کد خبر: ۶۶۹۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

سازمان ملل: شاید نیمی از لبنانی‌ها دچار بحران تهیه کالاهای اساسی شوند

یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل امروز (دوشنبه ) اعلام کرد که به احتمال زیاد نیمی از مردم لبنان در خطر بحران غذایی ناشی از انفجار اخیر بندر بیروت هستند.
سازمان ملل: شاید نیمی از لبنانی‌ها دچار بحران تهیه کالاهای اساسی شوند
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیای غربی سازمان ملل با اعلام این مطلب افزود : تا پایان سال (میلادی) بیش از نیمی از جمعیت لبنان با خطر عدم امکان دسترسی به مایحتاج اولیه روبرو خواهند شد و باید تدابیر فوری برای جلوگیری از بحران غذایی اتخاذ شود.

این نهاد از دولت لبنان خواست تا بازسازی سیلوهای بندر بیروت را که بزرگ ترین انبار غله این کشور به شمار می‌روند، در اولویت قرار دهد.

در پی انفجارهای ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ بیروت ۱۹۰ نفر کشته ، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح و ۷۰ نفر نیز ناپدید شده اند.
کمیسیون مزبور افزود: انتظار می‌رود میانگین تورم سالانه لبنان در سال ۲۰۲۰ به ۵۰ درصد برسد که این رقم در سال گذشته ۲. ۹ درصد بود.

خبرگزاری فرانسه به استناد اطلاعات متخصصان و سازمان‌های امدادی نوشت که لبنان ۸۵ درصد از مایحتاج غذایی خود را وارد می‌کند و نابودی سیلوهای بیروت می‌تواند اوضاع کنونی را وخیم‌تر کند.

در بیانیه کمیسیون آمده که افزایش هزینه واردات مواد غذایی می‌تواند به رشد بیشتر قیمت‌ها منجر شده و مسئولان لبنانی برای پرهیز از وقوع بحران باید برای مواد غذایی سقف قیمت تعیین کرده و فروش مستقیم از تولیدکنندگان داخلی به مصرف کنندگان را تشویق کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین