کد خبر: ۶۶۹۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

ابوالغیط: افتتاح سفارتخانه‌های صربستان و کوزوو در قدس اقدامی باطل است

دبیرکل اتحادیه عرب افتتاح سفارتخانه‌های کوزوو و صربستان در شهر قدش اشغالی را محکوم کرد و این تدابیر را باطل و مغایر با قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی، قانون جهانی و قطعنامه‌های شورای امنیت دانست.
ابوالغیط: افتتاح سفارتخانه‌های صربستان و کوزوو در قدس اقدامی باطل است
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از ارم نیوز، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد، قطعنامه‌های قانونی و شورای امنیت کشورها را از انتقال سفارتخانه‌هایشان به شهر قدس بازمی‌دارد زیرا این شهر از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال است. به خصوص قطعنامه ۴۷۸ مصوب ۱۹۸۰ که کشورها را از ایجاد هیئت‌های دیپلماتیک در قدس منع و هرگونه تدابیری برای تغییر وضعیت قانونی و حقوقی شهر را رد می‌کند.

در این راستا مسؤول دبیرخانه اتحادیه عرب بر موضع ثابت اتحادیه عرب تاکید کرد و گفت، قدس یکی از موضوعات مورد مذاکره است که جامعه جهانی تمایل به حل و فصل آن در مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین دارد در حالی که اسرائیل موضع تجاوزگرانه در این باره اتخاذ کرده است.

این مسؤول اتحادیه عرب اظهار کرد، تلاش‌های کشورها نظیر کوزوو و صربستان برای نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی و پیش‌دستی بر نتایج مذاکرات به منزله اقدامی اشتباه و غیرقانونی است که به شدت فرصت‌های دستیابی به صلح واقعی مبتنی بر راه حل دو کشوری براساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ را از بین می‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین