کد خبر: ۶۶۹۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱

سفیر پیشین انگلیس در آمریکا: جانسون مجذوب ترامپ است

سفیر پیشین و پرحاشیه انگلیس در واشنگتن که به دلیل افشای مکاتباتش با دفتر نخست وزیری و بی‌عرضه خواندن رئیس جمهوری آمریکا ناگزیر به استعفا شد، در کتاب جدیدش بوریس جانسون را مجذوب دونالد ترامپ خواند.
سفیر پیشین انگلیس در آمریکا: جانسون مجذوب ترامپ است
آفتاب‌‌نیوز :

«کیم داروک» در این کتاب با عنوان «صدمات جانبی: انگلیس، آمریکا و اروپا در عصر ترامپ» که فرازهایی از آن در نشریه تایمز لندن منتشر شده نوشته است، بوریس جانسون در جریان سفرش به آمریکا در کسوت وزیر امورخارجه انگلیس تحت تاثیر رفتار و منش «دونالد ترامپ» و به ویژه گفتار او قرار گرفت.

او در این کتاب، نخست وزیر انگلیس را به طور خاص مجذوب «واژگان محدود، اهانت به سیاست‌های درست و رابطه یکی در میان ترامپ با واقعیت‌ها» توصیف کرد.

این دیپلمات کهنه‌کار انگلیسی در همین رابطه به تایمز گفت که جانسون به تاسی از ترامپ تلاش می‌کند «چیزهای خارق‌العاده» بیان کند و هرگز عذرخواهی نکند. به گفته داروک رئیس جمهوری آمریکا هم بوریس جانسون را همزاد خود می‌داند.

وی همچنین جانسون را مقصر بخشی از فشارهایی می‌داند که باعث شد سال گذشته از مقامش کناره‌گیری کند.

به گزارش ایرنا، این دیپلمات انگلیسی ۱۹ تیر ۱۳۹۸ یک روز پس از آن استعفا کرد که بوریس جانسون در مناظره انتخاباتی حزب محافظه کار از پاسخ به این پرسش که در صورت تصاحب کرسی نخست وزیری، داروک را در سمت سفیر انگلیس در آمریکا حفظ یا برکنار خواهد کرد طفره رفت. جانسون آن زمان، در بیشتر نظر سنجی ها پیشتاز انتخابات بود.

داروک سال گذشته در گزارشی محرمانه برای دفتر نخست وزیری انگلیس که بخشی از آن به رسانه‌ها درز کرده بود، ترامپ را فردی بی عرضه و بی کفایت توصیف و تصریح کرد که ریاست جمهوری وی ممکن است به رسوایی ختم شود.

وی همچنین مناقشه داخلی در کاخ سفید را به مثابه "چاقو کشی" توصیف کرده بود.

به دنبال انتشار این گزارش‌ها، ترامپ حملات لفظی علیه سفیر انگلیس و ترزا می نخست وزیر پیشین این کشور را شدت بخشید و در توئیتی نوشت: بسیار منتقد نحوه مدیریت برگزیت از سوی انگلیس و نخست وزیر ترزا می بوده‌ام. او و نمایندگانش چه وضع به‌هم ریخته‌ای ایجاد کرده‌اند.

ترامپ در مورد داروک نیز نوشت: من سفیر را نمی‌شناسم اما در آمریکا محبوب نیست و درباره او نظرات خوبی وجود ندارد. دیگر با او کاری نداریم. خبر خوب برای انگلیس شگفت‌انگیز آن است که به زودی نخست وزیر جدیدی خواهد داشت. از سفر رسمی با شکوهم به انگلیس در ماه گذشته کاملاً لذت بردم و بیشتر از همه تحت تأثیر ملکه قرار گرفتم.

بهمن ماه گذشته کرن پیرس نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد به عنوان سفیر لندن در آمریکا و جانشین داروک انتخاب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین