کد خبر: ۶۶۹۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

اردوغان: برای تبدیل ترکیه به یکی از ۱۰ دولت بزرگ جهان مصممیم/ زیر بار طرح‌های تحمیلی نمی‌رویم

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به تحولات مدیترانه شرقی تاکید کرد که آنکارا زیر بار نقشه‌ها و طرح‌های گستاخانه‌ای که به آن تحمیل می‌کنند، نخواهد رفت.
اردوغان: برای تبدیل ترکیه به یکی از ۱۰ دولت بزرگ جهان مصممیم/ زیر بار طرح‌های تحمیلی نمی‌رویم
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح «بیمارستان شهر پروفسور دکتر سلیمان یالچین» در استانبول با اشاره به تحولات مدیترانه شرقی اظهار کرد: ترکیه نقشه‌ها و طرح‌های گستاخانه‌ای که به آن تحمیل می‌کنند را پاره می‌کند و آنها خواهند فهمید که کشور ما از قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی برخوردار است.

وی افزود: در گذشته انرژی ترکیه را با بی‌ثباتی، ناآرامی‌ها و حملات داخلی و خارجی هدر دادند. دیگر اجازه نخواهیم داد ترکیه بار دیگر به همان دام بیفتد. خدا را شکر، امروز ترکیه‌ کشوری است که به خود اعتماد دارد و به ظرفیت و توانایی‌های خود واقف است و می‌تواند توانایی و دامنه عملکرد دیگران را ارزیابی کند. ترکیه امروز توان تبدیل کردن ظرفیت‌های بالقوه خود به بالفعل را دارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: ما در هر پلتفرمی، در هر دیداری و در هر پیامی تاکید می‌کنیم که ترکیه برای هرگونه همکاری منصفانه آماده است.

اردوغان اظهار کرد: برای حفظ اتحاد، همبستگی و برادری ملت‌مان و برای تقویت آن به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم. در عین حال شب و روز تلاش‌ می‌کنیم تا کشورمان را در راستای اهداف و رویاهایمان در همه زمینه‌ها قوی‌تر کنیم.

وی تاکید کرد: ما به‌عنوان دولت و ملت ترکیه در برابر هر احتمال و نتیجه‌ای آماده‌باش هستیم. هر حمله‌ای که هدف آن قرار می‌گیریم، اهمیت جایگاه ترکیه در زمینه‌های تولید، تجارت، فن‌آوری، صادرات، صنعت دفاعی و خدمات اصلی را بهتر نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: برای اینکه پس از فائق آمدن بر موانع بزرگ دچار مشکل نشویم، باید همه ما با همبستگی تدابیر اتخاذی را رعایت کنیم و این بیماری را شکست دهیم. پاداش فداکاری کارکنان بخش سلامت و بهداشت را می‌توانیم فقط با رفتار مسؤولانه پرداخت کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید براینکه، به هر گونه تلاش با در نظر گرفتن حفاظت از وحدت و یکپارچگی کشور ادامه خواهیم داد، اظهار کرد، برای رشد هر چه بیشتر این کشور که به اتفاق شهروندان خود به صورت امیدی برای تمامی دوستان و برادرانش در آمده است، تلاش بیشتری بخرج خواهیم داد.

اردوغان با اشاره براینکه، هر گونه سناریو علیه ترکیه را پاره خواهیم کرد، گفت، برای تبدیل کشورمان به یکی از ۱۰ دولت بزرگ جهان مصمم هستیم. هر بحرانی که با آن رو در رو می شویم، جایگاه ترکیه در هر عرصه را بشکل بهتری بازگو می‌کند. ترکیه به پتانسیل خود واقف است. همه نیز این حقایق را بخوبی می‌دانند. در پشت پرده هم‌پیمانی‌های مخالف ترکیه، ترس از این حقایق نهفته است.

اردوغان در ادامه افزود، ترکیه و ملت آن آماده رو در رو شدن با هر گونه احتمال و نتیجه هستند.

اردوغان در ادامه به احداث بیمارستان‌های شهر و موضوعات مربوط به کرونا پرداخت و گفت: با افتتاح بیمارستان شهر پروفسور دکتر سلیمان یالچین تعداد بیمارستان‌های شهر در کشور به ۱۶ باب رسید.

وی افزود: امیدوارم بیمارستان شهر گوزتپه پروفسور سلیمان یالچین برای استانبول، مردم و کشورمان با خیر و برکت همراه باشد. تا زمان کشف واکسن کرونا، هر یک از شهروندانمان باید تدابیر اتخاذی را رعایت کنند. اهمیت سرمایه‌گذاری و پروژه‌های دولت در حوزه سلامت و بهداشت در دوره پاندمی بهتر درک شد.

اردوغان ادامه داد: علی‌رغم افزایش شمار مبتلایان به کرونا و شمار بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه در روزهای اخیر، سیستم بهداشتی‌ کشورمان بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین