کد خبر: ۶۶۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴

ناوچه دانمارکی برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا وارد دریای مکران شد

منابع مطلع از اعزام یک ناوچه نیروی دریایی دانمارک به دریای مکران در روزهای گذشته جهت پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز خبر دادند.
ناوچه دانمارکی برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا وارد دریای مکران شد
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته وبگاه «نیوال نیوز» به نقل از وزارت دفاع دانمارک ، ناوچه دانمارکی «ایور هوت فلدت» با عبور از آبراه سوئز و دریای سرخ روز ۲۵ اوت وارد دریای مکران شد و قصد دارد وارد تنگه هرمز شود. این ناوچه درصدد پیوستن به نیروی ائتلاف دریایی اروپا به رهبری فرانسه برای انجام ماموریت به اصطلاح تامین امنیت تردد دریایی در تنگه هرمز است.

در این عملیات که «آگنور» نام دارد و مقر آن در مرکز فرماندهی نیروی دریایی فرانسه در ابوظبی واقع است کشورهای فرانسه، هلند، دانمارک، بلژیک، یونان، پرتغال، ایتالیا و آلمان حضور دارند.

وزارت دفاع دانمارک با صدور بیانیه ای در این زمینه بر صادرات نفت از خلیج فارس و تنگه هرمز و اهمیت آن برای اقتصاد مناطق دیگر جهان اشاره کرده است. دانمارک اعلام کرده ناوچه این کشور از تردد آزادانه کشتیها در منطقه محافظت خواهد کرد.در این ناوچه دانمارکی 160 پرسنل نظامی حضور دارند.

چندی قبل وزارت دفاع استونی نیز از اعزام شماری نیروی نظامی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز که به بهانه تامین امنیت دریایی ایجاد شده، خبر داد. وزارت دفاع استونی در این زمینه اعلام کرده که تعدادی از افسران خود را به ماموریت دریایی آمریکا در تنگه هرمز اعزام میکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین