا در عرصه جهانی با آن رو به رو است متمرکز شود.

سخنگوی وزارت خارجه با اعتقاد بر این که اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بیشتر مصرف داخلی دارد گفت: دولت ترامپ نه در کلام و نه در گفتار دیپلماسی جایگاه مناسبی ندارد و نباید ادبیات زننده این خانم را جدی گرفت.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارت خود گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تعامل با کشور‌های همسایه خود تاکید دارد. جمهوری اسلامی ایران تولید کننده امینت و ثبات در منطقه است و ما با حضور مولفه‌هایی که بخواهد این فضا را از بین ببرد و باعث ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه شود مخالفیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که روز گذشته سخنگوی سازمان انرژی اتمی آقای کمالوندی اعلام کردند که اتفاق اخیر در نطنز خرابکارانه بود. آیا وزارت خارجه می‌تواند توضیح بیشتری در این ارتباط بدهد، گفت: ما منتظر گزارش رسمی در ارتباط با این موضوع هستیم هنوز گزارشی دریافت نکردیم و به محض این که گزارش را دریافت کنیم اعلام موضع می‌کنیم.

خطیب‌زاده افزود: مصالحه با عواملی که امنیت و منافع کشور را به خطر می‌اندازند و باعث ایجاد خلل در این روند می‌شوند در دستور کار نبوده و نخواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد سفر پمپئو به برخی از کشور‌های منطقه و اقدام امارات برای عادی سازی روابطش با رژیم صهیونیستی گفت: آن چه که در این ارتباط رخ داد زخمی برای جهان اسلام است.

وی با بیان این که امارات اشتباه بزرگی کرده است و امیدواریم که این اشتباه را جبران کند خاطرنشان کرد: جهان اسلام هیچ وقت جنایات رژیم صهیونیستی و خیانت‌های صورت گرفته به آرمان قدس شریف را فراموش نمی‌کنند.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی حتی از تامین امنیت خود عاجز است و در درون سرزمین‌های اشغالی با مشکلات متعددی رو به رو است تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که در مورد امنیت و منافع ملی و همچنین امنیت منطقه کوتاه نمی‌آید با کسی در این زمینه شوخی ندارد و اگر تهدیدی در منطقه ولو ناچیز از سوی رژیم صهیونیستی صورت بگیرد مسئولیت آن برعهده امارات است و باید این کشور پاسخگو باشد.

سخنگوی وزارت خارجه در همین چارچوب در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا قرار است عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات و احتمالا با برخی دیگر از کشور‌های منطقه که در این زمینه نام آن‌ها مطرح است باعث شود که ایران در روابطش با این کشور‌ها تجدیدنظر کند واز سوی دیگر خبری منتشر شده که کاردار ایران بعد از اظهارات مقامات تهران در ارتباط با عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات به وزارت خارجه این کشور عربی احضار شده و اظهارات تندی خطاب به وی مطرح شده است گفت: آن چه که توسط مسیر‌های غیر رسمی دنبال شود مسیری نیست که مورد تایید ما باشد.

وی خطاب به خبرنگار پرسش کننده گفت: شما مطمئن باشید که کسی نمی‌تواند با کاردار ایران تند صحبت کند.

سخنگوی وزارت خارجه: روابط ونزوئلا و ایران به دیگران ربطی ندارد| انتقاد از توافق اسرائیل و امارات| ترامپ می‌داند راه‌حل توافق کجاست

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت خود به سر می‌برد و در داخل سرزمین‌های اشغالی با مشکلات متعددی رو به رو است گفت: بنابراین در این چارچوب به هر اقدامی دست می‌زند که بتواند برای خود مشروعیت بخشی کند.

وی با بیان این که ایران بر روی منافع ملی جهان اسلام و حقوق مردم فلسطین تاکید دارد و ما براساس اصول سیاست خارجی خود هیچگاه از این حقوق کوتاه نمی‌آییم ادامه داد: هر گونه اشتباه محاسباتی از سوی هر کشوری در این زمینه تبعاتی را برای خود آن کشور‌ها در زمینه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به همراه خواهد داشت. اسرائیل نشان داده که نمی‌تواند حتی امنیت خود را تامین کند به هیچ اصولی پایبند نیست و ما شاهد انجام اقدامات تروریستی از سوی این رژیم در کشور‌های مختلف هستیم. چنان که چندی پیش شاهد بودیم که از سوی این رژیم تروری در امارات رخ داد.

وی گفت: با سازش و یا عادی سازی روابط اثرات این جنایت‌ها و خوی اشغالگری این رژیم از بین نمی‌رود.

وی همچنین در مورد تحولات لیبی گفت: ما امیدواریم هر چه زودتر گفتگو بین گروه‌های مختلف در لیبی آغاز شود و گفتگو‌های درون لیبیایی در این کشور شکل بگیرد. تحقق این امر به نفع آینده مردم این کشور و صلح و ثبات در شمال آفریقا است.

خطیب زاده همچنین با بیان این که نشست کمیسیون قانون اساسی سوریه در ژنو از امروز برگزار می‌شود و هیاتی از ایران نیز به ژنو سفر کرده و قرار است در حاشیه این نشست با هیات‌های کشور‌های عضو روند آستانه (ترکیه و روسیه) رایزنی داشته باشد گفت: هفته گذشته نیز آقای خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور یمن و سوریه به دمشق سفر کردند و با مقامات این کشور از جمله آقای بشار اسد دیدار و رایزنی کردند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما امیدواریم گفتگو‌های سوری سوری در یک روند طبیعی و با در نظر گرفتن نظرات و دیدگاه‌های دولت سوریه و مشارکت گروه‌های مختلف سوری در این روند ادامه پیدا کرده و نهایی شود.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی که بیش از یک ساعت به طول انجامید در ارتباط با تعاملات تجاری ایران و ونزوئلا و برخی از مسائلی که در این ارتباط مطرح شده و این که ایران چگونه پول محموله‌های نفتی که به ونزوئلا صادر کرد را از این کشور دریافت کرده است گفت: روابط ایران و ونزوئلا مبتنی بر منافع و اصول سیاست خارجی و منافع دو کشور است. روابط ایران و ونزوئلا مربوط به هیچ کشور ثالثی نیست گرچه دو کشور به دلیل استقلال رای که دارند مورد هجمه آمریکا قرار گرفتند.

وی با بیان این که در مورد تجارت ایران و ونزوئلا خیلی‌ها دوست دارند که بفهمند ما چگونه مبادله انجام می‌دهیم، گفت: به قول آقای دکتر ظریف ما یاد گرفتیم که چگونه مسائل خود را پیش ببریم به نحوی که تحریم‌ها نتواند بر روابط دو کشور تاثیر بگذارد. منافع ملت ایران در این مبادلات قران به قران حفظ می‌شود و همه این مبادلات در چارچوب منافع ملی کشور است.

خطیب زاده در مورد ادعای آمریکایی‌ها در ارتباط با توقیف محموله‌های نفتی ایران که عازم ونزوئلا بوده است، گفت: آن چه که از سوی آمریکایی‌ها در چند روز گذشته بنا به ادعای خودشان رخ داده یک دزدی دریایی است فارغ از این که چه کسی مالک کشتی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ایران نه مالک آن کشتی بوده نه مالک بنزین و نه آن کشتی زیر پرچم ایران بوده است. آمریکایی‌ها یکبار دیگر توانستند به خودشان دروغ بگویند در حالی که همه می‌دانند آن چه آن‌ها مطرح کردند واقعیت ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با بیان این که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا و پس فردا در جریان سفر به ایران با تعدادی از مقامات کشورمان از جمله وزیر امور خارجه، رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و رایزنی می‌کند، گفت: در واقع ایشان مهمان آقای دکتر صالحی هستند.

خطیب‌زاده همچنین در این نشست با مروری برخی از اتفاقات مهم در عرصه سیاست خارجی کشورمان به ارائه گزارشی از سفر اخیر ظریف به لبنان و سفر دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور یمن و سوریه به دمشق پرداخت.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های قبل از برجام در شورای امنیت گفت: آمریکایی‌ها در این زمینه برگه‌ای را بین اعضای شورا توزیع کردند، ولی نامه وزیر امور خارجه کشورمان پیش از درخواست آمریکایی‌ها در شورای امنیت سازمان ملل ثبت شد ایشان در این نامه تمام مبانی حقوقی که آمریکا نمی‌تواند از آن چه که مدعی است استفاده کند بیان شده است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان خواهان و آمریکا به عنوان خوانده مشخص شده است.

وی گفت: فرزندان این ملت با تمام قوا در این مدت تلاش کرده‌اند که عزت ملی کشور حفظ شود و خدا را شکر که حفظ شد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که انتظار ایران از سفر مدیر کل آژانس بین الملی انرژی اتمی به ایران چیست گفت: هدف اصلی این سفر مثل سفر‌های مدیر کل‌های قبلی آژانس تثبیت و تقویت همکاری‌های دو طرف است و ما مطمئن هستیم که اگر با رعایت اصل بی طرفی و با در نظرگرفتن نکات فنی به دور از مسائل سیاسی گفتگو صورت بگیرد این موضوع به حل مشکلاتی که اخیرا بین ایران و آژانس به وجود آمده کمک می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در ارتباط با سفر وزیر دفاع به روسیه و اهداف او از این سفر گفت: ایشان برای حضور در یک نمایشگاه نظامی در روسیه به این کشور سفر کرده‌اند و با مقامات روسی نیز رایزنی و گفتگو‌هایی داشتند.

خطیب زاده با بیان این که همکاری‌های جامع ایران و روسیه راهبردی و چند بعدی و جامع است ادامه داد: همکاری‌های بین دو کشور مسائل متعددی از جمله مسائل امنیتی و نظامی را در برمی‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری با تشکر از مواضع روسیه و چین طی چند هفته اخیر در مقابل اقدامات یکجانبه‌گرایانه آمریکا گفت: روابط ایران و روسیه به طور طبیعی وارد مرحله راهبردی شده است و ما باید این مرحله را به درستی تبیین کنیم و ابعاد آن را نیز با توجه به مولفه‌های راهبردی جلو ببریم.

وی همچنین با بیان این که آن چه امروز آمریکایی‌ها در مورد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت انجام می‌دهد از سر استیصال است گفت: آقای ترامپ در ۸ می ۲۰۱۸ با غرور امضای خود مبنی بر خروج آمریکا از برجام را در برابر دوربین‌ها و رسانه‌ها بالا گرفت و تصور نمی‌کرد که پس از این اقدام او برجامی باقی بماند. او گفت ما از برجام خارج شده‌ایم و به قطعنامه ۲۲۳۱ نیز توجهی نداریم.

خطیب زاده خاطر نشان کرد: این برای اولین بار در تاریخ شورای امنیت است که یک عضو دایم شورای امنیت پای یک قطعنامه را امضا می‌کند، ولی رئیس جمهور بعدی این کشور دیگر کشور‌ها را به خاطر پایبندی به آن قطعنامه محکوم می‌کند.

وی همچنین در مورد اظهارات ترامپ مبنی بر حصول توافق با ایران بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و این که او هر بار در موضع گیری‌های خود مدت زمانی که این توافق را حاصل می‌شود را کمتر می‌کند گفت: احتمالا هر چه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شویم این مدت زمان ادعایی آقای ترامپ کمتر و کمتر می‌شود. آقای ترامپ می‌داند راه حل در کجاست. همانطور که مقام معظم رهبری گفتند آمریکایی‌ها باید توبه کنند و به برجام برگردند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: به اظهاراتی که در این ارتباط می‌شنوید نباید توجه کنید و سیاست ما نیز همانی است که مقام معظم رهبری بیان کردند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که در جریان تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های قبل از برجام شورای امنیت ۱۳ کشور عضو این شورا با این اقدام آمریکا مخالفت کردند. ایران از چه تاکتیک حقوقی می‌خواهد در برابر تلاش‌های آمریکا استفاده کند گفت: آن چه که ایالات متحده آمریکا به آن استناد می‌کند مبنای حقوقی ندارد چرا که این کشور عضو برجام نیست. از طرف دیگر در بندی که آمریکایی‌ها به آن اشاره می‌کند تاکید شده که تمامی راه حل‌های حل اختلافات باید طی شود که این موضوع نیز محقق نشده است. این کشور (آمریکا) یک تفسیر کودکستانی را از سر استیصال در این زمینه ارائه کرده که دیگر کشور‌ها آن را نپذیرفتند.

وی ادامه داد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هر گونه نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط شورای عالی امنیت ملی اعلام می‌شود و پاسخ ایران که قبلا نیز به سران کشور‌ها در حالت مکتوب داده شده است در این ارتباط قاطع خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در ارتباط با موضوع پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: روابط ایران و کره جنوبی شاهد یک چالش بزرگ است و متاسفانه این کشور نتوانسته به تعهدات قانونی خود در برابر ایران عمل کند.

وی با بیان این که بین دو کشور مذاکراتی در جریان است و ما امیدواریم این مذاکرات به سرعت به نتیجه برسد و از اساس مشکلات حل شود گفت: برای ما این قابل قبول نیست که یک کشور مستقل از تحریم‌های یکجانبه آمریکا تبعیت کند.

وی گفت: به نظر می‌رسد مذاکراتی که در جریان است مذاکرات مثبتی باشد و ما امیدواریم هر چه زودتر نتایج آن را ببینیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در این نشست مطبوعاتی تاکید کرد: اسنپ بک یک واژه جعلی است که آمریکایی‌ها سعی کردند آن را به زبان‌ها بیندازند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در مورد سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گفت: مدیر کل، معاونین و کارشناسان آژانس به تناوب به ایران سفرمی کنند از پاییز گذشته که آقای گروسی به عنوان مدیر کل انتخاب شدند ما منتظر این سفر بودیم، ولی کرونا آن را به تعویق انداخت در چند ماه اخیر مشکلاتی بین ایران و آژانس رخ داد و مذاکرات فشرده صورت گرفت که انشاءالله نتایج آن در این سفر مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: مادامی که آژانس بین المللی انژری اتمی بی طرفانه، مستقل و به دور از فشار‌های سیاسی و طرف‌های سوم عمل کند مذاکرات بین ایران و آژانس نتیجه بخش خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در سخنان خود بار دیگر با اشاره به شکست آمریکا در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و تلاش مجدد این کشور برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت گفت: آیا منزوی‌تر از آمریکا سراغ دارید که در شورای امنیت و در نیویورک خانه خود قطعنامه‌ای را ارائه دهد و فقط یک کشور عضو شورای امنیت با آن همراهی کند.

وی همچنین در مورد اتفاق رخ داده برای لنج صیادی ایران و مسائلی که در این زمینه بین ایران و امارات به وجود آمده است تصریح کرد: این لنج و صیادان آن به ایران تحویل داده شده است از همان ابتدای وقوع این حادثه ایران پیام خود را به طرف مقابل منتقل کرد کاردار امارات در ایران احضار شد و اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی به خاطر برخورد صورت گرفته با لنج ایرانی ابلاغ شد و سپس یادداشت رسمی عذرخواهی از سوی این کشور به ایران ارسال شد و مسئولیت این اتفاق از سوی امارات پذیرفته شد. آن‌ها متعهد به جبران خسارات وارده هستند و ما این مسیر را ادامه می‌دهیم تا خسارت تمام کسانی که در این حادثه دچار مشکل شده‌اند پرداخت شود.

وی همچنین در ارتباط با صحبت‌های اخیر وزیر خارجه عراق در مورد آمادگی این کشور برای برگزاری مذاکرات راهبردی با کشور‌های منطقه از جمله ایران گفت: روابط ایران و عراق از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ما همواره به دنبال روابط راهبردی با این کشور در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم. عراق جایگاه ویژه‌ای برای ایران دارد و در سفر آقای ظریف موضوع سند جامع راهبردی بین دو کشور در دستور کار بوده. همکاران در حال کار کردن بر روی آن هستند. از آن چه که مطرح شده استقبال می‌کنیم وامیدواریم در کوتاه‌ترین مدت همکاری‌های دو کشور در ارتباط با این موضوع منجر به نتیجه شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با تحولات اخیر عراق گفت: ما تحولات این کشور را از نزدیک پیگیری می‌کنیم و برای ما وجود ثبات سیاسی در این کشور و امنیت و آرامش برای مردم مسئله مهمی است وامیدواریم که هر چه زودتر مطالبات مردم این کشور برآورده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
2
51
خیلی جالب است روابط ما با ونزوئلا به هیچ کس ربطی ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
روابط دو کشور با اقتصاد ویران خیلی استراتژیک است!
این روابط یاد آور این ضرب المثل است:
گدا به گدا، رحمت به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
در هزاره سوم و قرن بیست و یکم:
بنزین می دهیم، انبه و آناناس می گیریم!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
چراروابط ماباهرکشوری به هیچ کسی زبط نداره ولی ماباید درروابط دیگرکشورها دخالت کنیم چون به ماربط داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
چرا جمله را تکمیل نکردید؟!!!!
جمله کامل" روابط ایران با ونزوئلا به هیچ کس ربطی ندارد، اما روابط دیگر کشور ها با یکدیگر از آنجمله امارات با اسرائیل، مصر با اسرائیل ، بحرین با اسرائیل به ما ربط دارد".
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
جالبتر اینکه بعضیا فکر میکنند ایران باید به دیگر کشورها اجازه دخالت بده ولی خودش با هیچ کشوری ارتباط نداشته باشه عزیز خوشتیپ این رسم در تمام دنیا که به کشور های دیگه میگن به توچه مربوط در حالیکه همانموقع درکار مداخله در کار دیگر کشورها هستند امریکا نظامهای کشورهای دیگر را سرنگون میکنه و به کشورهای دیگه حمله میکنه ولی در عین حال از اینکه دیگران کوچکترین دخالتی در امریکا و منافع امریکا بکنند براشفته میشه پس این حرف شما و بعضیا یعنی اینکه کشورهای دیگه هرکاری در ایران خواستند میتوانند بکنند و ما استقبال میکنیم
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
15
دستگاه دیپلماسی با تدبیران و با امیدان، سه صد روز وقت خدمت دارد.
ناشناس
|
France
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
1
39
واقعا ربط ندا‌ره هر جا یک کشور ورشکسته واز ما بدتر است با ما رابطه برقرار میکنه تا اگر پولی در بساط مانده بگیره !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
44
پس چرا این ایده را برای امارات اعلان نکردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
1
23
تو راست میگی، دنیا همه تو بدبختی و فلاکته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
1
26
یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه
رفیق خیک باشی چرب میشی
رفیق دیگ باشی سیاه میشی
متاسفانه اکثر دوستان و همپیمانان ما مثل دیگ هستند فقط فقیر و ضعیف تر مان می کنند.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
45
روابط ما به کسی ربطی نداره ولی روابط دیگر کشور ها با هم به ما ربط داره :))))
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
1
26
چقدر این سخنگو ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
غصه نخور!
طبق رسم وزارت خارجه بعد از چند ماه به مقام سفارت در کشوری خارجی ارتقاء می یابد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
1
36
سخنگوی وزارت خارجه: روابط ونزوئلا و ایران به دیگران ربطی ندارد ...???
انتقاد از توافق اسرائیل و امارات ...???
اینکه گفتی یعنی چه ... یعنی روابط ما با دیگر کشورهای ...به کسی ربط نداره ... ولی ... روابط دیگران با دیگران به ما ربط داره ... اونوقت این کارهای رو تو دستگاه دیپلماسی شما چی میگن ...؟؟؟!!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
2
30
يعني يك ثبات در ورازت امور خارجه نداريم فكر كنم تا كنون در دولت روحاني هفت هشت سخنگو عوض كرده ايم.
آقاي سخنگو ! حداقل در يك سخنراني دو تا سخن متضاد با هم را نگو.يعني اينها را به شما ياد نداده اند؟
اگر مي گويي ارتباط ما با وزنزوئلا به كسي ربطي نداره يعني ارتباط امارات با اسراييل هم به كسي ربطي نداره!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
28
شما که ... صحبت میفرمایی نباید بشنوی که روابط اسرائیل و امارات هم به دیگران ربطی ندارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
1
27
یکی از بدترین جمله ایکه تاکنون از یک سخنگو سیاسی شنیده ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
5
ایول ، ژست بچه خلافها رو گرفتیکرد
Nima
|
Canada
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
11
بدتر از ایشان نبود به عنوان سخنگو بلد نیست صحبت کند.
چرا شما ها از امارات انتقاد می کنید.
ونزئولا بالاترین سطح تورم را در جهان دارد
آن سر دنیا می خواهید ارتباط برقرار کنید.
سیپان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
12
روابط استراتژیک و راهبردی ما با کشورهای قدرتمند جهان از جمله بلاروس ، کوبا ، ونزوئلا ،کره شمالی ، سوریه و ... به کسی ربطی نداره ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
10
بنزین بده انبه بگیر
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
9
خودت هم نمی دانی چی می گویی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
16
2
رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی و اشغالگر است که تا 80 سال قبل در نقشه جغرافیا وجود نداشته است
رژیم صهیونیستی از زمان شورع اشغال تا چند ساعت پیش در حال توطئه ، تعرض به کل کشورهای خاورمیانه است
کسی که فرق بین کشور جعلی با یک کشور اصیل را نداد بی سواد سیاسی می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
13
3
طرفداران کودک کشان را در نظرات بالا مشاهده بفرمایید
توهم در تحلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
3
2
خوشحال باشید ولی جهت اطلاع شما عرض کنم آمریکا ، دریافت طلا در قبال فروش بنزین را تایید کرد:))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
10
اما روابط دیگران به ما ربط دارد
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
12
ایران ونزوئلا به کسی ربط نداره، امارات اسرائیل به ما ربط داره. خودش می فهمه چی می گه؟
مصطفی
|
Belgium
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
1
خوب
امارات هم شاید بگه که رابطه ما با اسراییل ربطی بدیگران ندارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
4
یعنی واقعا گل گفتی روابط ما با دیگران به هیچکس ربط ندارد ولی روابط دیگران با هم به ماخیلی هم ربط دارد ...... !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
1
عجب تیتری زدی آفتاب
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
آفرین به نویسنده و سردبیر: " روابط ونزوئلا و ایران به دیگران ربطی ندارد ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین