کد خبر: ۶۶۸۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

غیبت به‌موقع نوید محمدزاده و محمدرضا گلزار

نوید محمدزاده و محمدرضا گلزار در شرایط بحرانی سینما فیلمی آماده اکران ندارند و به نمایش خانگی امیدوار هستند.
غیبت به‌موقع نوید محمدزاده و محمدرضا گلزار
آفتاب‌‌نیوز :

شیوع ویروس کرونا، تعطیلی سینماها و ریزش عجیب مخاطبان پس از بازگشایی سینما، باعث شد بسیاری از آثاری که روی اکران نوروز و تابستان ۹۹ حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، از اکران منصرف شوند و نمایش فیلمی مانند «شنای پروانه» که یکی از امیدهای قطعی گیشه به حساب می‌آمد، پس از اکرانی کوتاه مدت تا زمان نامعلومی متوقف شود. طبیعتاً این شرایط شانس ستاره‌های پرفروش برای موفقیت در گیشه را بسیار کمتر کرد و حتی از بین برد، اما در میان بازیگران پرفروش، دو ستاره هستند که به صورت اتفاقی در اوج شرایط بحرانی سینماها، ضرر عجیب‌وغریبی در گیشه نکردند.

دوری از سینما در دوران اوج

نوید محمدزاده در سی‌وهفتمین جشنواره فجر، خبر از غیبت موقتی خود در سینما داد و گفت که در جشنواره سی‌وهشتم حضور نخواهد داشت. این بازیگر از سال ۹۴ تا سال ۹۷ هر سال فیلمی در جشنواره داشت و زمانی که خبر دوری یک ساله‌اش از سینما را اعلام کرد، دوران اوج خود در سینما را می‌گذراند، بنابراین تصمیم او برای ادامه مسیر حرفه‌ای‌اش کمی عجیب به نظر می‌آمد. نوید محمدزاده طبق همان خبری که اعلام کرده بود، سال ۹۸ در هیچ فیلمی بازی نکرد و تنها پیشنهاد بازی در فیلم «تفریق» ساخته مانی حقیقی را پذیرفت که قرار است امسال جلوی دوربین برود. البته او در یک سال گذشته فعالیت خود را در زمینه بازیگری متوقف نکرد و مشغول ایفای نقش در اولین سریال نمایش خانگی خود «قورباغه» اثر هومن سیدی بود. این بازیگر پس از پایان کارش در این مجموعه و آغاز سال جدید، بار دیگر به سینما بازگشت و «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند، اولین فیلمی است که او امسال در آن بازی کرده است.

حضور در مدیوم محبوب مخاطبان

دوری نوید محمدزاده از سینما در سال ۹۸ و ورود به نمایش خانگی باعث شد این بازیگر امسال فیلمی آماده اکران نداشته باشد و فیلم‌هایی که احتمالا سال ۹۹ در آن‌ها بازی خواهد کرد سال آینده به اکران برسند. به این ترتیب در شرایطی که شیوع ویروس کرونا باعث شده مخاطبان نسبت به قبل، کمتر به سینما بروند و تقریبا هیچ بازیگری شانس فروش بالا در گیشه نداشته باشد، نوید محمدزاده اصلا فیلمی در راه اکران نداشته باشد که تحت تاثیر شیوع کرونا قرار بگیرد. با این حال حضور در نمایش خانگی کاملا به نفع او تمام خواهد شد. پس از دوران قرنطینه و خانه‌نشینی مردم، بسیاری از خانواده‌ها ناخودآگاه به سمت تماشای تولیدات نمایش خانگی رفتند و مخاطبان این مدیوم برخلاف سینما، بیشتر شدند. انتشار سریال «قورباغه» در وضعیت فعلی باعث رونق نمایش خانگی خواهد شد. هرچند که همزمانی غیبت نوید محمدزاده در سینما با وضعیت بحرانی موجود پیش‌بینی شده نبوده، اما شانس با این بازیگر یار بوده که به طور اتفاقی بهترین زمان را برای دوری از سینما انتخاب کرده است.

غیبت طولانی گلزار در سینما

یکی دیگر از ستاره‌های پرفروش سینما محمدرضا گلزار است که با دوری از سینما در بهترین زمان، پس از «رحمان ۱۴۰۰»، فیلم ناموفق دیگری به کارنامه خود اضافه نکرد. فیلم کمدی «رحمان ۱۴۰۰» آخرین اثری است که این بازیگر در آن ایفای نقش کرده است و تقریبا دو سال از فاصله‌ای که او از سینما گرفته می‌گذرد. این فیلم در اکران نوروز ۹۸ به فروش خوبی دست یافت، اما پایین کشیده شدن فیلم از پرده، فروش آن را متوقف کرد و در نهایت تجربه ناموفقی برای محمدرضا گلزار رقم خورد. او پس از «رحمان ۱۴۰۰» در فیلم جدیدی بازی نکرد و تابستان ۹۸، تنها پیشنهاد بازی در فصل دوم سریال عاشقانه را پذیرفت. معلوم نیست دوری نسبتا طولانی گلزار از سینما کاملا خودخواسته بوده یا پیشنهادها برای این بازیگر راضی‌کننده نبوده، اما علت این تصمیم هرچه که باشد در شرایط فعلی به نفع گلزار است، چون اگر فیلمی آماده اکران داشت، بی‌شک در شرایط فعلی سینماها شکست می‌خورد.

چشم امید به «گیسو»

اکنون محمدرضا گلزار هم شرایطی مشابه وضعیت نوید محمدزاده دارد. این بازیگر هیچ فیلمی آماده اکران ندارد، اما به تازگی برای بازی در سریال «عاشقانه ۲» جلوی دوربین رفته تا امسال با این مجموعه، بار دیگر در نمایش خانگی دیده شود. منوچهر هادی با سریال «دل» خاطره ناخوشایندی را در ذهن مخاطبان به جا گذاشت، اما درباره «عاشقانه ۲» وضعیت کمی فرق می‌کند. فصل دوم این سریال با نام «گیسو» می‌تواند با اتکا به استقبال مخاطبان از فصل اول و حضور ستاره‌ای مانند هومن سیدی در نقش محبوب «پیمان»، توجه مخاطبان را در فصل جدید هم جلب کند، بنابراین حضور محمدرضا گلزار با این مجموعه در نمایش خانگی، آن هم پس از غیبت در سینما، می‌تواند بار دیگر او را به روزهای اوجش بازگرداند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین