کد خبر: ۶۶۹۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳

مکرون بار دیگر به لبنان سفر کرد

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند: «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه برای دومین بار پس از حادثه انفجار بندر بیروت برای دیدار با مقام‌های لبنانی وارد بیروت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مکرون روز دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه بیروت، مورد استقبال "عماد میشل عون" رییس جمهوری لبنان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، بر اساس اعلام سفارت فرانسه در بیروت، مکرون در این سفر قرار است دیدارهایی با مقام‌ها و نیز نهادهای مدنی لبنان داشته باشد.

مکرون بار دیگر به لبنان سفر کرد

رییس جمهوری فرانسه همزمان با ورود به بیروت در توییتی نوشت: به لبنانی‌ها می‌گویم که شما برادران فرانسوی‌ها هستید و همان طور که به شما وعده داده بودم، برای بررسی آخرین تحولات در رابطه با کمک های فوری و همکاری مشترک برای ایجاد شرایط لازم برای بازسازی و ثبات به بیروت بازگشتم.

بر اساس برخی گزارش ها، مکرون پس از لبنان به عراق سفر خواهد کرد.

فرانسه و لبنان با توجه به پیشینه تاریخی در یک قرن گذشته دارای روابط گسترده ای هستند.

رییس جمهوری فرانسه در سفر ۱۶ مردادماه خود به لبنان، ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده در بندر بیروت با مردم این کشور اعلام همبستگی و تأکید کرد که برای حمایت از ملت لبنان در اینجا هستم و کمک‌ها مستقیماً در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

عصر سه‌شنبه ۱۴ مردادماه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد و به دنبال آن ۱۹۰ نفر کشته و بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شدند.

سازمان ملل متحد پیش تر اعلام کرده بود؛ تاکنون تنها ۱۷ درصد کمک‌های مالی وعده داده شده کشورها به لبنان، برآورده شده است.

کنفرانس جمع‌آوری کمک مالی به لبنان ۲۰ مرداد در پاریس به صورت مجازی با ابتکار عمل دولت فرانسه و با حضور نمایندگانی از سازمان ملل و ۳۶ کشور و نهاد بین‌المللی برای بررسی رویدادها و اتفاقات اخیر بیروت و شرایط جاری در لبنان برگزار شد و شرکت کنندگان متعهد شدند تا ۲۹۸ میلیون دلار به لبنان کمک مالی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
1
0
این فرانسوی ها هم مثل انگلیسی ها پدر سوخته اند ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین