کد خبر: ۶۶۸۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶

هشدار درباره افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد شماره ۲۷ این اداره‌کل گفت:بر اساس جدیدترین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی پیش‌بینی می‌شود از روز جمعه باردیگر بر شدت وزش بادهای 120 روزه در استان افزوده شود.
آفتاب‌‌نیوز :

علی ملاشاهی روز پنجشنبه اظهارداشت: بر اساس جدیدترین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود از روز جمعه باردیگر بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در استان افزوده شود.

وی با بیان اینکه وزش باد با شدت کمتر در مناطق مرکزی و مرز شرقی تا سراوان و نوار غربی استان تا زرآباد نیز روی می‌دهد، افزود: وزش این باد شدید سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا بویژه در مناطق روستایی و برخی مسیرهای ارتباطی شمال استان می‌شود.

هشدار درباره افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به مخاطرات ناشی از باد شدید و گردوخاک توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خودداری شود.

وی به بارشهای مونسون اشاره کرد و گفت: از بعدازظهر امروز با تقویت جریانات جنوبی بارش‌های رگباری و تندبادهای موقت ارتفاعات جنوب استان را فرا می‌گیرد.

ملاشاهی افزود: اثر مخاطره آمیز بارش های پیش رو سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، احتمال خسارت در پی وزش تندبادهای شدید است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی و مخاطرات ناشی از آن توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و اتراق در حاشیه آنها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین