کد خبر: ۶۶۸۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
فرمانده پایگاه شهید فکوری خبر داد:

نخستین هواپیمای بمب‌افکن کوثر در پایگاه شهید فکوری به زمین نشست

فرمانده پایگاه شهید فکوری اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بمب‌افکن کوثر برای انجام مراحل تست‌های پرواز برد بلند، وارد پایگاه شهید فکوری شد.
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرتیپ دوم رسولی فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز در مراسم استقبال از هواپیمای کوثر اظهار کرد: مراحل ورود به خط پرواز و عملیات تحت تست هواپیمای کوثر در حال اجراست و ان‌شاءالله تغییرات محسوسی در این پرنده شکاری بمب‌افکن شاهد خواهیم بود.

وی افزود: سیستم اویونیک (تجهیزات الکترونیکی هواپیما)، رادار و سایر سیستم‌های این هواپیمای جنگی تغییرات خاصی داشته و همه مراحل ساخت و پردازش و ارتقای این پرنده در کشور عزیزمان صورت گرفته است.

نخستین هواپیمای بمب‌افکن کوثر در پایگاه شهید فکوری به زمین نشست

فرمانده پایگاه شهید فکوری ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و سوق‌الجیشی منطقه، پذیرای این پرنده برای انجام مراحل تست هستیم و در آینده خبرهای نویدبخش و امیدوارکننده‌ای خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز نیز با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل جهاد خودکفایی به‌منظور تأمین قطعات جنگنده‌های نیروی هوایی، گفت: امروز متخصصان ما به مرحله‌ای از توان و خودکفایی رسیده‌اند که قادر به تولید جنگنده هستند و این موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. بنده این موفقیت را به امیر سرلشگر موسوی فرمانده محترم کل ارتش، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی و امیر سرتیپ حاتمی وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تبریک عرض می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین