کد خبر: ۶۶۹۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

ذوب آهن در سراشیبی سقوط؛ غارت تدریجی تیمی که یک روز مدعی بود

ذوب آهن این روزها بدون مدیرعامل و سرمربی شاهد جدایی یک به یک مهره‌های کلیدی خودش است.
آفتاب‌‌نیوز :

ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از تیم‌های خوبِ لیگ برتر در اواخر دهه هشتاد شناخته می‌شد که چند فصل پیاپی یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر بود و حتی یک بار تا هفته آخر این عنوان را در اختیار داشت و با بدشانسی دستش از جام کوتاه ماند. سبزهای اصفهانی اگرچه از لحاظ شهرت و محبوبیت و توان مالی معمولاً بعد از تیم همشهری یعنی سپاهان قرار داشتند ولی بعضاً از لحاظ فنی از این تیم جلو زده و عملکرد بهتری داشتند و در حال معرفی خودشان به عنوان یک قطب جدید فوتبال ایران بودند ولی این شرایط دوامی نداشت.

تیمی که روزگاری به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده بود در حالی شرایط خوبی را در حال حاضر تجربه نمی‌کند که تا همین 2 فصل قبل هم از تیم‌های خوب لیگ برتر بود و در پایان لیگ هفدهم با مدیریت سعید آذری و هدایت امیر قلعه‌نویی در حضور تیم‌های گردن کلفت و پرهزینه لیگ توانست نایب قهرمان شود و فقط پرسپولیسِ موفق برانکو را بالاتر از خودش می‌دید. چنین تیمی معمولاً باید با برنامه ریزی درست و اصولی و رفع نواقص و نقاط ضعف برای بهبود رتبه خودش تلاش کند و با تیمی بهتر در فصول آینده به پیکار قهرمانی برود ولی آنچه در این دو سال از ذوب آهن دیدیم تیمی در اوج بی توجهی مسئولان بود که با خواب خرگوشی خود شاهد افت قدم به قدم عملکرد این تیم بوده و تصمیمات اشتباه هم مزید بر علت شد تا سبزهای اصفهانی در هفته‌های پایانی لیگ نوزدهم از گزینه‌های محتمل سقوط به لیگ دسته اول باشند.

ذوب آهن در سراشیبی سقوط؛ غارت تدریجی تیمی که یک روز مدعی بود

پایانِ فصل کابوس وار ذوب آهن هم برخلاف پیش بینی‌ها تا امروز منجر به تغییرات اصولی و پیش برنده نشده و آنچه در این تیم شاهد هستیم کوچ یک به یک مهره‌های کلیدی است که دیگر از بهبود اوضاع در تیم خود نا امید شده و ادامه فوتبالشان را در تیم دیگری جستجو کردند.

ذوب آهن در حال حاضر بدون مدیرعامل و سرمربی شاهد جدایی بازیکنانش است و در همین چند روز اخیر سه مهره کلیدی این تیم یعنی اسماعیلی‌فر، پهلوان و نژادمهدی جدا شده و به سایر تیم‌های لیگ برتری پیوستند و در کنار آنها هادی محمدی راهی لیگ هند شد و مهدی خلیل، گلر لبنانی هم اعلام کرد به این تیم باز نخواهد گشت و خروج 5 بازیکن اصلی سبزپوشان گزارش کامل عملکرد آنها در پنجره تابستانی تا به امروز بوده است.

به این 5 بازیکن ارسلان مطهری را اضافه کنید که نیم فصل از جمع طلایی پوشان جدا شد و یا نسبت به تیم نایب قهرمان لیگ هفدهم از این تیم در 2 سال شاهد کوچ بازیکنان مهمی مثل رشید مظاهری، مرتضی تبریزی و محمدرضا حسینی بودیم و طبق شنیده‌ها همین روزهاست که مهدی مهدی‌پور هم از این تیم جدا شده و با تیم جدیدش به توافق برسد.

نگاهی به عکس تیمِ موفق 2 سال قبل ذوب آهن و فهرست جدا شده ها به خوبی وضعیت این تیم را شرح می‌دهد و با وجود این شرایط آیا واقعاً می‌شود امیدی داشت که ذوب آهنِ فصل بیستم بتواند همین نتایج یک خط درمیان لیگ نوزدهم را تکرار کند؟ بازگشت به عرصه موفقیت پیشکش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین