کد خبر: ۶۶۹۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

نیویورک تایمز: مخالفت نتانیاهو با فروش "اف ۳۵" به امارات دروغ است

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت، بنیامین نتانیاهو در مذاکرات محرمانه با طرح دولت آمریکا برای فروش جنگنده‌های "اف ۳۵" به امارات به عنوان یکی از نتایج عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرده بود، اگرچه بعدا در اعلام عمومی با آن مخالفت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آشنا با مذاکرات پشت پرده صورت گرفته برای عادی سازی روابط اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سایه عادی سازی روابط با امارات، با دستیابی این کشور به سلاح‌های پیشرفته آمریکایی مخالفتی نکرده بود.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو ابتدا در گفت‌وگوهای پشت درهای بسته نشان داده بود که مخالفتی با چنین معامله‌ای میان واشنگتن و ابوظبی ندارد اما پس از آن علناً با این معامله مخالفت کرد.

نیویورک تایمز: مخالفت نتانیاهو با فروش

با این حال مقامات مطلع گفتند اظهارات علنی و عمومی نتانیاهو مبنی بر مخالفت با فروش اف 35 به امارات، دروغ است.

خود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بعدا پس از دیدار هفته گذشته با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا دست از مخالفت علنی با این معامله تسلیحاتی برداشته است.

نیویورک تایمز در ادامه آورده است: صحبت‌ها هم‌چنین درباره فروش هواپیماهای جنگ الکترونیکی "EA-۱۸G Growler"، جنگنده‌های نسل پنجم "F-۳۵" و هواپیمای بدون سرنشین "MQ-۹ Reaper" به امارات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین