کد خبر: ۶۶۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

علت سقوط یکباره قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه پس از آماری که نشان داد تقاضا برای بنزین در آمریکا با وجود کاهش سطح ذخایر ضعیف مانده است، به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد و به پایینترین حد خود در بیش از یک ماه گذشته نزول کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت این کشور ۹.۴ میلیون بشکه و ذخایر بنزین ۴.۳ میلیون بشکه کاهش هفتگی داشته است. فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز در گزارش روزانه نوشت: این آمار همچنین کاهش تقاضا برای بنزین را نشان داد و کاهش سطح ذخایر به تاثیر موقتی طوفان لارا بر تولید نسبت داده شد.

طبق گزارش دولت آمریکا، میزان بنزینی که در چهار هفته گذشته تامین شده و معیاری برای سنجش تقاضا به شمار می رود، ۸.۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد. برای سوختهای دیگر شامل نفت کوره، تقاضا ۵.۱ درصد و سوخت جت ۴۷.۱ درصد کاهش داشته است.

علت سقوط یکباره قیمت نفت

بهای وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در اکتبر در بازار نیویورک با ۱۴ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، در ۴۱ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که اواسط معامله تا مرز ۴۰ دلار و ۲۲ سنت سقوط کرده بود. بهای نفت برنت که شاخص قیمت بازار جهانی است، با یک دلار و هفت سنت معادل ۲.۴ درصد کاهش، به ۴۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید که پایینترین قیمت از اواخر ژوییه محسوب می شود.

قیمتهای نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر فعالیت پالایشگاهی کمتر و فرا رسیدن فصل تعمیرات پالایشگاهی که به معنای تقاضای کمتر برای نفت خواهد بود، کاهش داشتند.

به گفته جان هاردی، مدیر استراتژی فارکس در ساکسو بانک، رشد ناگهانی قیمت دلار در معاملات روز چهارشنبه هم عامل پایین رفتن قیمتها بود. به گفته وی، هیچ سطح تکنیکال مهمی شکسته نشده است اما سقوط به پایین میانگین قیمت ۵۰ روزه که برای شاخص نفت آمریکا ۴۱ دلار و ۲۵ سنت و برای برنت ۴۴ دلار است، به معنای کاهش بیشتر قیمت و اصلاح مورد نیاز پس از ماهها بی تحرکی خواهد بود.

معامله گران همچنین به جدیدترین آمار اقتصادی آمریکا چشم دوخته بودند تا شاید دورنمای جدیدتری برای تقاضا برای انرژی داشته باشند. اما آمارهای روز پنج شنبه متفاوت بود. آمار هفتگی متقاضیان دریافت بیمه بیکاری کاهش و کسری تجاری آمریکا در ژوییه افزایش داشت. شاخص شرکتهای غیرتولیدی شامل خرده فروشی ها، بانکها، ایرلاینها و خدمات بهداشتی و نظیر آن در اوت کاهش پیدا کرد.

تحلیلگران شرکت "جی بی سی انرژی" در یادداشتی نوشتند: تصویر کلان سیگنالهای مختلفی را به بازار نفت ارسال می کند و درخشش بازارهای سهام بیشتر و بیشتر روی شاخصها و صنایع معدودی متمرکز شده و نرخهای بهره اوراق قرضه دولتی کاهش پیدا کرده است در حالی که شاخص دلار پس از این که نرخ برابری یورو در برابر دلار در دو روز گذشته به ۱.۲۰ دلار رسید، بهبود پیدا کرد.

دلار قویتر قیمت کالاهایی که به این ارز قیمت گذاری می شوند را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، ضعف قیمت نفت همچنین به گزارش بلومبرگ نسبت داده شد که بر اساس آن، عراق ممکن است خواستار معافیت دو ماهه برای مهلت تعیین شده تحت توافق اوپک پلاس به منظور جبران مازاد تولید نفت شود. با این حال عراق بعدا این گزارش را تکذیب و بر پایبندی خود بر کاهش تولید تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین