کد خبر: ۶۶۹۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵

پیشنهاد وزیر کشور برای عبور از تحریم‌ها

وزیر کشور امروز دوشنبه در پنجاه و ششمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که با حضور اعضای این ستاد در محل وزارت کشور برگزار شد با مرور شرایط اقتصادی کشور گفت: در این شرایط، نیازمند هماهنگی همه بخش های اجرایی و تصمیم گیری کشور برای گذار از چالش تحریم ها هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با اشاره به اینکه در نشست امروز موضوعات مهم اقتصادی، تأمین کالا ها و خدمات و موضوعات و مسائلی که مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی است، مطرح و مقرر شد: دستگاه ها در حوزه هایی که مرتبط با بحث های اقتصادی هستند؛ پاسخ مناسب، تحلیل های لازم و اطلاع رسانی درست را ارائه داده تا در بستر مناسب و آماده با مشارکت عمومی مردم، بنگاه های اقتصادی و کمک های رسانه ای برای حل چالش های اقتصادی کشور اقدام کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اظهار اینکه یکی از موضوعات مورد بحث امروز، مساله کارت بازرگانی و نحوه ساماندهی آن بود؛ گفت: با توجه به اینکه طراحی جدید سیستم فعال شده و دستور العمل مرتبط هم جدید بوده است،مشکلاتی در صدور و تمدید و برخی معطلی ها در زمینه صدور کارت پیش آمده که در این خصوص مقرر شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص جلسه گذاشته و ظرف یک هفته مشکل را جمع بندی تا تجار، وارد کنندگان و صادر کنندگان کشور مان بتوانند با خیال راحت به فعالیت شان ادامه دهند.

پیشنهاد وزیر کشور برای عبور از تحریم‌ها

وزیر کشور در ادامه صحبت هایش به موضوع مهم برگشت ارزهای حاصل از صادرات اشاره کرد و گفت: در این خصوص اعداد و ارقام مختلفی در فضای رسانه ای مطرح است اما آنچه که اتفاق نظر همه دستگاهها است، بحث ضرورت برگشت این ارزهای صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز همه دستگاههای مرتبط از بانک مرکزی، وزارت دارایی، صمت، گمرک و اتاق بازرگانی حضور داشتند و توضیحات لازم از سوی همه این دستگاهها در خصوص ارزهای صادراتی داده شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با توضیحات نمایندگان این دستگاهها مشخص شد که با توجه به ماهیت عددهای اعلامی در خصوص ارزهای صادراتی، ارقام کلی نمی تواند مبنای درستی برای قضاوت، داوری و تحلیل باشد.

وی یادآور شد: همه دستگاه های موجود در این جلسه از جمله قوه قضائیه معتقدند که همه ارزهای صادراتی به کشور بازگردد و هیچ کس مخالفتی با این موضوع ندارد.

وزیر کشور تاکید کرد: تلاش بر این است که در گفتگوی اجزای مختلف دولت و بخش خصوصی این مسائل حل شود.

روند تولید و قیمت ماسک از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز بود که در این خصوص وزیر کشور اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده، قرار شده روزی بیش از سه و نیم میلیون ماسک به داروخانه ها تحویل داده شود و قیمت ماسک از منظر تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان حداکثر ۱۳۰۰ تومان مشخص شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: در این خصوص وزارت بهداشت باید مراقبت ها و نظارت های لازم را داشته باشد تا ماسک با قیمت مناسب به دست مردم عزیزمان برسد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع مهم تعرفه های اینترنتی و سرعت سرویس اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغه های جدی افکار عمومی است و در جلسه امروز نمایندگان وزارت ارتباطات و همچنین سازمان حمایت از مصرف کنندگان، گزارش خود در این باره را اعلام کردند.

وی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده و با تصمیمات گرفته شده امیدوار به حل مشکل تعرفه و سرعت هستیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام شروع مدارس و آموزش عالی و دانشگاهها که نیاز بیشتری به فضای ارتباطات است؛ تلاش داریم که این نیازها با کمترین دغدغه مرتفع شود.

موضوع کالاهای اساسی از دیگر محور جلسه امروز ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور بود که در این خصوص وزیر کشور تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع کالاهای اساسی، در هر جلسه آخرین وضعیت کالاهای اساسی را در کشور در دستور کار قرار می دهیم.

وی افزود: آخرین گزارش ها را از واردات، رسیدن کشتی های باری، شرایط انبارها و توزیع تا خرده فروشی ها پیگیری می شود و تلاش بر این است که هیچ دغدغه ای در این خصوص برای مردم نباشد.

وزیر کشور با بیان اینکه گزارش ارائه شده از وضعیت انبارها و کشتی های باری اطمینان بخش بود، گفت: امیدوار هستیم با تلاش همه مسئولین دولتی، خدمات مناسب و راحت را برای مردم و فعالان اقتصادی فراهم سازیم.

وزیر کشوردر پایان صحبت هایش با تقدیر از تلاش و کوشش رسانه های کشور، خواستار ارتقای نقش آفرینی مسئولانه رسانه ها شد وگفت: تقاضایم این است که مبانی تحلیل ها و اصول توجه به مسائل اقتصادی در رسانه ها حتما با در نظر گرفتن شرایط حاکم اقتصادی بر کشور باشد.

وی در این خصوص گفت: کشور در شرایط عادی فعالیت اقتصادی نمی کند؛ هم در حوزه واردات و صادرات با تحریم های سخت مواجه هستیم که این تحریم ها هزینه های اضافی بر دوش مان گذاشته و از طرف دیگر درآمدهایمان را به شدت کاهش داده است.

وی اظهار داشت: تولید و سرمایه گذاری و صادرات و واردات در این شرایط مستلزم همکاری و مشارکت همگان است تا این مقطع را با تأمین منافع ملی پشت سر بگذاریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
راه حل قطعی اینست که تعداد....... را زیاد کنیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین