کد خبر: ۶۶۹۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
به كاركنان زندان‌ها توجه ويژه شود

آب شرب ندامتگاه بزرگ تهران وضعیت مناسبی ندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: بهبود وضعیت آب آشامیدنی زندان بزرگ تهران در چارچوب پیگیری توسعه و بهسازی فضای ندامتگاه تهران بزرگ و برنامه‌های اصلاحی آن باید در دستور کار قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود شفیعی در جریان بازدید از زندان بزرگ تهران و پروژه های در دست اجرای آن، افزود: ارتقای شاخص‌ها و بهبود شرایط محیطی در زندان‌ها، خود می‌تواند در کنترل جرم و جنایت در جامعه موثر باشد لذا برای ارائه خدمات بهتر به زندانیان و کاهش آلام خانواده‌های آنان نباید از هیچ کوششی فروگذار کرد.

به گزارش اعلام روز دوشنبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، وی یادآورشد: با توجه به بازدیدی که امروز صورت گرفت، به نظر می‌رسد که حل مسأله آب در این ندامتگاه؛ هم از نظر کمیت و هم کیفیت، باید اولویت اول در پیگیری‌ها باشد.

آب شرب ندامتگاه بزرگ تهران وضعیت مناسبی ندارد

شفیعی ابراز امیدواری کرد که با یک برنامه اجرایی مشخص، مسأله تأمین آبِ با کیفیت و پایدار را به‌طور ریشه‌ای برای این زندان حل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شاید در چشم اندازه توسعه این ندامتگاه بتوان به سمتی حرکت کرد که علاوه بر رفع مشکلات آن، ظرفیت پذیرش این زندان به‌نحوی که فضای جایگزین برخی زندان‌های داخل شهر تهران را نیز داشته باشد، ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در این بازدید برشماری شد، اضافه کرد: نباید انتظار داشت همه نارسایی‌ها بلافاصله رفع شود، اما قطعا تلاش می‌کنیم با یک برنامه کارشناسانه در یک بازه زمانی معقول شرایط را بهبود ببخشیم.

شفیعی اظهارداشت: قانونگذار منابعی را برای این حوزه معین کرده است، که با تخصیص مناسب اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ابتدا مشکلات حاد این مجموعه را از پیش رو خواهیم برداشت و پس از آن، از اقدامات توسعه‌ای حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: همه مسائل تهران بزرگ فقط مربوط به منابع مالی و اعتباری نیست بلکه بخشی از اقدامات نیازمند بازنگری در فرایندها و ارتقای بهره‌وری و برخی دیگر به مشارکت جدی‌تر دستگاه‌هایی برمی‌گردد که یک سری وظایف ذاتی در امور زیربنایی دارند و حتما با مذاکره، تکالیفی را برای آنها مقرر خواهیم کرد.

یک پنجم زندانیان کشور در زندان‌های استان تهران هستند

وی با بیان اینکه یک پنجم جمعیت ۲۰۰ هزار نفری زندانیان کشور در مجموعه زندان‌های استان تهران حضور دارند، خاطرنشان کرد: خدماتی که در مجموعه سازمان زندان‌ها ارائه می‌شود، فقط محدود به زندانیان نیست بلکه چند برابر جمعیت آنها را، خانواده‌های آنان تحت تاثیر قرار می‌دهد. جبران خدمت کارکنان زندان‌ها در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر قوانین و مقررات موضوعه را مورد بررسی قرار خواهیم داد و چنانچه در این زمینه ظرفیت‌های قانونی وجود داشته باشد که در اجرای آن‌ها تأخیر صورت گرفته، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد و درباره نحوه تخصیص اعتبارات هزینه‌ای توجه لازم صورت خواهد گرفت.

زندان بزرگ تهران در کیلومتر پنج جاده قدیم قم و نزدیکی جاده چرمشهر واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین