کد خبر: ۶۶۸۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱

سومین شب اعتراض‌ها در ویسکانسین آمریکا؛ دو کشته و یک زخمی

به گزارش رسانه‌های محلی، خشونت شب گذشته به سبب درگیری معترضان با افراد مسلحی رخ داده است که از یک پمپ بنزین محافظت می‌کردند
آفتاب‌‌نیوز :

معترضان به شلیک پلیس آمریکا به یک مرد سیاه‌پوست در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین برای سومین شب پیاپی درخیابان‌ها حضور یافتند. گزارش‌ها حاکی است درگیری‌های دیشب دو نفر کشته و یک مجروح بر جا گذاشته است.

درگیری‌های شب گذشته پس از آن رخ داد که معترضان با نادیده گرفتن مقررات منع رفت و آمد شبانه درخیابان‌ها حضور یافتند. همزمان پلیس ضد شورش وارد عمل شد.

سومین شب اعتراض‌ها در ویسکانسین آمریکا؛ دو کشته و یک زخمی

با این حال، گمان نمی‌رود که پلیس در تیراندازی‌های شب گذشته دخالتی داشته است. به گزارش رسانه‌های محلی، خشونت شب گذشته به سبب درگیری معترضان با افراد مسلحی رخ داده است که از یک پمپ بنزین محافظت می‌کردند.

ویدئوهای هم‌رسان شده در شبکه‌های اجتماعی مرد سفیدپوستی را نشان می‌دهند که با یک قبضه اسلحه در خیابان می‌دود و جمعیتی نیز به دنبال او هستند. در این تصاویر مرد مسلح پس از آنکه به زمین می‌خورد شروع به تیراندازی به سمت جمعیت می‌کند. در ویدئوهای دیگر نیز شماری از شهروندان مسلح قابل تشخیص‌اند که لباس نظامی فرسوده به تن دارند. این افراد مسلح در بیرون کسب و کارها و فروشگاه‌ها قدم می‌زنند و گویا مشغول حفاظت از این مکان‌ها در مقابل حمله‌اند.

پلیس این تیراندازی‌ها را تایید و اعلام کرده تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

ناآرامی‌ها در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به دنبال انتشار ویدئویی آغاز شد که در آن پلیسی از پشت چندین بار به جیکوب بلیک ۲۹ ساله شلیک می‌کند.

یکی از گلوله‌ها از نخاع او عبور کرد. به گفته وکیل جیکوب بلیک او از کمر به پایین فلج شده و معجزه است که بتواند دوباره راه برود.

در روزهای گذشته، شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین شاهد اعتراض، ناآرامی، درگیری با پلیس و سوزاندن خودروها و ساختمان‌ها بوده است.

پیش از این مادر جیکوب بلیک در پیامی احساسی خواستار پایان دادن به خشونت‌ها شده بود.

پدر آقای بلیک به روزنامه شیکاگو سان تایمز گفته است که پلیس‌ها هفت سوراخ روی بدن پسرش درست کرده‌اند.

او پرسیده: "چه توجیهی برای شلیک این همه گلوله وجود دارد؟ چه توجیهی وجود دارد که این حمله جلوی نوه‌هایم انجام شود؟" آقای بلیک از مردم آمریکا پرسیده: "ما [با خودمان] چه می‌کنیم؟"

تونی اورس، فرماندار ویسکانسین، از گارد ملی خواسته تا به کمک اداره پلیس کنوشا برود. این شهر حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد. شهرداری مقررات منع آمد و شد شبانه در این شهر برپا کرده است.

معترضان در شهرهای پورتلند و مینیاپولیس هم برای همراهی تجمع‌هایی بر پا کرده بودند.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین